Kifejezetten az indiai piacra rajzolták meg a Hyundai koreai tervezőközpontjában azt a négy méter alatti Carlino szabadidőjárművet, amelyet ma reggel mutatott be az Új-Delhi Autószalonon a gyár.

Hogy mégis foglalkozunk vele, annak egyszerű a magyarázata: Európa immár teljesen megadta magát a szabadidőjárműveknek, így az itteni forgalmazók megfelelő nyomást tudnak gyakorolni a gyártókra, hogy minél több és változatosabb modellekkel elégítsék ki a vevők étvágyát.

Ezzel a mérettel egyébként Európában is sikert arathatna a Hyundai. Az ix20 sokkal inkább ferdehátú vagy kisbusz, mint SUV, márpedig a Suzuki Vitara, a Renault Captur, a Peugeot 2008, a Honda HR-V, a Ford EcoSport jelenléte azt igazolja, hogy a városlakók is előszeretettel ülnek emelt hasmagasságú, jól belátható autókba.

A Carlino széles szögletes kerékívtoldataival, az első kerék mögött kialakított fékhűtőnyílásával, szinte párhuzamosan dőlő A és C oszlopában, valamint B oszlop nélküli, kétfelé nyíló oldalajtajaival igazán különleges darab – a szériakivitelen hagyományos autókra és szolidabb kerékdobokra számítunk, de még úgy is tetszetős lenne a minimális túlnyúlásokkal rendelkező autócska.