Viszik a Ladát, mint a cukrot, elkelt itthon a századik

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.22. 13.00

Egy hónap alatt a századik újkori Ladát is eladták a hazai kereskedések, a jubileumi modell egy koriander színű Kalina volt.

A századik autó a Lada Dél-Pestnél talált gazdára: az importőr közleménye szerint egy kedves hölgy vásárolta meg a Kalinát, aki első pillantásra beleszeretett a kisautóba.

Magyarországon kilenc márkakereskedésben lehet Ladát vásárolni (Óbuda, Dél-Pest, Érd, Csorna, Kiskunhalas, Kecskemét, Pécs, Debrecen, Békéscsaba), a századik autót értékesítő kirendeltség a jubileumival együtt már 15 eladott autónál tart.

A hazai forgalmazó szerint a százas értékesítési határ egy hónap alatt történő elérése nagy eredmény, mert a december 17-i rajt után jöttek az ünnepek, amikor hagyományosan nem rohamozzák a vevők a kereskedéseket.

Láttad már, ahogy két lovaskocsi versenyzik az autópályán?

Viszik a Ladát, mint a cukrot, elkelt itthon a századik 1

Kommentek

  • bewareladydrivers

    Inkább a busz.

  • oszkopeter

    Igazán nem értem, hogy miért nem tud még valaki hozzátenni 300-400 ezer Ft-ot és venni egy jóval igényesebb Daciát, ami bevált konstrukció, megbízható szervizháttérrel. Vagy venni ugyanennyiért egy 1-2 éves használt, jól felszerelt modern (kis)autót, ami jó eséllyel még garanciális. Egyetlen teszt sem jelent még meg ezekről a kocsikról, megbízhatóságukról semmit sem tudunk. Én nem mernék belevágni az tuti.

  • DTF

    Ket dolog lehetseges: vagy lada fanatikusok vasarolnak (bar az ujkori lada koszono viszonyban sincs a regi ek hangulataval), vagy mestersegesen generalt vasarlasokrol van szo. Sztem egy jozsn paraszti esszel gondolkodo embertenyleg hozzarak meg 2-3 szazerzter es vesz Daviat vagy 1-2 eves hasznaltat amite kot ha kell garanciat.
    Itt inkabb az oot dolgozok ismerosei vasaroltak, illetve azok, akiket erre ravettek es kaptak tsebbe emiatt kis penzt. A mai magyarorszagon ez elkrpzelheto. Kepzeljuk el mi lenne hs nem menne sz eladas, mit szolna putyin??? Na ugye…
    Persze ez egy osszeeskuves elmelet, de van benne racio ;)

  • evilthedevil

    Tisztelt oszkopeter és DTF!

    Daciat???? Nekem ugyan nincs hozzá szerencsém, de ismerősi körben van és …. Iagz nem sokkal drágább vásárláskor és talán kultúráltabb a kivitelezése is, de ha egyszer elromlik benne valami (és szokott) akkor máris Renault árakkal találkozol amikor alkatrész kell hozzá. Szóval nem kellene ennyire fényezni.

  • DEAK

    Ez is Dacia,ha jól sejtem…

  • HERCULES

    Mikor forgalmazzák már a GAZ Tieger-t?

    Az érdekelne!

    DTF te egy ostoba vagy (“oszkopeter”-el együtt)!
    Én is vennék egyet (Ladát) ha gyártanának abban a kategóriában, ami nekem megfelel! Sajnos, úgy vagyok vele, mint a Suzuki autókkal.. (a 12 éves lányom játékarzenáljában nagyobb autók vannak..)!

  • mtbe

    Azért az nagyon érdekes, hogy amikor nem volt még Lada, össze-vissza szidtátok a Daciát, most meg kifejezetten ajánljátok. Nem értem, miért baj nektek, ha sikeres lesz. Nem muszáj venni. Azokat meg felesleges kritizálni, akik ilyet vesznek. Azért nem olyan bonyolult konstrukciók, hogy könnyen elromoljanak. Szerintem sokan örülnek annak, hogy lehet kapni már ennyiért is autót.
    Mindenesetre én gratulálok a Ladának, eléggé meglepett a cikk. :)

  • mtbe

    DTF,
    természetesen biztos vannak Lada-fanatikusok, akik Ladát vesznek. Mint ahogy minden márkának vannak fanatikusai. Baj?

  • ikaroly

    Nekem személy szerint az új dácia loganok jobban tetszenek,mint a ladák,csak sajnos elég gyengécske motorral lehet kapni,1,2 16V,ami egy sedannak elég kevés,pörgetni kell!Egyébként a lada is ugyanolyan jó kocsi lesz,mint a dácia!Semmi gond velük!

