A VW dolgozói már tíz éve is tudtak a csaló szoftverről

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.25. 16.05

Új fordulatot vehet a Volkswagen emissziós botránya, miután egyes jelek arra mutatnak, hogy a cég vezetése már 2006-ban tudhatott a manipulációról.

A Süddeutsche Zeitung pénteki számában nem kevesebbet állított, mint hogy a Volkswagen károsanyag-kibocsátás csökkentésével foglalkozó részlegében már akár egy évtizede tudhattak a csaló szoftver létezéséről.

A Reuters jelentése szerint a Volkswagen belső vizsgálata kiderítette, hogy a részleg számos munkatársa tisztában volt a károsanyag-kibocsátási eredményeket meghamisító szoftver létezésével.

A Süddeutsche Zeitung szerint a titok egészen 2011-ig nem hagyta el a részleg falait, amikor is valaki értesített a szabálytalanságokról egy külső felső vezetőt, ám ez utóbbi sem tette meg a szükséges lépéseket.

A vizsgálatok során most beismerték, hogy nem mertek az igazgató testület elé állni a rossz hírrel, hogy az Amerikában hatályos károsanyag-kibocsátásokat nem képesek teljesíteni dízelmotorjaik, ezért inkább csaláshoz folyamodtak.

(…felmerül persze a kérdés, hogy a legdurvább ázsiai társadalmakat idéző, feudális céges hierarchia felemlegetése nem több-e hihető magyarázkodásnál, amivel egy még szörnyűbb valóságot próbál eltussolni a cég vezetése, erre vonatkozóan azonban egyelőre senki nem szolgált bizonyítékkal…)

A Volkswagen egyébként 2015 végén büntetlenséget ígért minden olyan dolgozójának, aki segít összerakni a botrány darabkáit: aki november végéig előállt a farbával, megtarthatta a munkáját.

Forrás: Automotive News Europe

Kommentek

  • Benics

    2066-ban? az komoly:D

  • Marcikutya

    Ne már, már a Bogár tervezője is tudott a mérges gázokat kibocsátó autóról? Sőt, ő tervezte…

  • Kempelen.

    Sőt, 2113-ban már meg is oldották a problémát egyszer.

  • BanTheGoose

    Hülye kérdésre hülye válasz, szokták mondani. Ahol a kibocsátási normák és mérési metódus a kérdés, a Vw szoftvere meg a válasz.

    Az 5-ös skálán 26 pontos töréstesztek, meg vákumos-vibrátoros farokkiverőt is tartalmazó extra listák korában olyan nehezek az autók, mint a sár.
    Márpedig egységnyi tömegű testet egységnyi sebességre felgyorsítani…

    Ki gondolja azt, hogy a motor-hajtáslánc-katalizátor hatásfokokban van annyi tartalék, amennyit a normák folyamatos változása igényel?

    Ha azonnali eredmény kell a kibocsátás csökkentésben autóipar szerte, akkor villámgyors fogyókúra javasolt.

    Ja, hogy a fogyasztói társadalom nem szeretne kisebb méretű, alacsonyabb mechanikai szilárdságúnak TŰNŐ, kevésbé jól felszerelt autókat, MERT RÉGEBBEN VOLT BENNE ANYAG?

    A vevők döntik el az igényeikkel, mennyi lesz a kibocsátás a valóságban, nagy kár lenne bármelyik gyártót lekapni a 10 körméről azért, mert 2 egymásnak ellentmondó igény közül a profitábilisabbat szolgálja ki…

  • cuebler

    akkor most már nem az a mese, hogy pár fejlesztőmérnök magánakciója volt és a főnökök nem is tudtak semmiről?

  • zoldfulu2000

    ban amit te írsz ezt senki sem hiányolja. A könnyítés legalább akkora alibi dolog, ami csak papíron létezik.

    AZ megint egy másik dolog, hogy a szabályok milyenek. De a fő gond itt azonban az hogy a VW a szabályokat is megszegte.

    Nem véletlen hogy senki sem volt olyan hülye hogy ellenséges pályára vigye a dízeleket, de a VW-nek mindenáron be kellett hozni a japán és német versenytársakat az USA piacon…

  • Iceman.

    zoldfulu2000 – 2016.01.26 09:29: A szabályokat mindenki megszegi. Nincs különbség a VW és más márkák valós körülmények közötti kibocsátása között lásd. pl automagazin elmúlt havi teszt, a szennyezés szempontjából az sem jelent semmit, hogy a VW pár tucat trükkös kóddal ismerte fel a mérést, vagy ahogy a többiek csinálták szélsőségesen és kizárólag a mérésre optimalizáltak. A VW esetében a csalásnak mint jogi fogalomnak van jelentősége, mert ők csaltak, de ez nem azt jelenti, hogy BÁRMELYIK nem csaló gyártó bármelyik modellje megfelel egy valós körülmények között szimulált ciklus szerinti mérésnek.

  • Iceman.

    És ugye mi a jelentősége a normának, ha nem a károsanyag kibocsátás csökkentése? A norma, a tesztmetódus és minden egyéb körítés nem alkalmas az eredeti cél elérésére.

  • BanTheGoose

    Iceman. – 2016.01.26 14:42

    Ezzel egyetértek, csak a valós körülmények között mért kibocsátás számít.
    Ráadásul ezt árnyalja a vezetési stílus, a műszaki állapot, stb.

    Mondjuk nekem vad öröm járná át a testem, ha 3db lambda szonda, 2db katalizátor, másodlagos levegő rendszer, EGR és minden egyéb fittyfene helyett max 1000kg-os autók közül kellene választanom.

    Tuti, hogy az össz valós kibocsátás csökkenne, még akkor is, ha egy korábbi EUROx kategóriás motor húzná/tolná (a helyes válasz aláhúzandó)

  • szaboata

    Naná,hogy tudtak,hiszen ők tették bele,nem? ez a Südajcsé Cájtung egy komoly oknyomozó lap lehet.A vw belső vizsgálata pedig jól megmenti a felső vezetést.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

Rosberg: Bottas nagyszerű megoldás

A visszavonult világbajnok Nico Rosberg szerint a Mercedes jól választott utódot Valtteri Bottas személyében, azonban nem lesz könnyű dolga a finnek.

Használt autók 1,5 millió forint körül

Kétmillió forint alatt erős a kereslet a használt autók iránt. Mi ebben a kategóriában, de inkább 1,5 millió Ft körüli áron ajánlunk használt autókat.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.