A Porsche négyhengeres boxerekkel gyártja tovább középmotoros modellcsaládját, ám hogy a hátrányból előnyt kovácsoljon, a Boxstert (és a majdani Caymant) a fél évszázaddal ezelőtt rendkívül sikeres, szintén négyhengeres motorokkal szerelt 718-as szériáról nevezte el.

A modellváltás leginkább hangoztatott eleme értelemszerűen maga az új, négyhengeres blokk: a turbófeltöltéses, kétliteres boxer 300, míg a 718 S 2,5 literes motorja 350 lóerőre képes. Utóbbi a plusz lökettérfogat mellett változó geometriájú turbófeltöltést alkalmaz – ilyet továbbra is csak a Porschénél találunk.

A váltás plusz 35 lóerőt hozott, akár 13 százalék fogyasztás-csökkenés mellett. A kisebbik motor nyomatéka 380 Nm (korábban 280 Nm), ráadásul ez 1950-től egészen 4500-ig rendelkezésre áll. A 2,5 literes boxer a korábbi 360 helyett 420 Nm nyomatékot ad le, valamivel még szélesebb fordulatszám-tartományban.

Mondani sem kell, hogy a menetdinamika is javult: a feláras duplakuplungos váltóval és Sport Chrono csomaggal 4,7, illetve 4,2 másodperc a százas sprint ideje – az elődöknek ehhez 5,5 és 4,8 másodpercre volt szükségük. A végsebesség 275, illetve 285 km/óra.

A Boxster egyéb komponensei is megújultak persze: vadonatúj hangolást kapott a futómű, a fékeket erősebbre cserélték. Ha már versenyautóról nevezték el, a 718 10 százalékkal közvetlenebb kormányzást kapott, ráadásul az opciós adaptív lengéscsillapítás kétféle szintű ültetéssel (10 vagy 20 mm) kérhető, a rugózás komfortos és sportos beállítása között pedig nagyobb a különbség, mint korábban.

A csomagtartófedél, a szélvédő és a vászontető kivételével minden porcikáját áttervezték az autónak. Az erőteljesebb idomok több hűtőlevegőt engednek be, a fényszóró bixenon rendszerű, a négypontos pók-LED nappali fény opciós.

Megváltozott az ajtókilincsek kialakítása, átrajzolták a 19 colos alapfelniket (felárért 20 colos is kérhető.)

Különösen látványosan változott a far, a lámpák közé beillesztett, 911-ihletésű díszcsík rendkívül szélesnek láttatja a kocsit. A zárófényekben térhatású LED-ek világítanak, a féklámpák az opciós első ködlámpákra rímelve kétszer kettes mintázatúak.

Nem csak kívül, belül is átalakult a 718. Új a műszerfalpanel, érintőképernyős infotainment-rendszerrel; utóbbi modulárisan egészíthető ki új funkciókkal.

A Porsche 718 április végétől kapható Európa-szerte.