EU-s vizsgálóbizottság alakult a dízelbotrány miatt

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.21. 15.00

A dízelbotránynak nevezett ügyben vizsgálóbizottságot állított fel strasbourgi plenáris ülésén az Európai Parlament.

A bizottságnak magyar tagja is van. A vizsgálóbizottság elemezni fogja az Euro 5-ös és az Euro 6-os motorok előállítási, javítási és karbantartási fázisait, illetve teljes képet kíván alkotni arról, hogy a tesztfolyamatok átláthatósága és szükségszerű korrekciója biztosítható-e. Vizsgálni kívánja, hogy valóban voltak-e technikai megoldások a kibocsátási szint torzítására, illetve azt is, hogy ezt mely autógyártó cégek alkalmazták.

A bizottság szerint fel kell tárni az uniós és tagállami hatóságok esetleges mulasztásait is, és át kell tekinteni, hogy milyen konkrét jogi lépéseket lehet tenni a felelősségre vonás, valamint a további jogsértések megelőzése érdekében.

A bizottság közleményében megemlíti, hogy tagállami szinten szükség lehet a szabálysértő gyártókkal szemben alkalmazható hatékony és visszatartó erejű szankciókra. Mindennek azonban egységes uniós elvek mentén, és nem kizárólag a tagállamokra bízva kell megtörténnie.

A vizsgálóbizottság hat hónap múlva időközi jelentést mutat be, a végső jelentést pedig egy éven belül kell elkészítenie.

Kommentek

  • clior

    Annyira szép, hogy a szabályozó testület létrehoz egy bizottságot olyanra, amit ők szabályoztak mindenféle életszerűséget mellőzve. Ha valamit vizsgálni kell, az csupán az lenne, hogy milyen lobbiérdekek mentén szabályozták így a mérési ciklusokat, aztán jó lenne választ kapnunk fogyasztóknak, hogy miért nem felel senki a többletfogyasztásért és kit terhel felelősség az extra környezet és egészségkárosításért a valótlan károsanyag kibocsátási értékek téves kalkulásából kifolyólag. Szerintem, az újságírók is hallathatnák a hangjukat, hogy a tesztek írásakor mennyiszer emlegették a fogyasztási adatok valótlanságát és a kialakult helyzet eltussolása ellen is hangoskodhatnának…
    Valóban nem érdekel, hogy melyik autógyár magy mindettől csődbe. Átvertek bennünket, drágán eladták a “fejlett környezettudatos” technikákat, közben gazdagodtak, mi pedig sokszorosan megfizetünk a szabályok alkotóinka és a gyártóknak a hazugságaiért.

  • Guevara

    Továbbra sem értem hogy milyen szabályt sértett meg a VW.

  • hova

    A Bosch egy olyan szoftvert fejlesztett ki a VW-nek,állításuk szerint kísérleti céllal,amely csak akkor működteti alacsony nitrogén-oxid-kibocsátású üzemmódban a dízelmotort, ha azt álló helyzetben, próbapadon vizsgálják. De ezt az értéket csak próbapadon tudta,menet közben már picit más- rosszabb – értékeket mértek. Tehát- pl.USA- a hamis adatokra adott gyártási és forgalomba helyezési engedélyt, ez a törvénysértés. Tehát a Vw nem a legális, hanem az illegális adatokra kapott engedélyt- ami elméletileg a vásárlók becsapását jelentette és persze a levegő szennyezése is másként alakult. Csacskaság volt szerintem, mert méltatlan helyzetbe hozta saját magát. A csalás tényét egyébként az akkori vezérigazgató is nyíltan elismert.

  • zoldfulu2000

    clior: a Parlament nem szabályozó hanem jogalkotó. A képviselők is hozott anyagból dolgoznak, és ha van szabály akkor arra igyekeznek optimalizálni. Mert erről is szól a hatékonyság. Van viszont egy határvonal az optimalizálás és a megszegés között, és ezt most a VW átlépte.

    Nyilván a cél az hogy egy egységes vizsgrendszerben teljesítsenek a autók. Mivel a vizsgarendszert az európai jogalkotók határozzák meg, ezért kézenfekvő, hogy ezt úgy teszik, hogy a hazai iparnak kedvezzenek.

