Škodát ennyire még nem kívántunk

Máciusban jön

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.02. 08.30

Három üléssorral, a megszokott, sarkos formavilággal, tekintélyes méretekkel érkezik a csehek leendő szabadidőjárművének előfutára, a Škoda Vision S.

Nagyot tévedtünk a múlt héten. A beharangozott Škoda Vision S tanulmányt sportos kupélimuzinnak véltük, pedig nem az, nagyon nem, hanem a rég várt szabadidőjármű előtanulmánya – tehát S, mint SUV.

Most bizonyára jót mosolyognak bajszuk alatt a Škoda marketingesei, hiszen az emelt hasú, robusztus járgányokat inkább szokás X-szel, mint S-sel jelölni, de ez mit sem változtat azon, hogy a 4,7 méter hosszú, 1,91 széles, 168 cm magas koncepció értékesítési és arculati szempontból egyformán fontos lesz a cseh márka számára.

A Škoda fedélzetén eddig soha nem látott három üléssoron kívül nem számítunk meglepetésekre, de hát pontosan ez a márka lényege: a csehek kiszámítható, sallangoktól és allűröktől mentes termékeikkel aratnak sikereket azóta, hogy megjelent a piacon a legelső Octavia.

Egyelőre három rajz és egy felszínes leírás áll csupán rendelkezésünkre. Annyi még a beharangozóból is kiderül, hogy a motorházfedél műanyagból, a függőleges osztású hűtőrács pedig kristályüveget idéző, fényes anyagból készült. A dupla optikás fényszóró nem újdonság a márkánál, viszont ennyire markánsan egyik sorozatgyártású típuson sem jelenik meg a stíluselem.

A szögletes kerékdobok a tanulmányautók jellegzetességei, nem kell különösebb jelentőséget tulajdonítani nekik, ahogy a hátsó diffúzor is költségnövelő látványelem, amelynek aligha lesz helye a szériamodellen. A márkára jellemző, C alakú hátsó lámpát is dekonstruálták: felső szára hangsúlyosan harap bele a döntött hátsó szélvédőt a függőleges hátfaltól elválasztó perembe, míg alsó ficakja a lökhárító tetején teljes széltében végigfutó fénycsíkként materializálódik. Kérdés, hogy ebből mi marad meg a végleges verzióra.

Kommentek

  • subtotal

    Jó lesz ez, bár egy 6 hengeres dízel azért elférne benne.

  • ktoni

    Jé, egy nagy Vitara :-)

  • pernye

    Ezek szerint mehet a 3D-s hűtőmaszk, a VW megengedte, és nemcsak az Audi Q-k privilégiuma? Kiváncsian várom.

  • ikarusz

    Én úgy látszik konzervatív vagyok de nekem nem teszik

  • mazsoqq

    Szokásos unalmas, lelapított gömbölyű forma, alaktalan ferdecsík fényszórók, nagy bunkó kerekek, van ilyen fazon bőven.

  • Marcikutya

    szörnyű

  • nagya

    A lelapított gömbölyű forma az milyen? Olyan mint a kisimított szögletes?

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

Régen a járhatatlan sártengerré változó földutakat gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal. A járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.