Már a SEAT-nak is van SUV-ja!

SEAT Ateca

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.11. 10.12

A VW-csoport univerzális kompakt padlólemezére, a recept minden betűjét betartva építette meg első szabadidőjárművét a SEAT.

Akik emlékeznek a 20V20 előtanulmányra, talán csalódottan fogadják a SEAT kompakt crossoverének szériaváltozatát, ám azok, akik korrekt, sokoldalú SUV-t keresnek, alighanem elégedetten bólogatnak, hiszen a Zaragoza melletti spanyol falucskáról elnevezett szabadidőjármű (legalábbis papíron) minden részletében hozza az elvárásokat.

Formavilága jóval egyszerűbb, urambocsá unalmasabb, mint az imént említett koncepcióé volt, de ez így van rendjén, egy dolog a show, és egészen más a racionális vásárlói döntés. A SEAT formajegyei maradéktalanul megvannak, gondosan adaptálva a megváltozott arányokhoz: a hűtőmaszk, a lámpatestek, a C oszlop mint régi ismerősök, pedig ebben a formában (és méretben) nem láttuk még őket.

A 436 centis karosszéria pont a szegmens középmezőnyébe dobja a SEAT-ot, az 510 literes csomagtartó jól hangzik, bár ez csak az elsőkerék-hajtású kiviteleknél érvényes, a hátsó differenciálmű, hajtótengelyek és járulékos alkatrészek 25 litert rabolnak el a volkswagenesen szabályos raktérből.

A könnyített szerkezetű autó mozgatásáról 115-190 lóerős teljesítmény-tartományban játszó motorok gondoskodnak – mindkét végpont dízelmotor egyébként, középen egy 150 lovas harmadik TDI-vel. Benzinmotorból csak kicsik vannak: az egyliteres 115, az 1,4-es 150 lóerős

Az MQB padlólemez adta lehetőségeket kihasználva az Ateca megkapta a konszern köznapi márkái számára elérhető kényelmi és biztonsági technológiáit: dugókövető tempomat, a járművet egészségügyi vészhelyzet esetén biztonságosan megállító funkció, keresztirányú forgalom-felügyelet, holttér-figyelés, gázolásgátló vészfékrendszer, táblafelismerés az egyik oldalon, okostelefonos-fedélzeti internetes-érintőképernyős központi egység a másikon. Még vezeték nélküli telefontöltő is kérhető a kocsiba, meg LED-es fényszóró, meg sok minden egyéb.

Az autó szeptembertől kerül forgalomba, ára még nem ismert.

Kommentek

Megbuktatták a Forma-1 urát, távozik Bernie Ecclestone

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media elmozdította pozíciójából az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t, ezt maga az angol üzletember jelentette be hétfő este.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.