  • DTF

    Hercules: nem szemelyeskedunk! ;)
    Mtbe: anno tan neztuk a fullos dustert, de inkabb 460h lett belole (tudom nem egy kategoria). Tovabra is azt mondom n ha mar valasztani kell, akkor Dacia es nem Lada. Mindketto vhol ocska. En hasznaltparti vagyok (regebben ujonnan vettem), de kb fel vagy harmadaron megkapom 3-4 evesen, realis km-mel, kotok ra garihosszabbitast, majd 2-3 mulva eladom, es veszek mast. Egy mai luxusauto (pl uj a8) es egy egsel regebbi 5 eves kozott aztan hu de sok kulonbseg nincsen, mac jo par vezetestamogato cucc van benne, de ezek sztem inkabb hatrany, mintsem elony. Persze izlesek es pofonok

  • apu0062

    “Egyébként a lada is ugyanolyan jó kocsi lesz,mint a dácia!Semmi gond velük!”
    Honnan tudod? Orákulum vagy talán? Vagy érezted a Dácia gázpedálján, amit már oly sokszor fényeztél it nekünk?

  • ikaroly

    Kedves apu0062,nem figyelsz!Éppen hogy nem fényeztem a legújabb dácia loganokat!A megbízhatóság jó,csak egy pöcsköszörű motort raktak bele!Pedig a legjobb autó lehetne ebben az árkategóriában!A ladát meg azért gondolom ígéretesnek,mert ugyanerre a szisztémára csinálták!Csak erősebb használhatóbb motorral!

  • Onassis

    bewareladydrivers -nek üzenem egy busz megvehetetlenül drága.
    herkules : nagydarab ismerőseim is általában kiskocsival járnak, de ismerek olyan 40 kilóst is, aki csak nagy autóban fér el, biztos klausztrofóbiás.

  • mtbe

    DTF,
    igen, tudom, hogy a használt kocsikra szavazol, ezt elfogadom, mert tényleg vannak előnyei. Ahogy egy új autónak is. Nem vagyunk egy véleményen, de én az új Lada és Dacia vásárlást teljesen ésszerűnek tartom. Persze azokat is megértem, akiknek nem elég igényes, mert már megszokták a jobbat. Az érdekes inkább az – amiről az első kommentem szólt – hogy milyen negatívak a reakciók akkor, amikor egy budget márka beindul. Ezt nem értem.

  • Onassis

    mtbe : ne ugorj be DTF-nek, ő az ellenkezőjét írja, mint amit gondol, és közben biztos vihog.

  • dugo56

    74-től 2013-ig volt Zsigulink, Ladánk. Már a 83-as igen sz@r volt. A következők is sorra leptek meg állandó és folyamatos problémáikkal.
    Tudom a Daciánál sokkal jobb volt így is.
    A Dacián viszont ma rajta van, hogy “made by Renault”. Az új Ladák minőségéért ki vállal garanciát?
    Vagy újra divatba jön a “szabadidő autó”, amire az ember teljes szabadideje rámegy, valamint adoptálnia kell egy autószerelőt?
    Örülnék, ha beválna az új Lada, hiszen Nekem is szükségem van adott esetben egy megfizethető új autóra. Viszont erősen kétlem, hogy a Lada lesz a megoldás. (Ma egy 14 éves Daewoo Matiz az autóm. Romániában gyártották, gondolom Daewoo minőség ellenőrzéssel. A Ladák után imádom!
    A kis 800-as motor kőrbe röhögi a Lada 1500-at. A meghibásodott alkatrészek kicserélése után a kocsi megy és nem kell újra és újra szerelőhöz járni.)

  • Onassis

    dugo – nehéz a Matizt a Lada bármelyik típusával összevetni, sose gyártottak ennyire apró és gyenge autót, kacag a májam.

  • rozsnyoilacika

    Dugo56: Azért a daewoo matizzal ne nagyon hánykolódjál, egy ismerősöm elütött egy kuvaszt, és levágták a lábát, ( nem a kutyának, hanem neki ) ha matizzal ütközöl, levágják a lábad !!! Érted ? A biztonság, meg az életem többet ér, hogy egy ilyen fillérbaszó fossal járjak, mert olcsó az alkatrész, meg keveset fogyaszt, de meghalsz benne !!

  • holvagyok

    dugo- Az új Ladák a Dáciákkal egyenlő minőségi követelmények szerint készülnek. Renault érdekeltség, mint a Dácia. A műszerfal egyes elemei Sanderoból vannak, az alkatrészeinek 30% meg a Dáciától. Tehát a minőség adott. Az ár mivel olcsóbb, valószinüsíti, hogy sokat fogunk látni belőle.
    A használt 1-2 éves ugyanezért a pénzért ésszerű megoldás, de aki új autót akar ennyiért, az ezt válassza.

