Vége a csalásoknak az autók fogyasztásával

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 08.10

Folytatódhat a gépjárművek károsanyag-kibocsátását mérő új eljárás bevezetése. Az Európai Parlamentben nem vétózták meg az Európai Bizottság javaslatát.

A strasbourgi négynapos plenáris ülés harmadik napján napirendre vették az uniós gépjármű-engedélyezési rendszer átalakítására kidolgozott hosszú távú javaslatot, amelyet már korábban bemutatott az Európai Bizottság.

A valós vezetési feltételek mellett (RDE) mért károsanyag-kibocsátási tesztre vonatkozó eljárás a gépjárművek nitrogén-oxid-kibocsátásának csökkentését tűzte ki célul. Az új autók típusengedélyének kiadásához jelenleg figyelembe vett laboratóriumi mérések ugyanis nem mutatnak reális képet, a jármű használat közbeni nitrogén-oxid-kibocsátása a hivatalos határértékeket akár 4-500 százalékkal is meghaladhatja.

Az Európai Bizottság javaslatában ugyanakkor a dízelautók nitrogén-oxid-kibocsátási határértékének ideiglenes megemelése szerepel az Euro 6 környezetvédelmi normáknak megfelelő könnyű személy- és haszonjárművek esetében. A bizottság szerint a határértékek átmeneti könnyítését az új hordozható kibocsátásmérő rendszerek használatából adódó mérési pontatlanságok és “a jelenleg gyártott dízelautók valós vezetési körülmények közötti teljesítménye rövid távú fejlesztésének műszaki korlátai” indokolják.

Az ideiglenes könnyítés miatt a parlament környezetvédelmi bizottsága kifogását fogalmazta meg a javaslattal kapcsolatban, amely mégis megkapta a képviselők támogatását, mivel az Európai Bizottság felülvizsgálati záradékot ígért pontos határidőkkel, amikorra teljesíteni kell az elvárt kibocsátási szinteket.

Giovanni La Via, az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságának elnöke úgy értékelte, a döntéssel sikerült elkerülni a bizonytalanságokat, immár szigorú, de betartható határidők állnak az autóipar előtt. “Jobb levegőminőséget biztosítunk a polgároknak Európában, a munkahelyek elvesztése nélkül” – jelentette ki.

A szavazás megnyitotta az utat az Európai Bizottság előtt, hogy továbblépjen a második RDE-csomaggal. Ez a csomag lefekteti a valós követelményeket az Euro 6-os normát teljesítő járművek számára.

A követelmények bevezetése során első lépésként a gyártóknak az új modellek esetén 2017 szeptemberéig (az újonnan gyártott gépjárművek esetében 2019 szeptemberéig) a laboratóriumi teszteredmények és a normál használat során mért járműteljesítmény közötti eltéréseket legfeljebb 2,1-es (110 százalékos) “megfelelési tényezőre” kell csökkenteniük.

Második lépésként az új modellek esetében 2020 januárjáig (az összes új gyártású gépjármű esetén 2021 januárjáig) a mérési eredmények eltéréseit legfeljebb 1,5-ös (50 százalékos) megfelelési tényezőre kell csökkenteni, figyelembe véve a hibahatárokat is.

Kommentek

  • Guevara

    Akkor most van egy EU6-os norma meg egy EU6 Light? Az igen…

  • Marcikutya

    Hát, akkora baromság volt a 6-os, hogy senki nem tudta tartani. Na meg mi a jó abban, ha egy hatalmas motorú autó tudja a 6-os kibocsátási értékeket? Több szennyezőanyagot bocsát ki, mint egy korszerűtlenebb kisautó.

    A motorteljesítményekkel kellene valamit kezdeni, mint ahogy az USA-ban keményen korlátozzák a külföldi autók fogyasztását.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.