Legyártották az utolsó Defendert, isten nyugosztalja!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.30. 09.00

Jelenlegi és volt alkalmazottak jelenlétében búcsúztatta el emblematikus típusát a Land Rover.

Hétszáz ember, köztük korábbi alkalmazottak vettek részt azon a búcsúünnepségen, amelyet pénteken tartottak Solihullban, a Land Rover gyárában. A főszereplő egy 68 éves öreg volt: a Defender, amely (pontosabban amelynek őse) a kezdetektől itt készült, ezen a telephelyen.

Az esemény egyébként valódi ünnep volt, ahol a vendégek színe előtt elhajtott két tucat autó (köztük a legelső széria képviselői)  idézte fel az elmúlt hét évtized legemlékezetesebb momentumait.

A legeslegutolsó Defender a tavaly beharangozott múltidéző Heritage széria tagja volt; a 90-es, vászontetős példány klasszikus olajzöld színben feszített a padlón.

A búcsú perceit használta ki a Land Rover arra, hogy bejelentse az új veterán restaurációs programot, amelyet a jelenlegi solihulli gyártósor helyén fognak létrehozni. Itt az ősi Series modellek kiváló ismerői dolgoznak majd azokon az autókon, amelyeket a világ négy sarkában mentettek meg az enyészettől. A helyreállított veterán autókat eladják, az első vevő idén júliusban veheti át Landija kulcsát.

Solihullba n1948 óta több mint kétmillió Series és Defender modell épült; a kétmilliomodik, jubileumi példány 400 ezer fontért (163 millió Ft) kelt el egy ünnepélyes árverésen. A legelső Series, 68 évvel ezelőtt 450 fontba került.

Az első modell tíz éven át készült lényegi módosítások nélkül. 1958-ben lépett színre a Series II, új motorokkal, sőt, dízelmotorral is. A hetvenes években már a Series III vette át a stafétát, hogy aztán 1990-ben átadja azt az első Defendernek.

A gyártás befejezésével és a solihulli sor lezárásával együtt az eredeti gyártósor tavaly megnyitott replikáját is leszerelik. Több mint tízezren csodálták itt meg a múltat; ha nem voltál köztük, itt bepótolhatod az élményt.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.