Kitalálod, melyik Európa kedvenc autókategóriája?

Még szép, hogy a SUV

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.03. 10.00

A JATO Dynamics éves jelentéséből kiderül, az európai vásárlók tavaly leginkább a szabadidőjárművekre gerjedtek.

Tavaly először több szabadidőjármű fogyott, mint alsó-középkategóriás modell vagy városi kisautó. A számok nyelvén ez 3,2 millió darabot jelent, ami elképesztő 24 százalékkal több, mint amit egy évvel korábban kitermelt a szegmens. Ezzel a SUV-ok piaci részesedése elérte a 22,5 százalékot, míg az alsó-középkategória a teljes piac 22 százalékát tette ki.

Persze nem teljesen igazságos az összehasonlítás, hiszen a szabadidőjárműveket több méretosztályból összegereblyézve kapunk csak ilyen előkelő eredményt, de jól mutatja, milyen sokat, és milyen gyorsan fejlődött ez a szegmens az elmúlt években. Darabjaira bontva egyébként a kompakt szabadidőjárművekből 1,28 millió, a városi méretűekből 1,2 millió fogyott, míg a középkategóriában 470 ezer darab autó talált gazdára – ez egyébként 42 százalékos növekedést jelent!

A piacot nem meglepő módon a Renault-Nissan Szövetség két névadó tagja uralja, a harmadik helyen a Volkswagen áll. A Škoda és a Seat szabadidőjárműveinek piacra lépésével egyébként a VW-csoport komoly helyzeti előnyhöz juthat a versenyben.

A SUV-ok piaca Magyarországon is egyre jelentősebb. A kis méretű szabadidőjárművek piacán tavaly 70 százalékos növekedést regisztráltak. Ez persze túl szép, hogy igaz legyen: egyrészt a növekedés szinte kizárólag a Suzuki Vitara bevezetésének volt betudható, másrészt a Vitara maga sem a flotta- vagy privát vásárlók lelkesedésének köszönhetően szárnyalt az égig, hanem a falugondnoki beszerzések borították fel az arányokat.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Egyrészt elsőre sokkolónak hat az Xc60 első helye. Az is, hogy a német és egyéb vetélytársak sem maradnak le. A Q5-ből Evoqueból (pláne Disco Sporttal együtt nézve) és az X3-ból (X4-essel kiegészítve) közel ugyanannyi fogy.

    A legmeredekebb pedig az hogyha odatesszük az úgynevezett “tömegmodellek” (azaz nagy vagy közepes családi autók) mellé, akkor a Passat kivételével egyikből sem fogyott lényegesen több. Konkrétan, a kifejezetten flottarendelésekre fejlesztett Superből fele annyi fogy, mint az Xc60/Q5-ből.

  • nagya

    5 évvel ezelőtt hogy értetlenkedtek itt a népek, hogy mire valók ezek a kocsik?

  • Steppenwolf

    nagya – 2016.02.03 11:11

    Ez a kérdés azóta is aktuális és megválaszolatlan…

  • nagya

    Steppenwolf úgy gondolod?
    Szerintem pedig a válasz irtó egyszerű: arra vannak, hogy megvegyék, használják őket, a mellékelt ábra szerint mindennél dinamikusabb értékesítési számokat produkálva.
    Ezt igényli tehát a piac. Arra valók tehát, hogy kielégítsék a piaci igényeket. Ennél egyszerűbb válasz a világon sincs. Ezért nincs értelme az idézetthez hasonló butaságokat kérdezni, nem volt értelme 5 éve sem és nem lesz 5 év múlva sem.

  • Steppenwolf

    Nyilvánvaló, hogy itt is a kereslet határozza meg a kínálatot és ezért ontják magukból a gyártók a SUV-ket és crossovereket, de józan paraszti ésszel végiggondolva minden esztétikummal és praktikummal kapcsolatos érv ellenük szól.

  • subtotal

    Szerintem attól hogy mini SUV vagy kompakt Crossover az elnevezés, attól még ezek kis vagy alsó közepes autók, kicsit megemelve.
    A népesség öregszik és ezek kényelmesebb be/kiszállást biztosítanak, meg sokan bemagyarázták maguknak, hogy ezek biztonságosabbak (mert magasabban ülsz) vagy menőbbek (mer’csak).
    Ennyi történt.

  • M_m_m

    Steppenwolf, már miért ne lennének praktikusak és esztétikusak?

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

Használt autó: gyógyítás 6000 forintból

Összesen 6000 forintba került, hogy használt autónk tisztesen működő motorja hirtelen megtáltosodjon. A megoldást sokan ismerhetik, a többiek fontolják meg a mi esetünket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.