Ilyen lenne a BMW M7, ha lenne

Alpina BMW B7 xDrive

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.09. 10.00

A BMW következetesen elzárkózik zászlóshajójának sportosításától, ezért a márka egyik legnagyobb tuningműhelye csapott le a piaci lehetőségre. Lenyűgöző, amit alkottak.

Ha az Audinak ott az S8 (sőt, az S8 Plus), a Mercedesnek az S 63 AMG (sőt, az S 65 AMG), vajon miért nem létezik BMW M7-es? Mivel a kérdést vélhetően nem csak egy maroknyi fanatikus tette fel, az Alpina saját kezébe vette az ügyet, és megépítette hiánypótló zászlóshajóját.

Az Alpina B7 xDrive azt a 4,4 literes, V8-as turbómotort kapta meg, amely az M5/M6 fedélzetén már jó néhány hívet szerzett magának. A blokk új szívórendszert kapott, módosították a turbót és a töltőlevegő-hűtőt, nagyobb kapacitású a hűtő, újak a dugattyúk és a gyújtógyertyák. A kipufogót rozsdamentes acél rendszerre cserélték, amelybe bónuszként hangszínszabályozó csappantyú is került.

A teljesítmény végül ugyanúgy 600 lóerő, ahogy a jubileumi M5-ösben, vagy az M6 Competition kivitelben. A maximális nyomaték azonban kerek 800 Nm 3000/perctől. A kistestvéreknél ez az érték 700 Nm, így érthető, hogy a nagyobb tömeg ellenére nem csupán tartja velük a tempót, hanem fürgébb is náluk az autó. Az amerikai piacon közzétett adatok 100 helyett 96 km/óráig szólnak, idáig az M6 3,8, az M5 3,7 másodperc alatt gyorsul, a B7-enk viszont 3,6 másodperc is elég a sprinthez.

Az Alpinát nem kötik az autógyártókra vonatkozó szabályok és egyezmények, ezért szemrebbenés nélkül tolta feljebb a leszabályozási határt, csúcsmodellje 310 km/óra sebességre képes. Ilyenkor nem árt a stabilitás, ezért áthangolták a légrugózást és módosították a hátsókerék-kormányzást. A hasmagasság, akárcsak a csillapítás karaktere, szabályozható.

A jellegzetes, 20 colos Alpina felnikre elöl 255/40, hátul 295/35 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsokat húztak, a fékrendszerre kék nyergek hívják fel a figyelmet.

Nem csak az összkerékhajtási rendszer vezérlését módosította az Alpina, hanem a nyolcfokozatú automata sebességváltó programját is, a kézi üzemmódban a kormány küllőinek hátoldalán elhelyezett gombokkal, nem fülekkel válthatunk, az egység a leszabályozási határon sem vált el.

A legdurvább az Alpina B7 xDrive-ban, hogy ránézésre fel sem tűnik, mire képes. A szerény aerodinamikai csomag duplán átverés, hiszen mindenféle hókuszpókusz nélkül nulla felhajtóerőt ér el mindkét tengelyen.

Akinek van egy csepp stílusérzéke, kékben vagy zöldben rendeli meg Alpináját, de mivel az autót kifejezetten a BMW kérésére fejlesztette és kínálja a műhely (legalábbis Észak-Amerikában), hagyományos BMW-színek is kérhetők. Az utastérben extrafinom bőrkárpitozás és átprogramozott digitális műszerfal hirdeti az Alpina kompetenciáját.

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.