Négy ülés, négy kormányzott kerék a legújabb Ferrariban

Ferrari GTC4 Lusso

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.08. 17.00

A Ferrari FF örökébe lépő GTC4 Lusso nem csak nevében cizelláltabb, de technológiai tartalma is kifinomultabb.

330 GTC, 250 GT Berlinetta Lusso – a Ferrari múltja tele van elegáns tartalmakat rejtő betűszavakkal és hangzatos elnevezésekkel. A GTC 4 Lusso csengése jóval iparibb, mégis egyértelmű a szándék: a saját lábára álló Ferrari megpróbálja minden szálon legértékesebb vagyonához, a múltjához kapcsolni új termékeit.

A GTC 4 alapvetően nem más, mint a FF ráncfelvarrása, és valójában FFF-nek kellene hívni: a four-wheel drive (összkerékhajtás) és a four-seater (négyüléses) mellé ugyanis bejött egy harmadik négyes, a négykerék-kormányzás. A hajtást és a kormányzást a Ferrari saját fejlesztésű 4RM-S rendszere koordinálja, és az elektronikus differenciálművel, a kitörésszabályozóval és az adaptív lengéscsillapítókkal együtt minden útfelületen, minden tapadási környezetben szuverén erőátvitelt ígér.

Nem véletlen, hogy pont itt vezette be a technológiát a Ferrari, hiszen a használati értékkel bíró négyüléses modellt a statisztikák szerint jóval sűrűbben használják közlekedési eszközként a tulajdonosok, mint a kétszemélyes, hátul hajtott kupékat.

A karosszéria aerodinamikai jellemzőit is továbbfejlesztették, bár a Cw-értékről csak annyit közöl a gyár, hogy jóval kedvezőbb lett. Mielőtt az utastér újdonságait elemeznék, álljunk meg néhány szóra a motornál, amely az eddigi 651 helyett 690 lóerőt ad le; a 6.3 V12 blokk legnagyobb nyomatéka 697 Nm. Nem is okoz csalódás a kocsi, 3,4 másodperc után képes átlépni a 100 km/órás tempót, ami a csúcssebesség harmadát sem éri el, hiszen ez 335 km/óra.

A cockpit fejet hajt a modern vásárlók elvárásai előtt: 10,25 colos érintőképernyő szolgálja ki az infotainment-rendszert, az utas saját műszerfalat kapott, ugyanakkor a lényeg továbbra is a sportosság, így a kormány kisebb átmérőjű lett.

A modell hivatalos világpremierjére márciusban, Genfben kerül sor.

Kommentek

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás az nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik a Mazda MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

Idén még nem parkoltak bunkóbb módon Budapesten

Egy diplomata-rendszámos Audit hanyagul a buszmegállóban hagyott gazdája. Mert miért ne? Úgysem vár senki a buszra.

Rosberg: Bottas nagyszerű megoldás

A visszavonult világbajnok Nico Rosberg szerint a Mercedes jól választott utódot Valtteri Bottas személyében, azonban nem lesz könnyű dolga a finnek.

Használt autók 1,5 millió forint körül

Kétmillió forint alatt erős a kereslet a használt autók iránt. Mi ebben a kategóriában, de inkább 1,5 millió Ft körüli áron ajánlunk használt autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.