  • dugo56

    Onassis – 2016.01.22 19:31 Talán túl fiatal vagy. 126Polski, Skoda 120, Lada stb.. ezeket körültáncolja, míg azok kuplungolnak. Apró autó, de 120+ kg-val könnyebben beszállok, mint jónéhány csapott szélvédőjű középkategóriásba. Valóban a mai autók 3 millió fölött mind jobbak.
    rozsnyoilacika – 2016.01.22 19:51 Nem összetörni vettem az autót! Budapesten közlekedem, parkolás jó, gyorsulás jó, nem fogyaszt túl jól, de a Zsiga 10-12 literéhez sem hasonlít. Figyelmedbe ajánlom a TV híradókat, amikor középkategóriás Opeleket nagyobb BMV-ket mutatnak karambol után. Természetes, hogy töréstesztben nem versenyeznék. Sajnos haltak meg ismerőseim Toyotában (nem a Toyota, hanem a szembejövő faszsága miatt. Ő is a jó töréstesztben bízott – élete végéig fizet majd kártérítést és él nyomorékon.)A MATIZ “véletlen” került hozzám, nem a fillért b@sztam. Azt szeretném tudni, hogy 15 milliós új BMV-vel, vagy egy huszonéves szintén BMV, Audi kormánya mögül vagy ilyen okos.
    holvagyok – 2016.01.22 21:49 – Köszönöm, legalább valamit megtudtam Általad a Lada hátteréről. Mivel nem sürget autóvásárlás, kíváncsian várom, mit fog tudni az új Lada.

  • Fahrer

    Számomra is meglepő a százas szám, sokkal jobban startolt, mint anno a Dacia, és én sem gondoltam, hogy így lesz. Szerintem majd úgy 6-8 év és/vagy 130+ ezer km múlva fog kiderülni, mennyire volt jó döntés
    Ladát venni, hiszen az első 5 évben és 100 ezer km-ig garanciális.
    Számomra a – mai szemmel nézve – hiányos biztonsági felszereltség, ill. az egyelőre ismeretlen törésteszt eredmény kizárná a vásárlást, de megértem, hogy mások más szempont alapján döntöttek és megvették. A garancia lejártáig nem lehet gond, utána meg minden más autó is lutri.

    Ellenben ehhez hozzászólnék:
    dugo56 – “Nem összetörni vettem az autót! Budapesten közlekedem…”
    Érdeklődöm, van olyan ember, aki összetörni veszi a kocsit? (A biztosítási csalókat leszámítva.) Mindenki ismer valakit, akinek volt már kisebb-nagyobb, vagy akár végzetes autóbalesete. És volt közülük bárki, aki ezt előre látta, sőt, egyenesen tervezte? Aki úgy indult el, hogy “na, ma ütközni fogok!”? Kétlem.
    Mellesleg lakott területen belül történik a halálos balesetek kétharmada – ez a hivatalos statisztika.
    Ezt nem a Matiz ellen mondom, hanem a “nem összetörni vettem” gondolattal szemben.

  • BTO

    Én letoltottem a muszaki adatlapot a kombirol abs mindbe vanklima csak a 16 szelepesekbe,de en a 8 szelepes variaciora voksolnek.
    Az auto formaja? C corsa az 5 ajtos,a kombi mint a daewoo tacuma?
    A szellozo nyilasok mint a daewo aveo?
    Tetszik,de nem vagyok ujauto parti.
    Sajat auto daewoo kalos 2003 sedan 8szelep 102ekm,eddig vezerles csere,2 kutyacsont,hatso kipuf,es gumik,lettek cserelve ,oil 10ekm vagy eves szinten. Ja 10 eves koraban akksi csere karacsony elott.

  • Piet

    Őszintén örülök a sikernek, ebből látszik hogy továbbra is van létjogosultsága a diszkont kategóriának. Amúgy nem értem hogy egyesek miért szidják a márkát!? Kézzel foghatóan tapasztaltátok? Vezettétek? Felesleges jósolgatni hogy később mi lesz, majd az idő eldönti mennyire sikerült jól a műszaki tartalmat gyártásba vinni.

    A formavilága pedig huszadrangú azoknak akik ezt választják, nekik egy eszköz kell ami elviszi őket A-ból B-be. A műszaki paraméterek legalább őszinték, évek óta kipróbált és bevált egyszerű konstrukciók, az olcsó autó meg pont erről szól.

    Nem kell pálcát törni rögtön minden felett.

  • Marcikutya

    Jó kis autó ez. A tisztelt hozzászólók szerencsére csak a Logan-nal hasonlították össze. A Logan meg jelenleg a legjobb minőségű autó, amit lehet kapni. Nem a kivitel, meg a kütyük meg a szépség, hanem a minőség. A Lada meg nem lehet versenytársa a Dacia-nak, ez ellentmondana a legalapvetőbb marketingszabályoknak.

    Amikor vettük májusban az autót, akkor részemről felmerült a Dacia Logan is, alapkivitel kombi vagy ötajtós, a négyajtós nem tetszik. De a feleségem hallani sem akart róla, ezért maradt a Ford. Hasonló ellenérzése lenne a Ladával is.

    Így lett egy 10 éves háromajtós Focus, ami kisautónak tűnik, de mégis termetes darab, nagy távolságok megtételére is alkalmas. Az ára töredéke volt a Logan-nek. Most úgy toltam át a műszakin, hogy az előző óta eltelt 25.000km óta nem kellett semmihez hozzányúlni.

  • Onassis

    dugo56: volt “szerencsém” Matizt vezetni, gyorsulni azt pont nem nagyon tudott, de a kétütemű Trabimnál sokkal jobb volt.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.