Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől

Opel GT Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.27. 13.00

Hetekkel a világpremier előtt megmutatta GT kupétanulmányának fényképeit az Opel. Évtizedek óta nem láttunk ilyen vonalakat, pláne nem ettől a gyártól.

Buborékként magasodó utascella, extrém alacsony övvonal, tömpe far: a hatvanas években pontosan így képzelték el a húsz, harminc évvel későbbi, távoli jövő autóit. A vízióknak nem mindig lett igaza, ám a jellegzetes formákhoz optimizmus és jó hangulat társul. Nem légből kapott a párhuzam, maga az Opel is az 1965-ös kísérleti GT tanulmányát emlegeti fel az újdonság kapcsán.

Nem kockázatmentes persze ez a formai irány, hiszen az Opel GT tetszetős sziluettje a legkevésbé sem opeles – Hondának, Nissannak vagy Chryslernek és éppúgy eladhatnák. Csak az első (kisebb mértékben a hátsó) lámpatestek körvonala segít eligazodni a márkaarculatok útvesztőjében.

A hajtáslánc is csalóka: a hátratolt orrmotor és a hátsókerékhajtás nem Opel-konform elrendezés, viszont legalább igazodik a formavilághoz: a szekvenciális váltóval együtt komoly vezetési élményt ígér. Pont ennek fényében érdekes, hogy a dizájnerek az első, nem pedig a hátsó kerekeket hangsúlyozták ki a különleges. piros abroncsokkal, amelyekből kiindulva piros csík fut végig a szélvédő- és tetőkereten, kijelölve az utascella határait.

Erre szükség is van, hiszen sem ablakkeretek, sem csomagtérajtó nem tagolja a karosszériát, a fényezett felületek és az üvegpanelek folytonos egységet mutatnak. A teljes egyszerűség jegyében külső tükör és kilincs sem került a kocsira; utóbbiak helyett az imént említett, piros sávon belül elhelyezett felület megérintésével nyithatók az első kerékdobokba messze beleharapó, így a rövid kabin ellenére tekintélyes nyílást feltáró, mégis kevés helyet foglaló ajtók.

A panoráma-szélvédő világossá teszi az utasteret, a fejtér bőséges, a helyigény ellenben a fentiek értelmében csekély – az Opel GT igazi városi vagány. Nem hiszed? Nézz be a motortérbe: háromhengeres, egyliteres turbómotor ciripel a szélvédő tövében. Igaz, alaposan felhúzták a teljesítményét: 145 LE és 205 Nm már elég a dinamikus autózáshoz, főleg, mivel a kocsi nem nyom többet egy tonnánál. Álló helyzetből nem egészen 8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 215 km/óra.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.