Ilyen lenne a BMW M7, ha lenne

Alpina BMW B7 xDrive

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.09. 10.00

A BMW következetesen elzárkózik zászlóshajójának sportosításától, ezért a márka egyik legnagyobb tuningműhelye csapott le a piaci lehetőségre. Lenyűgöző, amit alkottak.

Ha az Audinak ott az S8 (sőt, az S8 Plus), a Mercedesnek az S 63 AMG (sőt, az S 65 AMG), vajon miért nem létezik BMW M7-es? Mivel a kérdést vélhetően nem csak egy maroknyi fanatikus tette fel, az Alpina saját kezébe vette az ügyet, és megépítette hiánypótló zászlóshajóját.

Az Alpina B7 xDrive azt a 4,4 literes, V8-as turbómotort kapta meg, amely az M5/M6 fedélzetén már jó néhány hívet szerzett magának. A blokk új szívórendszert kapott, módosították a turbót és a töltőlevegő-hűtőt, nagyobb kapacitású a hűtő, újak a dugattyúk és a gyújtógyertyák. A kipufogót rozsdamentes acél rendszerre cserélték, amelybe bónuszként hangszínszabályozó csappantyú is került.

A teljesítmény végül ugyanúgy 600 lóerő, ahogy a jubileumi M5-ösben, vagy az M6 Competition kivitelben. A maximális nyomaték azonban kerek 800 Nm 3000/perctől. A kistestvéreknél ez az érték 700 Nm, így érthető, hogy a nagyobb tömeg ellenére nem csupán tartja velük a tempót, hanem fürgébb is náluk az autó. Az amerikai piacon közzétett adatok 100 helyett 96 km/óráig szólnak, idáig az M6 3,8, az M5 3,7 másodperc alatt gyorsul, a B7-enk viszont 3,6 másodperc is elég a sprinthez.

Az Alpinát nem kötik az autógyártókra vonatkozó szabályok és egyezmények, ezért szemrebbenés nélkül tolta feljebb a leszabályozási határt, csúcsmodellje 310 km/óra sebességre képes. Ilyenkor nem árt a stabilitás, ezért áthangolták a légrugózást és módosították a hátsókerék-kormányzást. A hasmagasság, akárcsak a csillapítás karaktere, szabályozható.

A jellegzetes, 20 colos Alpina felnikre elöl 255/40, hátul 295/35 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsokat húztak, a fékrendszerre kék nyergek hívják fel a figyelmet.

Nem csak az összkerékhajtási rendszer vezérlését módosította az Alpina, hanem a nyolcfokozatú automata sebességváltó programját is, a kézi üzemmódban a kormány küllőinek hátoldalán elhelyezett gombokkal, nem fülekkel válthatunk, az egység a leszabályozási határon sem vált el.

A legdurvább az Alpina B7 xDrive-ban, hogy ránézésre fel sem tűnik, mire képes. A szerény aerodinamikai csomag duplán átverés, hiszen mindenféle hókuszpókusz nélkül nulla felhajtóerőt ér el mindkét tengelyen.

Akinek van egy csepp stílusérzéke, kékben vagy zöldben rendeli meg Alpináját, de mivel az autót kifejezetten a BMW kérésére fejlesztette és kínálja a műhely (legalábbis Észak-Amerikában), hagyományos BMW-színek is kérhetők. Az utastérben extrafinom bőrkárpitozás és átprogramozott digitális műszerfal hirdeti az Alpina kompetenciáját.

Kommentek

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.