Újra épít szupersportkocsit a Jaguar (illetve majdnem)

Jaguar F-Type SVR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.27. 09.00

Nyáron lép piacra a limitált példányszámú Jaguar F-Type SVR, amely 320 km/óra feletti sebességre lesz képes.

Minden márkának kell egy csúcsmodell, amely megmutatja, műszakilag meddig képes nyújtózni a cég. A Jaguar esetében ez egyértelműen az F-Type, csakhogy amit eddig láttunk belőle, az még semmi, mondja a gyár: márciusban bemutatják azt a limitált verziót, amellyel már közelebb merészkednek a határokhoz.

Az F-Type SVR a hétköznapi használhatóság és a színtiszta racing közötti határvonalon táncol, állítják alkotói. Nem véletlenül, hiszen a kocsit alapjaitól kezdve az SVO (Special Vehicle Operations) részleg fejlesztette ki, és bár a műszaki részletekből egyelőre csak annyit árultak el, hogy titán kipufogórendszeren át távoznak az égéstermékek, valamint hogy a végsebesség meghaladja a 320 km/órát, ennyi is elég ahhoz, hogy tűkön ülve várjuk a márciust, amikor kiderülnek a részletek.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ne haragudjatok srácok de ez egy hatalmas marhaság amit leírtatok.

    Egyértelműen nem az F-type a csúcsmodellje a Jaguarnak. Ez kb olyan mintha azt írnátok, a Mazda MX5 a csúcsmodellje a Mazdának,

    Az F type egy remek autó, gyönyörű, erős és konzekvensen az élvezetekre van kihegyezve. De felette árban és tudásban is ott az XK, ami még mindig nem “szupersportkocsi”.

    A Jag igazából már akkor csinált egy Szupersportkocsit amikor még alig voltak (XJ-15, lásd http://autossagok.blog.hu/2015/01/25/rodebeek ), meg ott volt az XJ220 ami még mindig nem a szupersportkocsik közé tartozott, mégha úgy is nézett ki.

  • sveqs

    Kedves Zöldfülű!

    Az XK egy kiöregedett, túlsúlyos, barokk túrakupé volt, egy egészen más termékfejlesztési stratégia csúcsa, mint amit a Tata-korszak kezdete óta a márka követ. Az XK gyártását 2014-ben utód nélkül beszüntette a Jaguar.

    A zászlóshajó nem feltétlenül (bár általában) a legdrágább típusa egy gyárnak; jelen esetben az F-type sokkal inkább fejezi ki azt, amit a Jaguar saját magáról el szeretne mondani, mint akár az XJ, akár bármi más a palettán.

    Az itt bemutatott F-type SVR nyilván nem szupersportkocsi, ám az elmúlt évek tanulmányaival együtt abba az irányba mutat, hogy az angolok középtávon szeretnének a Porsche 911 Turbo fölött kezdődő piaci sávban is megjelenni.

  • AMV12

    Hát azért az XKRS-t nem mondanám barokk túrakupénak, de ettől eltekintve magam részéről nem szállnék bele a mi Jag csúcsmodellje kérdés megvitatásába. Viszont az F-SVR szinte minden adata ismert már.

    Power for the F-Type SVR comes from a supercharged 5.0-litre V8 which is good for some 567bhp. The car is all-wheel drive, and drive is sent to all four wheels through an eight-speed automatic gearbox.

    The torque is also up from 502lb ft to 516lb ft on the F-Type R on which the SVR is based. This reportedly helps to trim the 0-62mph time to just 3.7sec, 0.4sec faster than the AWD F-Type R, and raises top speed to 200mph, comfortably beating the R

  • zoldfulu2000

    Kedves Gergő, Bár az XK kivezetés alatt áll, de elavultnak nem nevezném. 1660kgjával bizony sok kisebb autó megirigyelhetné (pl E90-es M3as BMW, ami nehezebb is lehet). Túlsúlyosnak manapság sem nevezném, főleg ha nem a megfelezett tankú alibi adatokkal operáló játékosokat nézzük.

    Eddig nagyjából úgy néz ki, az XK egy 911-es ellenfél volt minden szempontból, a luxus Grand turismo kupék jeles tagjaként (lásd még Maserati Grandsport, 6er BMW, nagy Mercedes Kupé), amelyek 2+2 ülést, igényes belsőt és “még fizetésből” kifizethető vételárat jelentettek.

    Az F Type szerintem kicsit más koncepció. Kisebb és olcsóbb, de csak 2 üléses ami feltételezi egy rendes autó meglétét is melléje. Árban pedig valahol a 911 és Boxter közé lőtték be, persze ez motoroktól és felszereltségtől is függ.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.