Mert 340 LE kevés a városba

Audi RS Q3 Performance

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.05. 09.00

Nagyautói után a szabadidőjármű-családban is elkezdi bevezetni extrém sportos csúcsmodelljeit az Audi. Legalul kezdték az erősítést.

Alig negyed évvel ezelőtt lépett színre az RS7, illetve RS6 Avant Performance, 560 helyett 605 lóerővel, 3,7 másodperces gyorsulással, akár 305 km/óra végsebességgel. A recept a régi, a név ellenben új volt, ám a jelek szerint megtetszett az Audinak, mert most az RS Q3, azaz a cég városi izomterepjárója is megkapta a titulust és a vele járó átalakítást.

Az eredetileg 340 lóerős, 2,5 literes, öthengeres turbómotorban a hűtés feljavításával és az üzemanyag-szivattyú optimalizálásával további 27 lóerőt kotortak össze, a maximális forgatónyomaték 450 helyett 465 Nm 1625/perctől egészen 5500-ig. A menetdinamika ennek megfelelően mesés: 4,8 helyett alig 4,4 mp százra, 270 km/óra végsebesség. Ehhez az áthangolt, hétfokozatú DSG váltó is hozzájárul, amely eleve gyorsabban kapcsol, sportüzemben pedig ráadásul dupla kuplungolással lépked lefelé az áttételek között. Az ESP kiiktatható.

A felfüggesztést 20 mm-rel leültették, de az adaptív lengéscsillapítással párosuló sportfutóműért itt is pluszpénzt kérnek. A 20 colos kerekek mögött piros vagy fekete féknyergek állnak készenlétben, hogy megzabolázzák a változatlan tömegű jószágot. Az utastérben a szokásos mókák teremtenek pezsgő hangulatot.

Bár a világpremier márciusban lesz, a modell már most megrendelhető. Németországi ára 61 ezer euró, a kiszállítások a második negyedévben kezdődnek.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.