Új név, új személyiség

Porsche 718 Boxster

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.27. 10.00

Két évtized után félreállítja a Boxster fantázianevet, és visszatér a háromjegyű kódszámozáshoz a Porsche. A 718 név kötelez: eredetileg egy versenyautó viselte.

A Porsche négyhengeres boxerekkel gyártja tovább középmotoros modellcsaládját, ám hogy a hátrányból előnyt kovácsoljon, a Boxstert (és a majdani Caymant) a fél évszázaddal ezelőtt rendkívül sikeres, szintén négyhengeres motorokkal szerelt 718-as szériáról nevezte el.

A modellváltás leginkább hangoztatott eleme értelemszerűen maga az új, négyhengeres blokk: a turbófeltöltéses, kétliteres boxer 300, míg a 718 S 2,5 literes motorja 350 lóerőre képes. Utóbbi a plusz lökettérfogat mellett változó geometriájú turbófeltöltést alkalmaz – ilyet továbbra is csak a Porschénél találunk.

A váltás plusz 35 lóerőt hozott, akár 13 százalék fogyasztás-csökkenés mellett. A kisebbik motor nyomatéka 380 Nm (korábban 280 Nm), ráadásul ez 1950-től egészen 4500-ig rendelkezésre áll. A 2,5 literes boxer a korábbi 360 helyett 420 Nm nyomatékot ad le, valamivel még szélesebb fordulatszám-tartományban.

Mondani sem kell, hogy a menetdinamika is javult: a feláras duplakuplungos váltóval és Sport Chrono csomaggal 4,7, illetve 4,2 másodperc a százas sprint ideje – az elődöknek ehhez 5,5 és 4,8 másodpercre volt szükségük. A végsebesség 275, illetve 285 km/óra.

A Boxster egyéb komponensei is megújultak persze: vadonatúj hangolást kapott a futómű, a fékeket erősebbre cserélték. Ha már versenyautóról nevezték el, a 718 10 százalékkal közvetlenebb kormányzást kapott, ráadásul az opciós adaptív lengéscsillapítás kétféle szintű ültetéssel (10 vagy 20 mm) kérhető, a rugózás komfortos és sportos beállítása között pedig nagyobb a különbség, mint korábban.

A csomagtartófedél, a szélvédő és a vászontető kivételével minden porcikáját áttervezték az autónak. Az erőteljesebb idomok több hűtőlevegőt engednek be, a fényszóró bixenon rendszerű, a négypontos pók-LED nappali fény opciós.

Megváltozott az ajtókilincsek kialakítása, átrajzolták a 19 colos alapfelniket (felárért 20 colos is kérhető.)

Különösen látványosan változott a far, a lámpák közé beillesztett, 911-ihletésű díszcsík rendkívül szélesnek láttatja a kocsit. A zárófényekben térhatású LED-ek világítanak, a féklámpák az opciós első ködlámpákra rímelve kétszer kettes mintázatúak.

Nem csak kívül, belül is átalakult a 718. Új a műszerfalpanel, érintőképernyős infotainment-rendszerrel; utóbbi modulárisan egészíthető ki új funkciókkal.

A Porsche 718 április végétől kapható Európa-szerte.

Kommentek

  • v_Tomi11

    “változó geometriájú turbófeltöltést alkalmaz – ilyet továbbra is csak a Porschénél találunk.” VTG-t csak a Porche csinál?

  • sveqs

    benzinmotorokhoz igen

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.