5 millió autós visszahívás légzsákok hibája miatt

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 19.15

Ötmillió autót hívnak vissza javításra világszerte a Continental légzsákvezérlő egységének potenciális meghibásodása miatt.

A visszahívási akció elsősorban a Honda Motor Co., a Fiat Chrysler Automobiles NV, a Mercedes-Benz és a Volkswagen AG különböző modelljeit érinti. 
    
A Continental Automotive Systems Inc. vállalatnak az amerikai National Highway Traffic Safety Administration közlekedési felügyeletnek adott tájékoztatása szerint a légzsákvezérlő szerkezet vezetékeinek korróziója megakadályozhatja a légzsák felfújását baleset esetén, vagy akár a légzsák indokolatlan aktiválását is okozhatja. 
    
Az Egyesült Államokban a visszahívási akció mintegy kétmillió autót érinthet. A Honda világszerte összesen 364 ezer, ebből az Egyesült Államokban 341 ezer 2008 és 2010 között készült Accord modellt hív vissza a problémával kapcsolatban. 
    
A Fiat Chrysler 112 ezer 2008 és 2009 között készült Dodge Journey és Dodge Grand Caravan, valamint Chrysler Town & Country modellt hív vissza az Egyesült Államokban. 
   
A többi érintett autógyár még nem közölte a visszahívási adatokat.

Kommentek

  • Fahrer

    Először a Takata, most ez. Lassan biztonságosabb lesz a légzsák nélküli autó. :)

  • v_johny

    A csodás globalizált gyártás… Minden alkatrészgyártó keresi hogy honnan lehet összekukázni legolcsóbban az alkatrészeket (legolcsóbb beszállított), a világ minden eldugott ki szegletében megkeresi ezen cégeket, hihetetlenül nyomott áron gyártat velük szemetet, küzdenek hogy legalább a látszat (szabványoknak való megfelelés; auditok) rendben legyenek, közben mögötte a háttérben össze-vissza átláthatatlanul leszabályozott rendszer alapján barkácsolgatják az alkatrészeket és a folyamatokat. Az autógyártó (ill. a közvetlen beszállítók) elteszi a nagy bevételt, a köztes -valós termelést végző- gyártót/beszállítót a porba tiporja, lényegében csak annyit segít neki (anyagi,eszközi) hogy éhen ne halljon de cserébe a követelményeket meg a nyakába önti. Ebből az egészből születnek ezek a csoda-jó minőségű (tartósságú, megbízhatóságú) alkatrészek/egységek.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.