Nagyot tévedtünk a múlt héten. A beharangozott Škoda Vision S tanulmányt sportos kupélimuzinnak véltük, pedig nem az, nagyon nem, hanem a rég várt szabadidőjármű előtanulmánya – tehát S, mint SUV.

Most bizonyára jót mosolyognak bajszuk alatt a Škoda marketingesei, hiszen az emelt hasú, robusztus járgányokat inkább szokás X-szel, mint S-sel jelölni, de ez mit sem változtat azon, hogy a 4,7 méter hosszú, 1,91 széles, 168 cm magas koncepció értékesítési és arculati szempontból egyformán fontos lesz a cseh márka számára.

A Škoda fedélzetén eddig soha nem látott három üléssoron kívül nem számítunk meglepetésekre, de hát pontosan ez a márka lényege: a csehek kiszámítható, sallangoktól és allűröktől mentes termékeikkel aratnak sikereket azóta, hogy megjelent a piacon a legelső Octavia.

Egyelőre három rajz és egy felszínes leírás áll csupán rendelkezésünkre. Annyi még a beharangozóból is kiderül, hogy a motorházfedél műanyagból, a függőleges osztású hűtőrács pedig kristályüveget idéző, fényes anyagból készült. A dupla optikás fényszóró nem újdonság a márkánál, viszont ennyire markánsan egyik sorozatgyártású típuson sem jelenik meg a stíluselem.

A szögletes kerékdobok a tanulmányautók jellegzetességei, nem kell különösebb jelentőséget tulajdonítani nekik, ahogy a hátsó diffúzor is költségnövelő látványelem, amelynek aligha lesz helye a szériamodellen. A márkára jellemző, C alakú hátsó lámpát is dekonstruálták: felső szára hangsúlyosan harap bele a döntött hátsó szélvédőt a függőleges hátfaltól elválasztó perembe, míg alsó ficakja a lökhárító tetején teljes széltében végigfutó fénycsíkként materializálódik. Kérdés, hogy ebből mi marad meg a végleges verzióra.