5 millió autós visszahívás légzsákok hibája miatt

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 07.02

Ötmillió autót hívnak vissza javításra világszerte a Continental légzsákvezérlő egységének potenciális meghibásodása miatt.

A visszahívási akció elsősorban a Honda Motor Co., a Fiat Chrysler Automobiles NV, a Mercedes-Benz és a Volkswagen AG különböző modelljeit érinti. 
    
A Continental Automotive Systems Inc. vállalatnak az amerikai National Highway Traffic Safety Administration közlekedési felügyeletnek adott tájékoztatása szerint a légzsákvezérlő szerkezet vezetékeinek korróziója megakadályozhatja a légzsák felfújását baleset esetén, vagy akár a légzsák indokolatlan aktiválását is okozhatja. 
    
Az Egyesült Államokban a visszahívási akció mintegy kétmillió autót érinthet. A Honda világszerte összesen 364 ezer, ebből az Egyesült Államokban 341 ezer 2008 és 2010 között készült Accord modellt hív vissza a problémával kapcsolatban. 
    
A Fiat Chrysler 112 ezer 2008 és 2009 között készült Dodge Journey és Dodge Grand Caravan, valamint Chrysler Town & Country modellt hív vissza az Egyesült Államokban. 
   
A többi érintett autógyár még nem közölte a visszahívási adatokat.

Kommentek

  • Fahrer

    Először a Takata, most ez. Lassan biztonságosabb lesz a légzsák nélküli autó. :)

  • v_johny

    A csodás globalizált gyártás… Minden alkatrészgyártó keresi hogy honnan lehet összekukázni legolcsóbban az alkatrészeket (legolcsóbb beszállított), a világ minden eldugott ki szegletében megkeresi ezen cégeket, hihetetlenül nyomott áron gyártat velük szemetet, küzdenek hogy legalább a látszat (szabványoknak való megfelelés; auditok) rendben legyenek, közben mögötte a háttérben össze-vissza átláthatatlanul leszabályozott rendszer alapján barkácsolgatják az alkatrészeket és a folyamatokat. Az autógyártó (ill. a közvetlen beszállítók) elteszi a nagy bevételt, a köztes -valós termelést végző- gyártót/beszállítót a porba tiporja, lényegében csak annyit segít neki (anyagi,eszközi) hogy éhen ne halljon de cserébe a követelményeket meg a nyakába önti. Ebből az egészből születnek ezek a csoda-jó minőségű (tartósságú, megbízhatóságú) alkatrészek/egységek.

Megvan az év magyar videoklipje, megőrülsz!

A szöveg jó, a zene jó, a klip jó, Zsolti jó, a Zetor jó. Ennyi kell a tökéletes videokliphez.

F1: Amikor Alonso a nagyok közé lépett – videó

Augusztus 24. örökké jeles dátum marad Fernando Alonso számára, ahogy a Hungaroring is a szíve csücske: 2003-ban ezen a napon nyerte első Forma-1-es futamát a Magyar Nagydíjon.

Ross Brawn könyvben árulja el az F1 titkait

A Forma-1 titkairól, nehézségeiről és a siker kulcsáról mesél Ross Brawn egy novemberben megjelenő könyvben.

F1: Vettel nekifut a címvédésnek a Bajnokok Tornáján

A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel már biztosan ott lesz az ezúttal Miamiba költöző Bajnokok Tornáján.

Kényelem kell, családod van? Ez a Talisman jó neked

Városban is helytáll, de igazi terepe az autópálya a Renault Talisman Grandtournak. Takarékos dízelmotorral és automata sebességváltóval próbáltuk.

F1: Mégis most jön Hamilton hátrasorolása?

A Mercedesnél azt mondják, Lewis Hamilton motorcserés büntetését valószínűleg a hétvégi Belga Nagydíjon tudják majd le. Csütörtökön kiderül.

F1: A Ferrari új motort visz Belgiumba

Az viszont nem biztos, hogy használni is fogják, ennek ellenére már Spában visszaelőznék a Red Bullt.

Ötvenkét új magyar busz a Dél-Dunántúlon

A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. 52 új, Magyarországon gyártott autóbuszt állít forgalomba október végéig.

Suzukiból készített BMW-t a magyar srác

Az eredményt pedig a tőle megszokott minőségben kapjuk. De van itt tuningolt autópálya-rendőr és kabrió Honda Civic is.

F1: Belgiumban Rosbergre száll a glória

A Belga Nagydíj pénteki edzésén a Mercedes autójára is felkerül végre a saját találmányuk, a fejvédő keret.

Ismét drágul az üzemanyag

A szerdai öt-ötforintos emelés után pénteken is drágább lesz az üzemanyag.

F1: Ecclestone átveszi a Német Nagydíjat?

Bernie Ecclestone pár éve még a Nürburgringet akarta megvenni, most a hockenheimi futam szervezését vállalná magára, hogy megmaradhasson a Német Nagydíj.