Az Acihi Steel Corporation acélgyártó üzemében még január elején bekövetkezett robbanás olyan mértékben hátráltatta az alkatrész-beszállítást, hogy a Toyota a jövő héten hat napra (február 8. és 13. között) leállítja a termelést az összes Japánban működő összeszerelő üzemében.

A döntés nem érinti a Japánon kívüli üzemeket; a belföldi létesítmények február 15-től ismét normál rendben működnek.

Japánban összesen tizenhat gyárat üzemeltet a Toyota, ezek közül hétben folyik gépkocsi-összeszerelés. A legrégebbi, 1959 óta működő Motomachiban készül a Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedán (képeinken), valamint a belpiacos Toyoa Crown, Mark X, Estima és Lexus GS modellek (éves kapacitás 87 ezer db). Korábban itt szerelték össze a Lexus LFA szupersportkocsit is.

A Takaoka üzem (315 000 db) Toyota Corolla, iQ, Auris, Harrier, Wish, Prius Alpha és RAV4, valamint Scion xB modelleket gyárt; Tsutsumiban Toyota Prius, Camry, Premio, Allion, illetve Scion tC modellek készülnek, évente 360 ezer darab. A Tahara gyártóegység motorok mellett Lexus LS, GS, IS, GX és RC típusokat, valamint Toyota Land Cruiser és 4Runner offroadereket állít elő (357 000 db).

A fennmaradó három gyártóüzemet a Toyota Motor Corporation 100 százalékos tulajdonában álló leányvállalat üzemelteti: a Kyushu gyár motorok és hibrid komponensek mellett Lexus IS, ES, HS, CT, RX és NX típusokat, a Toyota Motor East Japan, Inc. hajtásláncelemeken kívül belpiacos Toyota-modelleket (Corolla, Aqua, Isis, Ractis, ist, Century, Comfort, Porte és Spade) gyárt; előbbi évente 314, utóbbi 531 ezer autót állít elő.

A Toyota legnagyobb japán autógyára a Toyota Auto Body Co., Ltd., itt éves szinten 637 ezer darab Toyota Prius, Estima, Hiace, Noah, Voxy, Alphard, Vellfire, Land Cruiser, Coaster és Esquire készül a japán belpiacra. A hét üzem összesített éves kapacitása 2,6 millió darab gépkocsi.