Túl nagy volt a Suzuki Vitara, levágtak belőle

Maruti Vitara Brezza

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.05. 17.30

Első pillantásra pont ugyanolyan, mint az esztergomi SUV, pedig hatalmas a különbség az európai Suzuki Vitara és az indiai Maruti Brezza között.

A Vitarával telibe találta a piacot a Suzuki, nemcsak Európában, de más piacokon is népszerű a pofás városi SUV. A Suzuki (Maruti) legnagyobb piaca, India is rajong a modellért, csakhogy van egy komoly bibi: az ázsiai megapiacon súlyos büntetővám sújt minden, 4 méternél nagyobb autót: ha hármassal kezdődik a hossz, 8 százalék az adó, ha négyessel, akkor minimum 20, de motortól függően akár 24 is lehet.

Ezért a Maruti az indiai piacra optimalizált kiadásban mutatta be a Vitarát, pontosabban a Vitara Brezzát: az autó 3995 mm hosszú (nálunk 4175 mm), szélessége 1775 mm helyett 1790 mm, magassága pedig 161 helyett 164 centi. A szabad hasmagasság 198 mm, 13-mal több, mint ideát. A tengelytáv viszont ugyanaz, nem csoda, hiszen alapvetően ugyanarról az autóról van szó.

A nálunk beépített 1,6 literes motorok megint csak extrém adóterhet jelentenének, úgyhogy Indiában kisebb motorokat kap a Vitara: dízelből a Fiat-féle 1,3-as közös nyomócsöves kerül bele, 90 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal. Benzinmotort majd később épít be a kocsiba a Maruti.

Kommentek

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.