5 millió autós visszahívás légzsákok hibája miatt

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 19.15

Ötmillió autót hívnak vissza javításra világszerte a Continental légzsákvezérlő egységének potenciális meghibásodása miatt.

A visszahívási akció elsősorban a Honda Motor Co., a Fiat Chrysler Automobiles NV, a Mercedes-Benz és a Volkswagen AG különböző modelljeit érinti. 
    
A Continental Automotive Systems Inc. vállalatnak az amerikai National Highway Traffic Safety Administration közlekedési felügyeletnek adott tájékoztatása szerint a légzsákvezérlő szerkezet vezetékeinek korróziója megakadályozhatja a légzsák felfújását baleset esetén, vagy akár a légzsák indokolatlan aktiválását is okozhatja. 
    
Az Egyesült Államokban a visszahívási akció mintegy kétmillió autót érinthet. A Honda világszerte összesen 364 ezer, ebből az Egyesült Államokban 341 ezer 2008 és 2010 között készült Accord modellt hív vissza a problémával kapcsolatban. 
    
A Fiat Chrysler 112 ezer 2008 és 2009 között készült Dodge Journey és Dodge Grand Caravan, valamint Chrysler Town & Country modellt hív vissza az Egyesült Államokban. 
   
A többi érintett autógyár még nem közölte a visszahívási adatokat.

Kommentek

  • Fahrer

    Először a Takata, most ez. Lassan biztonságosabb lesz a légzsák nélküli autó. :)

  • v_johny

    A csodás globalizált gyártás… Minden alkatrészgyártó keresi hogy honnan lehet összekukázni legolcsóbban az alkatrészeket (legolcsóbb beszállított), a világ minden eldugott ki szegletében megkeresi ezen cégeket, hihetetlenül nyomott áron gyártat velük szemetet, küzdenek hogy legalább a látszat (szabványoknak való megfelelés; auditok) rendben legyenek, közben mögötte a háttérben össze-vissza átláthatatlanul leszabályozott rendszer alapján barkácsolgatják az alkatrészeket és a folyamatokat. Az autógyártó (ill. a közvetlen beszállítók) elteszi a nagy bevételt, a köztes -valós termelést végző- gyártót/beszállítót a porba tiporja, lényegében csak annyit segít neki (anyagi,eszközi) hogy éhen ne halljon de cserébe a követelményeket meg a nyakába önti. Ebből az egészből születnek ezek a csoda-jó minőségű (tartósságú, megbízhatóságú) alkatrészek/egységek.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.