Azt hiszed, drága a magyar benzin? Tévedsz!

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.25. 08.00

A térség államai közül Magyarországon a második legolcsóbb a benzin és a gázolaj.

A Népszabadság a Magyar Autóklub honlapján közölt adatok alapján végezte el számítását. E szerint a térségben csak Ukrajnában kerül kevesebbe a benzin és a gázolaj, mint Magyarországon.

Az évekig a legolcsóbbak közé tartozó Romániában átlagosan közel húsz százalékkal drágább a benzin, mint a magyarországi kutakon.

A Népszabadság szerint “a hazai autósoknak tágabb összevetésben sincs okuk panaszra”, ugyanis 36 európai állam összevetésében Magyarországon a benzin a hetedik, a gázolaj pedig a tizenegyedik legolcsóbbnak számít.

A napilap kitér arra is, hogy a GKI Energiakutató erre a hétre alapvetően változatlan üzemanyagárakat jósol, bár – mint megjegyzik – a benzin esetében egy-két forintos áremelés nem kizárt. Így a benzin ára 315-317, a gázolajé 296-298 forint körül állhat be.

Kommentek

  • Guevara

    Na most azzal hogy máshol drágább, nem vagyok megvígasztalva. A mostani (átmeneti) árak hangulatjavításra jók, másra nem nagyon.

  • balagesk

    Ahogy Marosán mondta: -Nem a zsemle kicsi, elvtársak, hanem a pofátok nagy!

  • Kempelen.

    Guevara!
    neked én pl. 600-ért adnám.

  • alexeistukov

    Aha. És a fizetéshez viszonyítva is olcsó? Mert az a lényeg..

  • Steppenwolf

    alexeistukov – 2016.01.25 12:35

    Tanulni kell, vagy szorgalmasnak lenni, hogy a fizetésedhez képest is olcsó legyen az üzemanyag.
    Én ahogy látom, elég sokan keresnek jól, mert szmogban úszik az egész ország, a tömegközlekedési eszközökön meg szemlátomást hónapról hónapra kevesebb az utas.
    Egyébként nem vagyok biztos benne, hogy valaha is tudtál egyhavi átlagbérből annyi liter benzint vagy gázolajat venni, mint most.

  • menőmanó

    Ezek szerint most az üzemanyag árszintje jelzi az országok szintjét.
    Nálunk már csak Ukrajna van lejjebb.
    Az a lényeg, hogy a sok hülye eszerint szárnyal a gazdaság. :)

  • Steppenwolf

    menőmanó – 2016.01.25 14:26

    Ha hiszed, ha nem, az importra szoruló, főként közép-európai országok esetében ha tartósan ilyen alacsonyan marad az olajár, az akár a GDP 0,2%-os növekedését is eredményezheti.
    Mondjuk ettől még amit írsz, alapjában véve egy f@szság és ilyet rajtad kívül senki nem is állított.

  • Hawaii-

    Steppenwolf – 2016.01.25 // 13:11
    “Tanulni kell, vagy szorgalmasnak lenni, hogy a fizetésedhez képest is olcsó legyen az üzemanyag.”
    A fizetést több tényező is befolyásolja, de általánosságban elmondható, hogy egyrészt a társadalomban az egyének képességei igen széles szórást mutatnak és a specializálódás ellenére is hosszadalmas előtanulmányokat igénylő szakmák a jobb képességű egyénekhez igazodnak, mert az emberi teljesítőképesség a szűk keresztmetszet. Másrészt vannak olyan foglalkozások, amiket kvázi bárki betölthet különösebb előképzettség nélkül, ezért a munkaerőre vonatkozó túlkínálat révén a fizetés is a még elfogadható minimum felé tendál. Bár az egyén számára nyitott a szabad átjárás lehetősége a végletek között, társadalmi szinten egy széles rétegnek mindig is relatíve alacsony lesz a fizetése. Ez az egyik.
    A másik oldal a kapitalista szemlélet, ami a profitmaximalizálást szem előtt tartva nem úgy lövi be az árat, hogy a teljes társadalmi spektrum számára könnyen elérhető legyen, hanem az elérhető legnagyobb haszonnak megfelelően.
    Ezért azt kell mondjam, a kijelentésed demagóg és szűk látókörű.

  • Kempelen.

    Alexeistukov!
    Attól függ kiéhez viszonyítva. Láthatóan többen furikáznak, úgyhogy nagy baj nincs.

  • Kempelen.

    Steppenwolf, ne fáradj vele, gyakorlatilag hegesztő szemüvegben megy a bányába a csávó. Esélytelen vagy, hogy megértse.

  • menőmanó

    Steppenwolf

    Látom komoly gazdasági szakértő vagy, hogy ezt így pikk-pakk kiszámoltad. :D
    Szerinted a kettő közül melyik a f.szság.
    A béka se..ében vagyunk, vagy szárnyalunk? :)

  • menőmanó

    esztelen kempelen

    Neked kuss a neved! :)

  • Zulu07

    És az ár tükrözi a minőséget!

  • Steppenwolf

    menőmanó – 2016.01.25 18:23

    Nem vagyok komoly gazdasági szakértő, nem is én számoltam ki, talán épp a múlt héten volt erről egy írás a Portfólión.

    Igazából az államháztartási hiány rekord alacsony, az infláció szintén, a 2016-ra előirányzott GDP-növekedés a románok után talán a legjobb adat az EU-ban. Túlzás lenne azt állítani, hogy szárnyalnánk már, de a béka seggének a szintjét is már rég elhagytuk.
    Kár, hogy megmondóemberként csak végletekben tudsz gondolkodni, így nehéz értelmes vitát folytatni, személyeskedésben láthatóan tehetségesebb vagy. :)

  • Kempelen.

    Menőmanó, irány a talicskád, azon kívül nem értesz úgyse semmihez.

  • Kempelen.

    Steppenwolf, ne alacsonyodj le egy menőmanó féle ócska adócsaló szintjére, aki szerint lopni tök normális. Ne égesd magad vele.

  • menőmanó

    Steppenwolf

    Ahhoz képest, hogy a kormány mennyi sarcot szed be a cégektől és a bankoktól, még nem is állunk olyan jól. A felduzzasztott állami apparátus elképesztő pénzbe kerül.
    A magyar gazdaság teljesítményét nagyrészt a külföldi cégek adják és az utóbbi években realizálódott uniós támogatásokból finanszírozott beruházások.
    Arról nem is beszélve, hogy a gáz és az olaj világpiaci árának csökkenése is csökkenti az inflációt. Ezek a kistafírozott inflációs adatok a mindennapi életben egyáltalán nem érhetők tetten, ha itt élsz és vásárolsz Magyarországon. Mindennek minden évben emelkedik az ára.
    Az államadósság nem csökken, annak ellenére, hogy a 3000 milliárdot lenyúlták a nyugdíjpénztárakból.
    Az egészségügy padlón az oktatásügy szintén.
    Szerintem nem vagyunk jó helyzetben, bár kétségtelen, hogy túlzás a béka s..ének nevezni.

  • menőmanó

    esztelen kempelen

    Az ilyen hozzád hasonló csúszómászokkal nem kell foglalkozni.
    Növessz gerincet, állj ki, valld be, hogy hazug, alattomos troll vagy.
    Addig jó neked, amíg nem ismernek ki a többiek.
    Velem nincs ilyen szerencséd holidaykempelen.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helyt állnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.