Négy ülés, négy kormányzott kerék a legújabb Ferrariban

Ferrari GTC4 Lusso

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.08. 17.00

A Ferrari FF örökébe lépő GTC4 Lusso nem csak nevében cizelláltabb, de technológiai tartalma is kifinomultabb.

330 GTC, 250 GT Berlinetta Lusso – a Ferrari múltja tele van elegáns tartalmakat rejtő betűszavakkal és hangzatos elnevezésekkel. A GTC 4 Lusso csengése jóval iparibb, mégis egyértelmű a szándék: a saját lábára álló Ferrari megpróbálja minden szálon legértékesebb vagyonához, a múltjához kapcsolni új termékeit.

A GTC 4 alapvetően nem más, mint a FF ráncfelvarrása, és valójában FFF-nek kellene hívni: a four-wheel drive (összkerékhajtás) és a four-seater (négyüléses) mellé ugyanis bejött egy harmadik négyes, a négykerék-kormányzás. A hajtást és a kormányzást a Ferrari saját fejlesztésű 4RM-S rendszere koordinálja, és az elektronikus differenciálművel, a kitörésszabályozóval és az adaptív lengéscsillapítókkal együtt minden útfelületen, minden tapadási környezetben szuverén erőátvitelt ígér.

Nem véletlen, hogy pont itt vezette be a technológiát a Ferrari, hiszen a használati értékkel bíró négyüléses modellt a statisztikák szerint jóval sűrűbben használják közlekedési eszközként a tulajdonosok, mint a kétszemélyes, hátul hajtott kupékat.

A karosszéria aerodinamikai jellemzőit is továbbfejlesztették, bár a Cw-értékről csak annyit közöl a gyár, hogy jóval kedvezőbb lett. Mielőtt az utastér újdonságait elemeznék, álljunk meg néhány szóra a motornál, amely az eddigi 651 helyett 690 lóerőt ad le; a 6.3 V12 blokk legnagyobb nyomatéka 697 Nm. Nem is okoz csalódás a kocsi, 3,4 másodperc után képes átlépni a 100 km/órás tempót, ami a csúcssebesség harmadát sem éri el, hiszen ez 335 km/óra.

A cockpit fejet hajt a modern vásárlók elvárásai előtt: 10,25 colos érintőképernyő szolgálja ki az infotainment-rendszert, az utas saját műszerfalat kapott, ugyanakkor a lényeg továbbra is a sportosság, így a kormány kisebb átmérőjű lett.

A modell hivatalos világpremierjére márciusban, Genfben kerül sor.

Kommentek

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.