Eredetileg tavalyra vártuk, ám még mindig nem érkezett meg a Ford városi modelljének, az egykor karakteres Ka kisautónak a harmadik generációja. Egyelőre nem is beszél dátumokról a cég, pedig ideje volna, hiszen áprilisban leállnak a jelenlegi típus gyártósorai a lengyelországi Tychy-ben, az A-szegmens pedig túlságosan fontos ahhoz, hogy a Ford elhanyagolja azt.

Képeinken a harmadik generációs modell prototípusa látható. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen: ugyanez az autó Brazíliában már két éve kapható, Indiában pedig az előző Fiesta generációtól megörökölt Figo néven forgalmazzák jó ideje. A városi törpét az EcoSport mini szabadidőjárművel közös gyártósoron készítik Indiában; még nem egyértelmű, hogy innen, vagy egy másik üzemből szállítanák-e Európába a szériamodellt.

A Fordnak sürgősen szüksége volna egy ütőképes utódra: tavaly 8,2 százalékkal csökkent a Ka iránti kereslet, az idén 8 éves kicsúszott a szegmens Top 10-es mezőnyéből. Mindez nem a koros műszaki tartalomnak tudható be: a vele azonos alapokra épülő Fiat 500 változatlanul uralja a piacot, a Ford 48 ezer darabos értékesítésével szemben tavaly 180 ezer példányban talált gazdára szerte a kontinensen.