Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől

Opel GT Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.27. 13.00

Hetekkel a világpremier előtt megmutatta GT kupétanulmányának fényképeit az Opel. Évtizedek óta nem láttunk ilyen vonalakat, pláne nem ettől a gyártól.

Buborékként magasodó utascella, extrém alacsony övvonal, tömpe far: a hatvanas években pontosan így képzelték el a húsz, harminc évvel későbbi, távoli jövő autóit. A vízióknak nem mindig lett igaza, ám a jellegzetes formákhoz optimizmus és jó hangulat társul. Nem légből kapott a párhuzam, maga az Opel is az 1965-ös kísérleti GT tanulmányát emlegeti fel az újdonság kapcsán.

Nem kockázatmentes persze ez a formai irány, hiszen az Opel GT tetszetős sziluettje a legkevésbé sem opeles – Hondának, Nissannak vagy Chryslernek és éppúgy eladhatnák. Csak az első (kisebb mértékben a hátsó) lámpatestek körvonala segít eligazodni a márkaarculatok útvesztőjében.

A hajtáslánc is csalóka: a hátratolt orrmotor és a hátsókerékhajtás nem Opel-konform elrendezés, viszont legalább igazodik a formavilághoz: a szekvenciális váltóval együtt komoly vezetési élményt ígér. Pont ennek fényében érdekes, hogy a dizájnerek az első, nem pedig a hátsó kerekeket hangsúlyozták ki a különleges. piros abroncsokkal, amelyekből kiindulva piros csík fut végig a szélvédő- és tetőkereten, kijelölve az utascella határait.

Erre szükség is van, hiszen sem ablakkeretek, sem csomagtérajtó nem tagolja a karosszériát, a fényezett felületek és az üvegpanelek folytonos egységet mutatnak. A teljes egyszerűség jegyében külső tükör és kilincs sem került a kocsira; utóbbiak helyett az imént említett, piros sávon belül elhelyezett felület megérintésével nyithatók az első kerékdobokba messze beleharapó, így a rövid kabin ellenére tekintélyes nyílást feltáró, mégis kevés helyet foglaló ajtók.

A panoráma-szélvédő világossá teszi az utasteret, a fejtér bőséges, a helyigény ellenben a fentiek értelmében csekély – az Opel GT igazi városi vagány. Nem hiszed? Nézz be a motortérbe: háromhengeres, egyliteres turbómotor ciripel a szélvédő tövében. Igaz, alaposan felhúzták a teljesítményét: 145 LE és 205 Nm már elég a dinamikus autózáshoz, főleg, mivel a kocsi nem nyom többet egy tonnánál. Álló helyzetből nem egészen 8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 215 km/óra.

Kommentek

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.