Amit a BMW sem mert megépíteni

Mahindra XUV Aero Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.06. 10.00

A terepkupé viszonylag értelmetlen, de érdekfeszítő műfaj. Az indiai Mahindra úgy döntött, a racionalitás utolsó morzsáját is kiöli saját pályázójából.

Az egész az X6-ossal kezdődött. Azóta mindenki ennek a babérjaira tör: az autó, amelyben akár heten is utazhatnának, ám tudatos döntéssel csupán négy férőhelyet helyeztek el benne, divatot teremtett, és bár hosszú távon totális zsákutca, addig is busás hasznot hoz a gyártóknak.

Eddig egyetlen típus: a Range Rover Evoque merte csupán meglépni azt, amit most a Mahindra bemutatott: nevezetesen hogy ha már kupé, legyen háromajtós az a SUV. Persze prémium gyártóként könnyen ugrál az ember, a széles néptömegeknek forgalmazó Mahindra esetében hatványozottan kockázatos egy ilyen praktikum-csökkentő lépés. Nem is kötelezték el magukat teljesen mellette: az utasoldalon (jelen esetben a bal oldalon) hátrafelé nyíló hátsó félajtó segíti a beszállást, ahogy a Hyundai Veloster vagy az első generációs Mini Clubman esetében is láthattuk.

Ezzel még tovább bonyolítja eleve ellentmondásos karakterét a XUV Aero, az viszont tagadhatatlan, hogy izgalmasabb jószág, mint a biztonsági játékot játszó konkurensek. Ha még műszaki adatokat is közölt volna a Mahindra, igazán elégedettek volnánk, de a 210 lóerős turbómotoron és a több fokozatban szabályozható felfüggesztésen kívül minden komponenst homály fed.

Kommentek

  • Zoli69

    Úgy gondolom, hogy az x6-tal semmi nem kezdődött. Ezt a kategóriát a ssangyong actyon kezdte.

  • Gyuracell

    A legszebb az, hogy se 3, se 5 ajtós verzió nem készült belőle, a képeken egy autó szerepel, amely az asszimetrikus oldalaknak köszöhetően 4 ajtós, pont mint egy Hyundai Veloster. A forma egyébként egész pofás ahhoz képest, hogy Mahindra, kíváncsi leszek a jövőbeli, már a Pininfarina által tervezett modellekre.

  • sveqs

    @ Gyuracell – ez a kézenfekvő megoldás nem jutott eszünkbe, pedig nyilvánvaló, köszönjük, hogy felhívtad rá szétszórt figyelmünket

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.