10 milliárd egy kocsiért

Ferrari 335 Sport Scaglietti

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.02.06. 11.00

Rekordösszegért kelt el egy klasszikus Ferrari versenyautó Párizsban. A Ferrari 335-össel anno Stirling Moss is versenyzett.

32 millió eurót, azaz 9,9 milliárd forintot fizetett egy titkos “nemzetközi híresség” egy 1957-es Ferrari 335 Sport Scaglietti-ért. A tegnap Párizsban tartott árverés szervezője, az Artcurial Motorcars Retromobile szerint soha ennyit nem adtak még árverésen egy versenyautóért. A korábbi rekordot egy  Ferrari 250 GTO tartotta, amelyet 28,5 millió euróért kelt el 2014-ben. Ez az eddig legdrágább autó Európában, de a világon is csak egy előzi meg szintén egy 1962-es Ferrari 250 GTO, amelyért 38 milliót fizettek az Egyesült Államokban.

Mindössze négy ilyen autót épített a Ferrari. Ez a kocsi számos versenyen vett rész korábban, először az 1957-es Sebringi 12 órás versenyen indult, ahol hatodikként zárt, azt követően a Mille Miglián második volt. 1958-ban Stirling Moss vezetésével megnyerte a Cuba Grand Prix-t, illetve ugyanabban az évben sebességrekordot állított fel Le Mans-ban. Ez volt az első autó, amely 200 km/órás átlagsebességet ért el ott. Célba nem ért, műszaki hiba miatt kiállt a versenyből.

A kocsit 1960-ban vásárolta meg Robert N. Dusek, építészmérnök, aki tíz év múlva továbbadta Pierre Bardinon gyűjtőnek. A francia férfinek nagyjából ötven Ferrari versenyautó szerepel a gyűjteményében. Az elmúlt több mint negyven évet ott töltötte a jármű.

Ferrari 335 Sport Scaglietti motorja 4,1 literes V12-es, teljesítménye nagyjából 370 lóerő. Új tulajdonosa nem használhatja közúton, mert versenyautó.

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.