A héten már arról számoltunk be, megtörni látszik a Renault korábbi ellenállása, és mégis eljöhet Európába a Kwid törpeautó. Hogy ezt Dacia néven teszi, vagy megmarad Renault-nak, nem tudjuk, mi az előbbit tartanánk logikusnak.

Akárhogy alakul, újabb két érvünk van, amely miatt mihamarabb szeretnénk az Óvilágban tudni a városi suvocskát.

Renault Kwid Racer

Emlékeztek, hogy a brazilok megépítették a Sandero Renaultsport kiadását? Nos, a Kwid Racer még annál is keményebb. 18 colos alufelnijei, légterelői és Renault-kék fényezése harcias megjelenést kölcsönöznek az emelt kisautónak, de igazán az utastérben gurult el a tervezők gyógyszere: négypontos biztonsági övek, kagylóülések, különleges kormány, bukókeret és digitális telemetriai kijelző teremt versenyhangulatot, a felületeket szénszálas panelek vagy Alcantara borítja.

Renault Kwid Climber

Ehhez képest szinte józan a Kwid offroad kivitele, amely összkerékhajtást nem, de emelt hasmagasságot ad, valamint rendelkezik minden olyan stílusbeli kiegészítővel, amelytől felgyorsul a pulzus. A karosszéria módosításai csak még jobban kihangsúlyozzák az autó terepre termett geometriáját: itt aztán nem kell attól félnünk, hogy padkára felállva, kátyúba hajtva sérül a kocsi.

Az eredetileg kilencdecis motorocskával szerelt Kwid a forgalmazás első négy hónapjában mintegy 90 ezer példányban talált gazdára, így most jöhetnek a drágább verziók: a kisautó megkapja a Renault 1,0 literes motorját, valamint az Easy-R robotváltót. Továbbra is azt gondoljuk, az autó legfontosabb tartozéka egy TÜV típusbizonyítvány volna.