Újra épít szupersportkocsit a Jaguar (illetve majdnem)

Jaguar F-Type SVR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.27. 09.00

Nyáron lép piacra a limitált példányszámú Jaguar F-Type SVR, amely 320 km/óra feletti sebességre lesz képes.

Minden márkának kell egy csúcsmodell, amely megmutatja, műszakilag meddig képes nyújtózni a cég. A Jaguar esetében ez egyértelműen az F-Type, csakhogy amit eddig láttunk belőle, az még semmi, mondja a gyár: márciusban bemutatják azt a limitált verziót, amellyel már közelebb merészkednek a határokhoz.

Az F-Type SVR a hétköznapi használhatóság és a színtiszta racing közötti határvonalon táncol, állítják alkotói. Nem véletlenül, hiszen a kocsit alapjaitól kezdve az SVO (Special Vehicle Operations) részleg fejlesztette ki, és bár a műszaki részletekből egyelőre csak annyit árultak el, hogy titán kipufogórendszeren át távoznak az égéstermékek, valamint hogy a végsebesség meghaladja a 320 km/órát, ennyi is elég ahhoz, hogy tűkön ülve várjuk a márciust, amikor kiderülnek a részletek.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ne haragudjatok srácok de ez egy hatalmas marhaság amit leírtatok.

    Egyértelműen nem az F-type a csúcsmodellje a Jaguarnak. Ez kb olyan mintha azt írnátok, a Mazda MX5 a csúcsmodellje a Mazdának,

    Az F type egy remek autó, gyönyörű, erős és konzekvensen az élvezetekre van kihegyezve. De felette árban és tudásban is ott az XK, ami még mindig nem “szupersportkocsi”.

    A Jag igazából már akkor csinált egy Szupersportkocsit amikor még alig voltak (XJ-15, lásd http://autossagok.blog.hu/2015/01/25/rodebeek ), meg ott volt az XJ220 ami még mindig nem a szupersportkocsik közé tartozott, mégha úgy is nézett ki.

  • sveqs

    Kedves Zöldfülű!

    Az XK egy kiöregedett, túlsúlyos, barokk túrakupé volt, egy egészen más termékfejlesztési stratégia csúcsa, mint amit a Tata-korszak kezdete óta a márka követ. Az XK gyártását 2014-ben utód nélkül beszüntette a Jaguar.

    A zászlóshajó nem feltétlenül (bár általában) a legdrágább típusa egy gyárnak; jelen esetben az F-type sokkal inkább fejezi ki azt, amit a Jaguar saját magáról el szeretne mondani, mint akár az XJ, akár bármi más a palettán.

    Az itt bemutatott F-type SVR nyilván nem szupersportkocsi, ám az elmúlt évek tanulmányaival együtt abba az irányba mutat, hogy az angolok középtávon szeretnének a Porsche 911 Turbo fölött kezdődő piaci sávban is megjelenni.

  • AMV12

    Hát azért az XKRS-t nem mondanám barokk túrakupénak, de ettől eltekintve magam részéről nem szállnék bele a mi Jag csúcsmodellje kérdés megvitatásába. Viszont az F-SVR szinte minden adata ismert már.

    Power for the F-Type SVR comes from a supercharged 5.0-litre V8 which is good for some 567bhp. The car is all-wheel drive, and drive is sent to all four wheels through an eight-speed automatic gearbox.

    The torque is also up from 502lb ft to 516lb ft on the F-Type R on which the SVR is based. This reportedly helps to trim the 0-62mph time to just 3.7sec, 0.4sec faster than the AWD F-Type R, and raises top speed to 200mph, comfortably beating the R

  • zoldfulu2000

    Kedves Gergő, Bár az XK kivezetés alatt áll, de elavultnak nem nevezném. 1660kgjával bizony sok kisebb autó megirigyelhetné (pl E90-es M3as BMW, ami nehezebb is lehet). Túlsúlyosnak manapság sem nevezném, főleg ha nem a megfelezett tankú alibi adatokkal operáló játékosokat nézzük.

    Eddig nagyjából úgy néz ki, az XK egy 911-es ellenfél volt minden szempontból, a luxus Grand turismo kupék jeles tagjaként (lásd még Maserati Grandsport, 6er BMW, nagy Mercedes Kupé), amelyek 2+2 ülést, igényes belsőt és “még fizetésből” kifizethető vételárat jelentettek.

    Az F Type szerintem kicsit más koncepció. Kisebb és olcsóbb, de csak 2 üléses ami feltételezi egy rendes autó meglétét is melléje. Árban pedig valahol a 911 és Boxter közé lőtték be, persze ez motoroktól és felszereltségtől is függ.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.