Amit a BMW sem mert megépíteni

Mahindra XUV Aero Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.06. 10.00

A terepkupé viszonylag értelmetlen, de érdekfeszítő műfaj. Az indiai Mahindra úgy döntött, a racionalitás utolsó morzsáját is kiöli saját pályázójából.

Az egész az X6-ossal kezdődött. Azóta mindenki ennek a babérjaira tör: az autó, amelyben akár heten is utazhatnának, ám tudatos döntéssel csupán négy férőhelyet helyeztek el benne, divatot teremtett, és bár hosszú távon totális zsákutca, addig is busás hasznot hoz a gyártóknak.

Eddig egyetlen típus: a Range Rover Evoque merte csupán meglépni azt, amit most a Mahindra bemutatott: nevezetesen hogy ha már kupé, legyen háromajtós az a SUV. Persze prémium gyártóként könnyen ugrál az ember, a széles néptömegeknek forgalmazó Mahindra esetében hatványozottan kockázatos egy ilyen praktikum-csökkentő lépés. Nem is kötelezték el magukat teljesen mellette: az utasoldalon (jelen esetben a bal oldalon) hátrafelé nyíló hátsó félajtó segíti a beszállást, ahogy a Hyundai Veloster vagy az első generációs Mini Clubman esetében is láthattuk.

Ezzel még tovább bonyolítja eleve ellentmondásos karakterét a XUV Aero, az viszont tagadhatatlan, hogy izgalmasabb jószág, mint a biztonsági játékot játszó konkurensek. Ha még műszaki adatokat is közölt volna a Mahindra, igazán elégedettek volnánk, de a 210 lóerős turbómotoron és a több fokozatban szabályozható felfüggesztésen kívül minden komponenst homály fed.

Kommentek

  • Zoli69

    Úgy gondolom, hogy az x6-tal semmi nem kezdődött. Ezt a kategóriát a ssangyong actyon kezdte.

  • Gyuracell

    A legszebb az, hogy se 3, se 5 ajtós verzió nem készült belőle, a képeken egy autó szerepel, amely az asszimetrikus oldalaknak köszöhetően 4 ajtós, pont mint egy Hyundai Veloster. A forma egyébként egész pofás ahhoz képest, hogy Mahindra, kíváncsi leszek a jövőbeli, már a Pininfarina által tervezett modellekre.

  • sveqs

    @ Gyuracell – ez a kézenfekvő megoldás nem jutott eszünkbe, pedig nyilvánvaló, köszönjük, hogy felhívtad rá szétszórt figyelmünket

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.