Négy év után megérett a modellfrissítésre az Opel városi kisterepjárója, a Mokka. Az újítás vezérvonala a név mögé biggyesztett betű: a világszerte a szabadidőjárművekkel azonosított X olyan ígéretet tesz a vevőknek, amelyet azoknak eszük ágában sincs számon kérni a kisautón, viszont még dögösebbé teszi szemükben a magas hasú városi jószágot.

Az optika pont annyit változott, amennyit az elmúlt négy évben az Opel arculata fejlődött: új a hűtőrács, szögletesebb a fényszóró, vállasabb a karosszéria, az oldalfalat élesebb karaktervonalak tagolják.

A műszerfal is alkalmazkodott 2016-hoz, vízszintes tagolású, letisztultabb panel fogadja magába az akár 8 colos érintőképernyővel szerelt infotainment rendszert, ami egyben a kapcsolórengeteg eltüntetésére is jó alkalmat teremtett.

Az 1,6 literes dízel (110 és 136 LE) mellett újdonság az Astrából átvett, 152 lóerős 1,4-es turbómotor. A közvetlen befecskendezéses benzinmotorhoz hatfokozatú automata váltót, start-stop automatát és összkerékhajtást is kínál az Opel; akár a nyomaték 50 százaléka hátra vihető.

A biztonságot adaptív kanyarfényszóró, jelzőtábla-felismerő és követési távolságot tartó rendszer, valamint ráfutásra és sávelhagyásra figyelmeztető berendezés szolgálja, a kényelmet okostelefonos integráció és ergonomikus első ülések fokozzák.