A VW dolgozói már tíz éve is tudtak a csaló szoftverről

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.25. 16.05

Új fordulatot vehet a Volkswagen emissziós botránya, miután egyes jelek arra mutatnak, hogy a cég vezetése már 2006-ban tudhatott a manipulációról.

A Süddeutsche Zeitung pénteki számában nem kevesebbet állított, mint hogy a Volkswagen károsanyag-kibocsátás csökkentésével foglalkozó részlegében már akár egy évtizede tudhattak a csaló szoftver létezéséről.

A Reuters jelentése szerint a Volkswagen belső vizsgálata kiderítette, hogy a részleg számos munkatársa tisztában volt a károsanyag-kibocsátási eredményeket meghamisító szoftver létezésével.

A Süddeutsche Zeitung szerint a titok egészen 2011-ig nem hagyta el a részleg falait, amikor is valaki értesített a szabálytalanságokról egy külső felső vezetőt, ám ez utóbbi sem tette meg a szükséges lépéseket.

A vizsgálatok során most beismerték, hogy nem mertek az igazgató testület elé állni a rossz hírrel, hogy az Amerikában hatályos károsanyag-kibocsátásokat nem képesek teljesíteni dízelmotorjaik, ezért inkább csaláshoz folyamodtak.

(…felmerül persze a kérdés, hogy a legdurvább ázsiai társadalmakat idéző, feudális céges hierarchia felemlegetése nem több-e hihető magyarázkodásnál, amivel egy még szörnyűbb valóságot próbál eltussolni a cég vezetése, erre vonatkozóan azonban egyelőre senki nem szolgált bizonyítékkal…)

A Volkswagen egyébként 2015 végén büntetlenséget ígért minden olyan dolgozójának, aki segít összerakni a botrány darabkáit: aki november végéig előállt a farbával, megtarthatta a munkáját.

Forrás: Automotive News Europe

Kommentek

  • Benics

    2066-ban? az komoly:D

  • Marcikutya

    Ne már, már a Bogár tervezője is tudott a mérges gázokat kibocsátó autóról? Sőt, ő tervezte…

  • Kempelen.

    Sőt, 2113-ban már meg is oldották a problémát egyszer.

  • BanTheGoose

    Hülye kérdésre hülye válasz, szokták mondani. Ahol a kibocsátási normák és mérési metódus a kérdés, a Vw szoftvere meg a válasz.

    Az 5-ös skálán 26 pontos töréstesztek, meg vákumos-vibrátoros farokkiverőt is tartalmazó extra listák korában olyan nehezek az autók, mint a sár.
    Márpedig egységnyi tömegű testet egységnyi sebességre felgyorsítani…

    Ki gondolja azt, hogy a motor-hajtáslánc-katalizátor hatásfokokban van annyi tartalék, amennyit a normák folyamatos változása igényel?

    Ha azonnali eredmény kell a kibocsátás csökkentésben autóipar szerte, akkor villámgyors fogyókúra javasolt.

    Ja, hogy a fogyasztói társadalom nem szeretne kisebb méretű, alacsonyabb mechanikai szilárdságúnak TŰNŐ, kevésbé jól felszerelt autókat, MERT RÉGEBBEN VOLT BENNE ANYAG?

    A vevők döntik el az igényeikkel, mennyi lesz a kibocsátás a valóságban, nagy kár lenne bármelyik gyártót lekapni a 10 körméről azért, mert 2 egymásnak ellentmondó igény közül a profitábilisabbat szolgálja ki…

  • cuebler

    akkor most már nem az a mese, hogy pár fejlesztőmérnök magánakciója volt és a főnökök nem is tudtak semmiről?

  • zoldfulu2000

    ban amit te írsz ezt senki sem hiányolja. A könnyítés legalább akkora alibi dolog, ami csak papíron létezik.

    AZ megint egy másik dolog, hogy a szabályok milyenek. De a fő gond itt azonban az hogy a VW a szabályokat is megszegte.

    Nem véletlen hogy senki sem volt olyan hülye hogy ellenséges pályára vigye a dízeleket, de a VW-nek mindenáron be kellett hozni a japán és német versenytársakat az USA piacon…

  • Iceman.

    zoldfulu2000 – 2016.01.26 09:29: A szabályokat mindenki megszegi. Nincs különbség a VW és más márkák valós körülmények közötti kibocsátása között lásd. pl automagazin elmúlt havi teszt, a szennyezés szempontjából az sem jelent semmit, hogy a VW pár tucat trükkös kóddal ismerte fel a mérést, vagy ahogy a többiek csinálták szélsőségesen és kizárólag a mérésre optimalizáltak. A VW esetében a csalásnak mint jogi fogalomnak van jelentősége, mert ők csaltak, de ez nem azt jelenti, hogy BÁRMELYIK nem csaló gyártó bármelyik modellje megfelel egy valós körülmények között szimulált ciklus szerinti mérésnek.

  • Iceman.

    És ugye mi a jelentősége a normának, ha nem a károsanyag kibocsátás csökkentése? A norma, a tesztmetódus és minden egyéb körítés nem alkalmas az eredeti cél elérésére.

  • BanTheGoose

    Iceman. – 2016.01.26 14:42

    Ezzel egyetértek, csak a valós körülmények között mért kibocsátás számít.
    Ráadásul ezt árnyalja a vezetési stílus, a műszaki állapot, stb.

    Mondjuk nekem vad öröm járná át a testem, ha 3db lambda szonda, 2db katalizátor, másodlagos levegő rendszer, EGR és minden egyéb fittyfene helyett max 1000kg-os autók közül kellene választanom.

    Tuti, hogy az össz valós kibocsátás csökkenne, még akkor is, ha egy korábbi EUROx kategóriás motor húzná/tolná (a helyes válasz aláhúzandó)

  • szaboata

    Naná,hogy tudtak,hiszen ők tették bele,nem? ez a Südajcsé Cájtung egy komoly oknyomozó lap lehet.A vw belső vizsgálata pedig jól megmenti a felső vezetést.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.