Európában még mindig hatalmas keletje van az A és B szegmensekbe (városi törpék, illetve kisautók) tartozó gépkocsiknak. Ezért is volt sajnálatos, amikor a Renault csoport úgy határozott, hogy a dél-amerikai és indiai piacokon bevezetett, parányi Kwid távol marad az óvilágtól.

Most viszont úgy tűnik, felülvizsgálta korábbi döntését a csoport, és mégis elhozzák a minimálautót Európába. A Kwid Indiában 260 ezer rúpiától, azaz 1,1 millió forinttól kapható; az európai kivitel nyilván drágább lesz, hiszen más károsanyag-kibocsátási és utasbiztonsági előírásoknak kell megfelelnie. Erre műszakilag minden lehetőség adott, hiszen a konszern CMF-A globális padlólemezére épül az autó.

A jelenlegi legolcsóbb Dacia, a Sandero 2 120 000 forintnál indul, így bőven marad alatta hely egy olcsóbb típusnak.

Korábban leginkább a Renault Twingo eladásait féltve ódzkodtak a hiperolcsó modell bevezetésétől, és egyenesen kizárták a Dacia név használatát. Most mégis úgy tűnik, arra jutott a cégvezetés, hogy a harmadik generációs Twingo extravaganciában és műszaki tartalmában kellő távolságot képes tartani a 3,68 méteres büdzsétörpétől.

Legalábbis bízunk abban, hogy ez a helyzet, nem pedig arról van csupán szó, hogy európai karakterű hangolással szeretnék meglévő piacain forgalmazni a Kwidet, és csupán ezért ruccant át hozzánk látogatóba a modell.