Tavaly először több szabadidőjármű fogyott, mint alsó-középkategóriás modell vagy városi kisautó. A számok nyelvén ez 3,2 millió darabot jelent, ami elképesztő 24 százalékkal több, mint amit egy évvel korábban kitermelt a szegmens. Ezzel a SUV-ok piaci részesedése elérte a 22,5 százalékot, míg az alsó-középkategória a teljes piac 22 százalékát tette ki.

Persze nem teljesen igazságos az összehasonlítás, hiszen a szabadidőjárműveket több méretosztályból összegereblyézve kapunk csak ilyen előkelő eredményt, de jól mutatja, milyen sokat, és milyen gyorsan fejlődött ez a szegmens az elmúlt években. Darabjaira bontva egyébként a kompakt szabadidőjárművekből 1,28 millió, a városi méretűekből 1,2 millió fogyott, míg a középkategóriában 470 ezer darab autó talált gazdára – ez egyébként 42 százalékos növekedést jelent!

A piacot nem meglepő módon a Renault-Nissan Szövetség két névadó tagja uralja, a harmadik helyen a Volkswagen áll. A Škoda és a Seat szabadidőjárműveinek piacra lépésével egyébként a VW-csoport komoly helyzeti előnyhöz juthat a versenyben.

A SUV-ok piaca Magyarországon is egyre jelentősebb. A kis méretű szabadidőjárművek piacán tavaly 70 százalékos növekedést regisztráltak. Ez persze túl szép, hogy igaz legyen: egyrészt a növekedés szinte kizárólag a Suzuki Vitara bevezetésének volt betudható, másrészt a Vitara maga sem a flotta- vagy privát vásárlók lelkesedésének köszönhetően szárnyalt az égig, hanem a falugondnoki beszerzések borították fel az arányokat.