Még évekig a Toyota maradhat a világ ura

A gyenge Volkswagent sem tudta megverni a General Motors

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.27. 14.00

Megvannak a végeredmények: tavalyhoz képest nem változott a legnagyobb autóipari cégek sorrendje.

Tavaly ilyenkor még a Toyota vezetői is lehajtott fejjel suttogták: 2015 végére a Volkswagen megelőzhet bennünket. Aztán máshogy alakultak a dolgok: a kínai piac megroppanása jobban fájt a németeknek, mint a japánoknak, a szoftver-manipulációs botrány következtében visszaeső eladások pedig végleg esélytelenné tették a Volkswagen számára, hogy tartósan megelőzze a Toyotát, amely így – sorban negyedik éve – még mindig a világ legnagyobb autógyártója.

A Toyota forgalma 0,8 százalékkal csökkent az év során, de így is a bűvös határ felett maradtak: a 10,15 millió darab gépkocsi pontosan annyi, mint egy éve a VW eredménye volt. A németek kerek 2 százalékot buktak Kínán és a dízelbotrányon, így 9,9 millió eladott autóval zárták az évet.

Jó évet zárt viszont a General Motors, ők hajszálnyival feljebb tornázták eladásaikat. A bravúrt két apróság árnyékolja be: egyrészt, hogy mindössze 0,2 százalék volt a gyarapodás, másrészt hogy azt egy rendkívül gyenge évhez (ld. gyújtászár-botrány) képest érték el.

Elemzők szerint a Volkswagennek több évre lesz szüksége, hogy ismét felzárkózzon a Toyotához, mivel a botrány után újra kell írnia európai és észak-amerikai stratégiáit. Ráadásul a japán cég most készül 100 százalékos tulajdonba venni a Daihatsut (jelenleg a márka 51 %-át birtokolják), ami statisztikai szempontból még feljebb fogja tornázni a csoport eladási számait.

Kommentek

  • accelerate.

    Mekkora baromság ez a versengés

  • menőmanó

    Szerintem sem sok értelme van ennek a versengésnek, főleg, hogy nincs egyenes arányban az igazi minőséggel. Ez fokozottan igaz a VW-re.
    A Toyotánál már más a helyzet. Ők abban is kiemelkedők. Azt a szintet más hasonló nagyságú autógyártó nem valószínű, hogy hozni tudja.
    Ez pedig sokkal fontosabb annál, hogy ki gyártja a legtöbb gépjárművet.

  • Schwaberg

    Menőmanó – abban igazad van, hogy baromság ez a versengés…….,de a minőség kérdését cáfolom……!!
    A VW minősege ugyanolyan jó ,mint az agyondicsért Toyotának. Hozzáteszem van új Toyota és VW is a családban. Tehát nem alaptalan a vélemény. Én VW -t és Toyotá-t is használok. Újkent véve és 3-4 évente cserélve. Mindkettővel volt gond, a Toyotával és a VW-vel is. Sajnos. A párom XC90-es Volvo-ja viszont hibamentes.

  • menőmanó

    Schwaberg

    Elhiszem, hogy vannak ilyen tapasztalatok.
    Gyanítom, hogy a Toyota dízel. Azzal több probléma akadhat.
    Nagy átlagban viszont kár vitatni az állításomat, mert eléggé egyértelmű és többszörösen bizonyított dolog.

  • Pppp

    Nem baj, 20-30 embert megöl a légzsák, de a rizsrakétából adnak el a legtöbbet!

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.