    Amiket itt “lobbiérdeknek” nevezel az százezrek megélhetését is jelenti. Az hogy téged nem érdekel hogy ki megy csődbe, az egy dolog. De van párszázezer ember a kontinensen akit erősen.

    Ne gondold, hogy a jórészt 2-3 tonnás V6osokat és V8asokat vásárló amerikaiak környezetkímélőbb autókban ülnek mint mi a dízelekkel. Sőt ez legalább annyira igaz a V6asokat villanymotorral kombináló japánokra…

  • Onassis

    Nincs károsabb a kipufogógáznál, ami a dízelekből kijön és egyből belélegezzük, kár a mellébeszélésért. Mindig van olyan sötét, aki az ellenkezőjét próbálja elhitetni, pedig számtalan kutatás bizonyítja.

  • Iceman.

    Onassis: Nosza lássuk hát ezeket a kutatásokat. Számtalan van biztosan találsz egyet, amellyel alá tudod támasztani a levegőben logó állításaidat!

  • Onassis

    A dízelek kora lejárt, pár évig még vergődnek, oszt maradnak ott, ahova valójában valók. Nem a városokba, oda sosem lett volna szabad beengedni egyet sem.

  • Iceman.

    Onassis: Szóval láthatnánk egyet üres frázisok puffogtatása helyett?

  • Iceman.

    Onassis: Gondoltam, hogy nem lesz. Igazi fórum-klisé vagy, benyomsz egy állítást, ami vagy hamis vagy féligazság, alátámasztod azzal, hogy “rengeteg tanulmány bizonyítja”, amit nem tudsz reprezentálni, sőt neked áll feljebb… Ezt nevezik szarba fejelésnek…híg szarba fejelésnek!

  • Iceman.

    Onassis: Nohát sehol egy a számtalan kutatásból? Nem találod? Vagy? ;)

  • Onassis

    Zeldovich -képletet ne írjam le neked? Ne fárassz az álkérdéseiddel, mert akit érdekel az úgyis utánaolvasott és hiába játszod itt nekünk a hülyét, hogy nem olvastál róla, úgysem pazarolom rád többé az időmet.

  • Iceman.

    Onassis:Semmi baj kicsi hazudozó. Nem te vagy az első és nem is az utolsó, aki kemény karakán véleményt akart ellentmondást nem tűrően előadni. Csak van egy kis probléma. A haverokkal kibeszélni reggel a munkás vonaton nem éppen utána olvasás. Nehogy már neked álljon feljebb, hogy miután állítasz, hivatkozol, ÉS NEM TUDOD prezentálni a hivatkozást valaki kérdőre von… Sajna ez egy fórumon bármikor szembe jöhet olyasvalaki, aki tényleg utána olvasott és nettó hülyét csinál belőled… Milyen érzés? ;)

  • Onassis

    Majd anyád felvilágosít téged, szerintem két pofonnal

  • Iceman.

    Onassis: Biztos anyám is ideges lenne, ha ilyen hülyét csináltam volna belőle. Ellenben anyám nem hazug, mint te szóval…

  • Onassis

    okoska törpike magyar hangja iceman

  • Onassis

    A dízelek kora lejárt, pár évig még vergődnek, oszt maradnak ott, ahova valójában valók. Nem a városokba, oda sosem lett volna szabad beengedni egyet sem.

  • Iceman.

    Onassis; Nézd csak:

    https://www.google.hu/search?q=icct+test&oq=icct+&aqs=chrome.1.69i57j0l3.2008j0j4&client=ms-android-google&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#q=icct+diesel+test+report+

    Itt egy csomó olyan riport, ami többé kevésbé a te véleményednek megfelelő következtetéseket von le. Igaz, egyiket sem olvastad és egyiket sem értenéd, de ez egy részlet körülmény. Korábban bebizonyítottad, hogy pontosan semmilyen releváns információ birtokában vagy a témával kapcsolatban, a véleményed csak egy bégető birka hangja a sokból, aki most épp a dízelek ellen béget. Sebaj, tőletek is színes a fórum!;)

  • Onassis

    Ugye látatlanban is kitaláltam, hogy okoska vagy, most már biztos vagyok benne, hogy kék is. Lépj fel a hupikék törpikék következő részében már várnak.

  • Onassis

    Szóval most bohócot csináltál magadból.
    Pukkk a beképzelt hólyag kipukkant.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.