Miután a Volvo beolvasztotta saját szervezetébe a korábban független Polestar sportműhelyt, nemcsak a versenysportban vált aktívabbá az almárka, de az utcai modellekhez kínált tuning- (pardon, teljesítményoptimalizáló) készletek is sokasodnak.

A kínálat csúcsán értelemszerűen a négyhengeres Drive-E T6 hajtáslánchoz tervezett csomag áll: ezt eddig csak a kiemelt termékként kezelt XC90 kapta meg, ám mostantól az S60, a V60 és az XC60 is megrendelhető ezzel az átfogó módosító kezeléssel.

A Volvo Polestar optimalizáció nem más, mint egy sportos üzemmód, amely a hajtáslánc több területét módosítva javítja a vezethetőséget: érzékenyebb gázreakciók, gyorsabban kapcsoló, a fokozatot gázelvételkor (pl. kanyar előtt) megtartó automata váltó, valamint különösen a középtartományban izmosított motor hízeleg a vezetési élményt kereső sofőröknek.

A számok nyelvére fordítva ez mindhárom modellnél 310 LE csúcsteljesítményt (alapérték: 306 LE), illetve 400 helyett 430 Nm csúcsnyomatékot jelent, de például a leggyakrabban használt középtartományban elérhető teljesítmény 228 helyett 245 LE, ami már kézzelfoghatóbb különbség. A gyorsulás egyetlen tizedmásodpercnyit javul, a fogyasztás papíron nem változik.

A már tavaly novembertől kínált XC90 T6 AWD Polestar verzió 320 helyett 334 lóerőt, 400 helyett 440 Nm nyomatékot nyert ki a kétliteres turbómotorból, a középtartományban elérhető teljesítmény 228 helyett 248 lóerőre nőtt.

Az új generációs Polestar-kezelt modellek nem összetévesztendők a régi, hathengeres motorral szerelt Polestar kivitelekkel, amelyek egy példányát a vezess.hu is próbára tette.