A bizottságnak magyar tagja is van. A vizsgálóbizottság elemezni fogja az Euro 5-ös és az Euro 6-os motorok előállítási, javítási és karbantartási fázisait, illetve teljes képet kíván alkotni arról, hogy a tesztfolyamatok átláthatósága és szükségszerű korrekciója biztosítható-e. Vizsgálni kívánja, hogy valóban voltak-e technikai megoldások a kibocsátási szint torzítására, illetve azt is, hogy ezt mely autógyártó cégek alkalmazták.

A bizottság szerint fel kell tárni az uniós és tagállami hatóságok esetleges mulasztásait is, és át kell tekinteni, hogy milyen konkrét jogi lépéseket lehet tenni a felelősségre vonás, valamint a további jogsértések megelőzése érdekében.

A bizottság közleményében megemlíti, hogy tagállami szinten szükség lehet a szabálysértő gyártókkal szemben alkalmazható hatékony és visszatartó erejű szankciókra. Mindennek azonban egységes uniós elvek mentén, és nem kizárólag a tagállamokra bízva kell megtörténnie.

A vizsgálóbizottság hat hónap múlva időközi jelentést mutat be, a végső jelentést pedig egy éven belül kell elkészítenie.