Mert 340 LE kevés a városba

Audi RS Q3 Performance

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.05. 09.00

Nagyautói után a szabadidőjármű-családban is elkezdi bevezetni extrém sportos csúcsmodelljeit az Audi. Legalul kezdték az erősítést.

Alig negyed évvel ezelőtt lépett színre az RS7, illetve RS6 Avant Performance, 560 helyett 605 lóerővel, 3,7 másodperces gyorsulással, akár 305 km/óra végsebességgel. A recept a régi, a név ellenben új volt, ám a jelek szerint megtetszett az Audinak, mert most az RS Q3, azaz a cég városi izomterepjárója is megkapta a titulust és a vele járó átalakítást.

Az eredetileg 340 lóerős, 2,5 literes, öthengeres turbómotorban a hűtés feljavításával és az üzemanyag-szivattyú optimalizálásával további 27 lóerőt kotortak össze, a maximális forgatónyomaték 450 helyett 465 Nm 1625/perctől egészen 5500-ig. A menetdinamika ennek megfelelően mesés: 4,8 helyett alig 4,4 mp százra, 270 km/óra végsebesség. Ehhez az áthangolt, hétfokozatú DSG váltó is hozzájárul, amely eleve gyorsabban kapcsol, sportüzemben pedig ráadásul dupla kuplungolással lépked lefelé az áttételek között. Az ESP kiiktatható.

A felfüggesztést 20 mm-rel leültették, de az adaptív lengéscsillapítással párosuló sportfutóműért itt is pluszpénzt kérnek. A 20 colos kerekek mögött piros vagy fekete féknyergek állnak készenlétben, hogy megzabolázzák a változatlan tömegű jószágot. Az utastérben a szokásos mókák teremtenek pezsgő hangulatot.

Bár a világpremier márciusban lesz, a modell már most megrendelhető. Németországi ára 61 ezer euró, a kiszállítások a második negyedévben kezdődnek.

Kommentek

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.