Motor nélkül tér vissza Talmácsi Gábor

Olajnagykövet lett a korábbi világbajnokból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.02.05. 13.45

Földgázból előállított motorolajak képviseletét vállalta Talmácsi Gábor, korábbi gyorsasági motoros világbajnok.

Aki kicsit is igényes az autójára, annak nem mindegy, milyen gumiabroncsot használ vagy milyen olaj biztosítja a motor kenését és azt milyen gyakran cseréli (biztosan nem 30, pláne 70 ezer kilométerenként, mert utóbbira is akad példa).

40 év kellett a földgázalapú olajhoz és benzinhez

Az olajmárka kiválasztása sokszor komoly hitvitákat eredményez, amelyben kár is megpróbálni igazságot tenni. A téma mindenesetre kulcskérdés az autórajongók között, a döntéshozatalban kinél ez, kinél az az impulzus döntő.

Sok autógyártó nyújtotta meg az olajcsere-periódus felső határát 30 000 kilométerre. A rugalmas szervizintervallumokkal az autó elvileg tudja, hogy mikor kell cserélni a kenőanyagot, de sokan a fix 10 vagy 15 ezres periódusra esküsznek

Talán épp egy gyorsaságimotor-világbajnok véleménye. Talmácsi Gábor ugyanis a Shell kenőanyagainak nagykövete lett. Talma a GTL-eljárással készülő olajokhoz adta a nevét. A Shell által kifejlesztett technológia egy gázból folyadékot előállító (gas to liquid) folyamat, amely során a földgáz katalitikus kémiai reakcióval alakul át folyadékká. A Shell 3500 szabadalmat jelentett be az eljárás több mint 40 évig tartó kifejlesztése során. A vállalat jelenleg évi egymillió tonnát gyárt a GTL-technológiával készülő alapolajból.

Hamisított olaj helyett

A Shell GTL bázisolajból készült kenőanyagai megfelelnek az autógyártók egyre hosszabb, komoly terhelést jelentő, és üzemanyag-takarékosságot megkövetelő olajcsere-periódusainak is. Több márka gyári első feltöltésű olajaként szolgálnak, ezt takarja az OEM (Original Equipment Manufacturer) elnevezés. “Fontos megjegyezni, hogy az Orbico Hungary Kft. a Shell hivatalos kenőanyag-kereskedője, így az Orbicótól vásárolt minden kenőanyag biztos, hogy a hivatalos, eredeti forrásból származik” – mondta Tamás Tamás, a Shell kenőanyagok üzletágvezetője a hazánkban elharapódzott olajhamisításra utalva.

A kampány arcának választott Talmácsi Gábor 2007-ben nyert világbajnoki címet a Moto GP 125-ös mezőnyében

A Shell 23 éve, Malajziában létesítette a világ első kereskedelmi GTL-üzemét, azonban a vállalat messze legnagyobb GTL-létesítménye az új katari GTL-gyár.

A 20 milliárd dollárból (5532 milliárd Ft) felépített katari üzemnek 24 reaktortornya van, amelyek egyenként 1200 tonnát nyomnak, ez megfelel 7 Jumbo Jet repülőgép súlyának. Az üzem beépített forgógépes teljesítménye 1000 megawatt, ez két paksi blokk teljesítményével egyenértékű.

Földgázból készít motorolajat és cseppfolyós üzemanyagokat a több mint 5500 milliárd forintból létesített katari üzem

Naponta 1000 tartályautónyi cseppfolyósított oxigént állítanak elő a Pearl üzemben. Külön érdemes megemlíteni, hogy a gyár egyik mellékterméke a víz, amiből naponta 300 000 hordónyi mennyiség keletkezik, ezt a vizet természetesen a gyár visszaforgatja termelése során.

Kommentek

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.