Gyári tuning csúcs-Volvókhoz

Volvo T6 AWD Polestar

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.02. 10.00

Mostantól az összkerékhajtású T6-os benzinmotorokhoz is rendelhető Polestar-csomag.

Miután a Volvo beolvasztotta saját szervezetébe a korábban független Polestar sportműhelyt, nemcsak a versenysportban vált aktívabbá az almárka, de az utcai modellekhez kínált tuning- (pardon, teljesítményoptimalizáló) készletek is sokasodnak.

A kínálat csúcsán értelemszerűen a négyhengeres Drive-E T6 hajtáslánchoz tervezett csomag áll: ezt eddig csak a kiemelt termékként kezelt XC90 kapta meg, ám mostantól az S60, a V60 és az XC60 is megrendelhető ezzel az átfogó módosító kezeléssel.

A Volvo Polestar optimalizáció nem más, mint egy sportos üzemmód, amely a hajtáslánc több területét módosítva javítja a vezethetőséget: érzékenyebb gázreakciók, gyorsabban kapcsoló, a fokozatot gázelvételkor (pl. kanyar előtt) megtartó automata váltó, valamint különösen a középtartományban izmosított motor hízeleg a vezetési élményt kereső sofőröknek.

A számok nyelvére fordítva ez mindhárom modellnél 310 LE csúcsteljesítményt (alapérték: 306 LE), illetve 400 helyett 430 Nm csúcsnyomatékot jelent, de például a leggyakrabban használt középtartományban elérhető teljesítmény 228 helyett 245 LE, ami már kézzelfoghatóbb különbség. A gyorsulás egyetlen tizedmásodpercnyit javul, a fogyasztás papíron nem változik.

A már tavaly novembertől kínált XC90 T6 AWD Polestar verzió 320 helyett 334 lóerőt, 400 helyett 440 Nm nyomatékot nyert ki a kétliteres turbómotorból, a középtartományban elérhető teljesítmény 228 helyett 248 lóerőre nőtt.

Az új generációs Polestar-kezelt modellek nem összetévesztendők a régi, hathengeres motorral szerelt Polestar kivitelekkel, amelyek egy példányát a vezess.hu is próbára tette.

Kommentek

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.