Zippy car (fürge autó), röviden zi-ca: ebből a gyermeteg szójátékból ered a legnagyobb indiai autógyártó, az évente mintegy egymillió személy- és haszonjárművet értékesítő Tata Motors legújabb modelljének a neve.

A Zica a mai napon tartja világpremierjét az Új-Delhi Autószalonon, csakhogy erről a névről az emberek mostanában egészen másra asszociálnak: arra a zika vírusra, amely viharos gyorsasággal terjed az egész világon, és ellenszer híján rendkívül súlyos fenyegetést jelent a fertőzött kismamák magzataira. A WHO hétfőn nemzetközi egészségügyi vészhelyzetet hirdetett a betegség kapcsán.

Autó a szakadék szélén? A Tata Motors marketingeseinek egyébként is van érzéke a drámai melléfogásokhoz.

Mivel az 1,3 milliárd lakosú Indiában eleve komoly problémát jelentenek a szúnyogok által terjesztett betegségek, a zika több elméleti fenyegetésnél.

A Tata Motors nem tud mit tenni, az eredeti Zika néven állítja ki az autószalonon új ferdehátúját, ám a piaci bevezetést egészen addig felfüggesztik, amíg nem találnak használható alternatívát az elnevezésre.

A zika vírust még 1947-ben, az ugandai Zika erdőben fedezték fel, ám egészen mostanáig nem jelentett komoly fenyegetést az emberre.

Az olasz, brit és indiai formatervezők közös munkájaként megszületett Zica nemcsak egészen pofás jószág, de műszakilag is az indiai átlag fölé emelkedik. Kétféle motorral (85 lóerős, 1,2 literes benzines, valamint 70 lóerős, a vadonatúj 1,05 literes dízel), a szegmensben elsőként alkalmazott üzemmódkapcsolóval, elektromos szervokormánnyal, Harman infotainment rendszerrel, okostelefon alapú navigációval kínálják, csomagtartója 240 literes.