Új név, új személyiség

Porsche 718 Boxster

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.27. 10.00

Két évtized után félreállítja a Boxster fantázianevet, és visszatér a háromjegyű kódszámozáshoz a Porsche. A 718 név kötelez: eredetileg egy versenyautó viselte.

A Porsche négyhengeres boxerekkel gyártja tovább középmotoros modellcsaládját, ám hogy a hátrányból előnyt kovácsoljon, a Boxstert (és a majdani Caymant) a fél évszázaddal ezelőtt rendkívül sikeres, szintén négyhengeres motorokkal szerelt 718-as szériáról nevezte el.

A modellváltás leginkább hangoztatott eleme értelemszerűen maga az új, négyhengeres blokk: a turbófeltöltéses, kétliteres boxer 300, míg a 718 S 2,5 literes motorja 350 lóerőre képes. Utóbbi a plusz lökettérfogat mellett változó geometriájú turbófeltöltést alkalmaz – ilyet továbbra is csak a Porschénél találunk.

A váltás plusz 35 lóerőt hozott, akár 13 százalék fogyasztás-csökkenés mellett. A kisebbik motor nyomatéka 380 Nm (korábban 280 Nm), ráadásul ez 1950-től egészen 4500-ig rendelkezésre áll. A 2,5 literes boxer a korábbi 360 helyett 420 Nm nyomatékot ad le, valamivel még szélesebb fordulatszám-tartományban.

Mondani sem kell, hogy a menetdinamika is javult: a feláras duplakuplungos váltóval és Sport Chrono csomaggal 4,7, illetve 4,2 másodperc a százas sprint ideje – az elődöknek ehhez 5,5 és 4,8 másodpercre volt szükségük. A végsebesség 275, illetve 285 km/óra.

A Boxster egyéb komponensei is megújultak persze: vadonatúj hangolást kapott a futómű, a fékeket erősebbre cserélték. Ha már versenyautóról nevezték el, a 718 10 százalékkal közvetlenebb kormányzást kapott, ráadásul az opciós adaptív lengéscsillapítás kétféle szintű ültetéssel (10 vagy 20 mm) kérhető, a rugózás komfortos és sportos beállítása között pedig nagyobb a különbség, mint korábban.

A csomagtartófedél, a szélvédő és a vászontető kivételével minden porcikáját áttervezték az autónak. Az erőteljesebb idomok több hűtőlevegőt engednek be, a fényszóró bixenon rendszerű, a négypontos pók-LED nappali fény opciós.

Megváltozott az ajtókilincsek kialakítása, átrajzolták a 19 colos alapfelniket (felárért 20 colos is kérhető.)

Különösen látványosan változott a far, a lámpák közé beillesztett, 911-ihletésű díszcsík rendkívül szélesnek láttatja a kocsit. A zárófényekben térhatású LED-ek világítanak, a féklámpák az opciós első ködlámpákra rímelve kétszer kettes mintázatúak.

Nem csak kívül, belül is átalakult a 718. Új a műszerfalpanel, érintőképernyős infotainment-rendszerrel; utóbbi modulárisan egészíthető ki új funkciókkal.

A Porsche 718 április végétől kapható Európa-szerte.

Kommentek

  • v_Tomi11

    “változó geometriájú turbófeltöltést alkalmaz – ilyet továbbra is csak a Porschénél találunk.” VTG-t csak a Porche csinál?

  • sveqs

    benzinmotorokhoz igen

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.