5 millió autós visszahívás légzsákok hibája miatt

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 19.15

Ötmillió autót hívnak vissza javításra világszerte a Continental légzsákvezérlő egységének potenciális meghibásodása miatt.

A visszahívási akció elsősorban a Honda Motor Co., a Fiat Chrysler Automobiles NV, a Mercedes-Benz és a Volkswagen AG különböző modelljeit érinti. 
    
A Continental Automotive Systems Inc. vállalatnak az amerikai National Highway Traffic Safety Administration közlekedési felügyeletnek adott tájékoztatása szerint a légzsákvezérlő szerkezet vezetékeinek korróziója megakadályozhatja a légzsák felfújását baleset esetén, vagy akár a légzsák indokolatlan aktiválását is okozhatja. 
    
Az Egyesült Államokban a visszahívási akció mintegy kétmillió autót érinthet. A Honda világszerte összesen 364 ezer, ebből az Egyesült Államokban 341 ezer 2008 és 2010 között készült Accord modellt hív vissza a problémával kapcsolatban. 
    
A Fiat Chrysler 112 ezer 2008 és 2009 között készült Dodge Journey és Dodge Grand Caravan, valamint Chrysler Town & Country modellt hív vissza az Egyesült Államokban. 
   
A többi érintett autógyár még nem közölte a visszahívási adatokat.

Kommentek

  • Fahrer

    Először a Takata, most ez. Lassan biztonságosabb lesz a légzsák nélküli autó. :)

  • v_johny

    A csodás globalizált gyártás… Minden alkatrészgyártó keresi hogy honnan lehet összekukázni legolcsóbban az alkatrészeket (legolcsóbb beszállított), a világ minden eldugott ki szegletében megkeresi ezen cégeket, hihetetlenül nyomott áron gyártat velük szemetet, küzdenek hogy legalább a látszat (szabványoknak való megfelelés; auditok) rendben legyenek, közben mögötte a háttérben össze-vissza átláthatatlanul leszabályozott rendszer alapján barkácsolgatják az alkatrészeket és a folyamatokat. Az autógyártó (ill. a közvetlen beszállítók) elteszi a nagy bevételt, a köztes -valós termelést végző- gyártót/beszállítót a porba tiporja, lényegében csak annyit segít neki (anyagi,eszközi) hogy éhen ne halljon de cserébe a követelményeket meg a nyakába önti. Ebből az egészből születnek ezek a csoda-jó minőségű (tartósságú, megbízhatóságú) alkatrészek/egységek.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

Nem akármilyen dízelmotort tesztel a Renault Trucks

A Renault Trucks mérnökei és dizájnerei egy ideje különleges projekten dolgoznak. A cég lyoni fejlesztőközpontjában olyan erőforrással kísérleteznek, melynek egyes fém elemeit 3D-s nyomtatással állították elő.

Kispályás gengsztereknek: ültetett Dacia Duster

Rendben, a Duster nem egy Cadillac Escalade, de porig lógó hassal minden szabadidőjármű brutálisan (és nem kicsit ostobán) néz ki.

Te jó ég, ez a valaha volt legröhejesebb Lambo

Igen, ez egy Lamborghini Pikachu.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.