Kitalálod, melyik Európa kedvenc autókategóriája?

Még szép, hogy a SUV

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.03. 10.00

A JATO Dynamics éves jelentéséből kiderül, az európai vásárlók tavaly leginkább a szabadidőjárművekre gerjedtek.

Tavaly először több szabadidőjármű fogyott, mint alsó-középkategóriás modell vagy városi kisautó. A számok nyelvén ez 3,2 millió darabot jelent, ami elképesztő 24 százalékkal több, mint amit egy évvel korábban kitermelt a szegmens. Ezzel a SUV-ok piaci részesedése elérte a 22,5 százalékot, míg az alsó-középkategória a teljes piac 22 százalékát tette ki.

Persze nem teljesen igazságos az összehasonlítás, hiszen a szabadidőjárműveket több méretosztályból összegereblyézve kapunk csak ilyen előkelő eredményt, de jól mutatja, milyen sokat, és milyen gyorsan fejlődött ez a szegmens az elmúlt években. Darabjaira bontva egyébként a kompakt szabadidőjárművekből 1,28 millió, a városi méretűekből 1,2 millió fogyott, míg a középkategóriában 470 ezer darab autó talált gazdára – ez egyébként 42 százalékos növekedést jelent!

A piacot nem meglepő módon a Renault-Nissan Szövetség két névadó tagja uralja, a harmadik helyen a Volkswagen áll. A Škoda és a Seat szabadidőjárműveinek piacra lépésével egyébként a VW-csoport komoly helyzeti előnyhöz juthat a versenyben.

A SUV-ok piaca Magyarországon is egyre jelentősebb. A kis méretű szabadidőjárművek piacán tavaly 70 százalékos növekedést regisztráltak. Ez persze túl szép, hogy igaz legyen: egyrészt a növekedés szinte kizárólag a Suzuki Vitara bevezetésének volt betudható, másrészt a Vitara maga sem a flotta- vagy privát vásárlók lelkesedésének köszönhetően szárnyalt az égig, hanem a falugondnoki beszerzések borították fel az arányokat.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Egyrészt elsőre sokkolónak hat az Xc60 első helye. Az is, hogy a német és egyéb vetélytársak sem maradnak le. A Q5-ből Evoqueból (pláne Disco Sporttal együtt nézve) és az X3-ból (X4-essel kiegészítve) közel ugyanannyi fogy.

    A legmeredekebb pedig az hogyha odatesszük az úgynevezett “tömegmodellek” (azaz nagy vagy közepes családi autók) mellé, akkor a Passat kivételével egyikből sem fogyott lényegesen több. Konkrétan, a kifejezetten flottarendelésekre fejlesztett Superből fele annyi fogy, mint az Xc60/Q5-ből.

  • nagya

    5 évvel ezelőtt hogy értetlenkedtek itt a népek, hogy mire valók ezek a kocsik?

  • Steppenwolf

    nagya – 2016.02.03 11:11

    Ez a kérdés azóta is aktuális és megválaszolatlan…

  • nagya

    Steppenwolf úgy gondolod?
    Szerintem pedig a válasz irtó egyszerű: arra vannak, hogy megvegyék, használják őket, a mellékelt ábra szerint mindennél dinamikusabb értékesítési számokat produkálva.
    Ezt igényli tehát a piac. Arra valók tehát, hogy kielégítsék a piaci igényeket. Ennél egyszerűbb válasz a világon sincs. Ezért nincs értelme az idézetthez hasonló butaságokat kérdezni, nem volt értelme 5 éve sem és nem lesz 5 év múlva sem.

  • Steppenwolf

    Nyilvánvaló, hogy itt is a kereslet határozza meg a kínálatot és ezért ontják magukból a gyártók a SUV-ket és crossovereket, de józan paraszti ésszel végiggondolva minden esztétikummal és praktikummal kapcsolatos érv ellenük szól.

  • subtotal

    Szerintem attól hogy mini SUV vagy kompakt Crossover az elnevezés, attól még ezek kis vagy alsó közepes autók, kicsit megemelve.
    A népesség öregszik és ezek kényelmesebb be/kiszállást biztosítanak, meg sokan bemagyarázták maguknak, hogy ezek biztonságosabbak (mert magasabban ülsz) vagy menőbbek (mer’csak).
    Ennyi történt.

  • M_m_m

    Steppenwolf, már miért ne lennének praktikusak és esztétikusak?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.