Vége a csalásoknak az autók fogyasztásával

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 08.02

Folytatódhat a gépjárművek károsanyag-kibocsátását mérő új eljárás bevezetése. Az Európai Parlamentben nem vétózták meg az Európai Bizottság javaslatát.

A strasbourgi négynapos plenáris ülés harmadik napján napirendre vették az uniós gépjármű-engedélyezési rendszer átalakítására kidolgozott hosszú távú javaslatot, amelyet már korábban bemutatott az Európai Bizottság.

A valós vezetési feltételek mellett (RDE) mért károsanyag-kibocsátási tesztre vonatkozó eljárás a gépjárművek nitrogén-oxid-kibocsátásának csökkentését tűzte ki célul. Az új autók típusengedélyének kiadásához jelenleg figyelembe vett laboratóriumi mérések ugyanis nem mutatnak reális képet, a jármű használat közbeni nitrogén-oxid-kibocsátása a hivatalos határértékeket akár 4-500 százalékkal is meghaladhatja.

Az Európai Bizottság javaslatában ugyanakkor a dízelautók nitrogén-oxid-kibocsátási határértékének ideiglenes megemelése szerepel az Euro 6 környezetvédelmi normáknak megfelelő könnyű személy- és haszonjárművek esetében. A bizottság szerint a határértékek átmeneti könnyítését az új hordozható kibocsátásmérő rendszerek használatából adódó mérési pontatlanságok és “a jelenleg gyártott dízelautók valós vezetési körülmények közötti teljesítménye rövid távú fejlesztésének műszaki korlátai” indokolják.

Az ideiglenes könnyítés miatt a parlament környezetvédelmi bizottsága kifogását fogalmazta meg a javaslattal kapcsolatban, amely mégis megkapta a képviselők támogatását, mivel az Európai Bizottság felülvizsgálati záradékot ígért pontos határidőkkel, amikorra teljesíteni kell az elvárt kibocsátási szinteket.

Giovanni La Via, az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságának elnöke úgy értékelte, a döntéssel sikerült elkerülni a bizonytalanságokat, immár szigorú, de betartható határidők állnak az autóipar előtt. “Jobb levegőminőséget biztosítunk a polgároknak Európában, a munkahelyek elvesztése nélkül” – jelentette ki.

A szavazás megnyitotta az utat az Európai Bizottság előtt, hogy továbblépjen a második RDE-csomaggal. Ez a csomag lefekteti a valós követelményeket az Euro 6-os normát teljesítő járművek számára.

A követelmények bevezetése során első lépésként a gyártóknak az új modellek esetén 2017 szeptemberéig (az újonnan gyártott gépjárművek esetében 2019 szeptemberéig) a laboratóriumi teszteredmények és a normál használat során mért járműteljesítmény közötti eltéréseket legfeljebb 2,1-es (110 százalékos) “megfelelési tényezőre” kell csökkenteniük.

Második lépésként az új modellek esetében 2020 januárjáig (az összes új gyártású gépjármű esetén 2021 januárjáig) a mérési eredmények eltéréseit legfeljebb 1,5-ös (50 százalékos) megfelelési tényezőre kell csökkenteni, figyelembe véve a hibahatárokat is.

Kommentek

  • Guevara

    Akkor most van egy EU6-os norma meg egy EU6 Light? Az igen…

  • Marcikutya

    Hát, akkora baromság volt a 6-os, hogy senki nem tudta tartani. Na meg mi a jó abban, ha egy hatalmas motorú autó tudja a 6-os kibocsátási értékeket? Több szennyezőanyagot bocsát ki, mint egy korszerűtlenebb kisautó.

    A motorteljesítményekkel kellene valamit kezdeni, mint ahogy az USA-ban keményen korlátozzák a külföldi autók fogyasztását.

F1: A Honda készül a második csapatra

A Honda kibővíti angliai bázisát, hogy 2018-ra a McLaren mellett képes legyen egy második csapatot is motorokkal ellátni.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.

A pesti ember gyorsabb vagy a gép?

Több év tapasztalata alapján autóval gyorsabban haza lehet jutni a munkahelyről, vagy pedig a kocsi navigációjával, a világelső Google-lel, esetleg a mindenki által újabban istenített Waze-zel?

Mindenét villamosította a Smart

Összes modelljét villanymotorral látta el a Smart. Ez persze náluk nem jelent sokat, de jól hangzik.

Ha ez a jövő, akkor nagyon várjuk

Elképesztően nagy hatótávval rendelkező LNG-teherautót mutatott be az Iveco Hannoverben. A Z Truck már a jövő kamionjainak új generációját képviseli.

Massát nagyon várják az elektromos F1-be

A Forma-E főnöke nagyon örülne, ha Felipe Massa F1-es visszavonulása után az elektromos sorozatban folytatná pályafutását.

F1: A Mercedes átléphette az 1000 lóerőt

Szakértők szerint – bizonyos körülmények között – akár 1000 lóerőnél is nagyobb teljesítmény leadására képes a Mercedes motorja.

Megérkeztek az év legfontosabb Kiái

A Kia meghallgatta a vásárlók kívánságát, ezért rukkolt elő az Optima SW-vel és a kizárólag hibridként elérhető Niro-val, mindkét modellt elvittük egy körre.

Két hétig dugó lesz az M1-M7 bevezetőjén

Vasárnap reggeltől várhatóan két héten keresztül az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszán javítási munkák miatt egy-egy sávot lezárnak – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

F1: A Ferrari nem áll le, fejlesztéseket visz Malajziába

A Ferrari mindent megtesz annak érdekében, hogy visszaelőzze a Red Bullt a konstruktőri versenyben. Aerodinamikai fejlesztések jönnek Szepangban.