5 millió autós visszahívás légzsákok hibája miatt

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 19.15

Ötmillió autót hívnak vissza javításra világszerte a Continental légzsákvezérlő egységének potenciális meghibásodása miatt.

A visszahívási akció elsősorban a Honda Motor Co., a Fiat Chrysler Automobiles NV, a Mercedes-Benz és a Volkswagen AG különböző modelljeit érinti. 
    
A Continental Automotive Systems Inc. vállalatnak az amerikai National Highway Traffic Safety Administration közlekedési felügyeletnek adott tájékoztatása szerint a légzsákvezérlő szerkezet vezetékeinek korróziója megakadályozhatja a légzsák felfújását baleset esetén, vagy akár a légzsák indokolatlan aktiválását is okozhatja. 
    
Az Egyesült Államokban a visszahívási akció mintegy kétmillió autót érinthet. A Honda világszerte összesen 364 ezer, ebből az Egyesült Államokban 341 ezer 2008 és 2010 között készült Accord modellt hív vissza a problémával kapcsolatban. 
    
A Fiat Chrysler 112 ezer 2008 és 2009 között készült Dodge Journey és Dodge Grand Caravan, valamint Chrysler Town & Country modellt hív vissza az Egyesült Államokban. 
   
A többi érintett autógyár még nem közölte a visszahívási adatokat.

Kommentek

  • Fahrer

    Először a Takata, most ez. Lassan biztonságosabb lesz a légzsák nélküli autó. :)

  • v_johny

    A csodás globalizált gyártás… Minden alkatrészgyártó keresi hogy honnan lehet összekukázni legolcsóbban az alkatrészeket (legolcsóbb beszállított), a világ minden eldugott ki szegletében megkeresi ezen cégeket, hihetetlenül nyomott áron gyártat velük szemetet, küzdenek hogy legalább a látszat (szabványoknak való megfelelés; auditok) rendben legyenek, közben mögötte a háttérben össze-vissza átláthatatlanul leszabályozott rendszer alapján barkácsolgatják az alkatrészeket és a folyamatokat. Az autógyártó (ill. a közvetlen beszállítók) elteszi a nagy bevételt, a köztes -valós termelést végző- gyártót/beszállítót a porba tiporja, lényegében csak annyit segít neki (anyagi,eszközi) hogy éhen ne halljon de cserébe a követelményeket meg a nyakába önti. Ebből az egészből születnek ezek a csoda-jó minőségű (tartósságú, megbízhatóságú) alkatrészek/egységek.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.