EU-s vizsgálóbizottság alakult a dízelbotrány miatt

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.21. 15.00

A dízelbotránynak nevezett ügyben vizsgálóbizottságot állított fel strasbourgi plenáris ülésén az Európai Parlament.

A bizottságnak magyar tagja is van. A vizsgálóbizottság elemezni fogja az Euro 5-ös és az Euro 6-os motorok előállítási, javítási és karbantartási fázisait, illetve teljes képet kíván alkotni arról, hogy a tesztfolyamatok átláthatósága és szükségszerű korrekciója biztosítható-e. Vizsgálni kívánja, hogy valóban voltak-e technikai megoldások a kibocsátási szint torzítására, illetve azt is, hogy ezt mely autógyártó cégek alkalmazták.

A bizottság szerint fel kell tárni az uniós és tagállami hatóságok esetleges mulasztásait is, és át kell tekinteni, hogy milyen konkrét jogi lépéseket lehet tenni a felelősségre vonás, valamint a további jogsértések megelőzése érdekében.

A bizottság közleményében megemlíti, hogy tagállami szinten szükség lehet a szabálysértő gyártókkal szemben alkalmazható hatékony és visszatartó erejű szankciókra. Mindennek azonban egységes uniós elvek mentén, és nem kizárólag a tagállamokra bízva kell megtörténnie.

A vizsgálóbizottság hat hónap múlva időközi jelentést mutat be, a végső jelentést pedig egy éven belül kell elkészítenie.

Kommentek

  • clior

    Annyira szép, hogy a szabályozó testület létrehoz egy bizottságot olyanra, amit ők szabályoztak mindenféle életszerűséget mellőzve. Ha valamit vizsgálni kell, az csupán az lenne, hogy milyen lobbiérdekek mentén szabályozták így a mérési ciklusokat, aztán jó lenne választ kapnunk fogyasztóknak, hogy miért nem felel senki a többletfogyasztásért és kit terhel felelősség az extra környezet és egészségkárosításért a valótlan károsanyag kibocsátási értékek téves kalkulásából kifolyólag. Szerintem, az újságírók is hallathatnák a hangjukat, hogy a tesztek írásakor mennyiszer emlegették a fogyasztási adatok valótlanságát és a kialakult helyzet eltussolása ellen is hangoskodhatnának…
    Valóban nem érdekel, hogy melyik autógyár magy mindettől csődbe. Átvertek bennünket, drágán eladták a “fejlett környezettudatos” technikákat, közben gazdagodtak, mi pedig sokszorosan megfizetünk a szabályok alkotóinka és a gyártóknak a hazugságaiért.

  • Guevara

    Továbbra sem értem hogy milyen szabályt sértett meg a VW.

  • hova

    A Bosch egy olyan szoftvert fejlesztett ki a VW-nek,állításuk szerint kísérleti céllal,amely csak akkor működteti alacsony nitrogén-oxid-kibocsátású üzemmódban a dízelmotort, ha azt álló helyzetben, próbapadon vizsgálják. De ezt az értéket csak próbapadon tudta,menet közben már picit más- rosszabb – értékeket mértek. Tehát- pl.USA- a hamis adatokra adott gyártási és forgalomba helyezési engedélyt, ez a törvénysértés. Tehát a Vw nem a legális, hanem az illegális adatokra kapott engedélyt- ami elméletileg a vásárlók becsapását jelentette és persze a levegő szennyezése is másként alakult. Csacskaság volt szerintem, mert méltatlan helyzetbe hozta saját magát. A csalás tényét egyébként az akkori vezérigazgató is nyíltan elismert.

  • zoldfulu2000

    clior: a Parlament nem szabályozó hanem jogalkotó. A képviselők is hozott anyagból dolgoznak, és ha van szabály akkor arra igyekeznek optimalizálni. Mert erről is szól a hatékonyság. Van viszont egy határvonal az optimalizálás és a megszegés között, és ezt most a VW átlépte.

    Nyilván a cél az hogy egy egységes vizsgrendszerben teljesítsenek a autók. Mivel a vizsgarendszert az európai jogalkotók határozzák meg, ezért kézenfekvő, hogy ezt úgy teszik, hogy a hazai iparnak kedvezzenek.

    Amiket itt “lobbiérdeknek” nevezel az százezrek megélhetését is jelenti. Az hogy téged nem érdekel hogy ki megy csődbe, az egy dolog. De van párszázezer ember a kontinensen akit erősen.

    Ne gondold, hogy a jórészt 2-3 tonnás V6osokat és V8asokat vásárló amerikaiak környezetkímélőbb autókban ülnek mint mi a dízelekkel. Sőt ez legalább annyira igaz a V6asokat villanymotorral kombináló japánokra…

  • Onassis

    Nincs károsabb a kipufogógáznál, ami a dízelekből kijön és egyből belélegezzük, kár a mellébeszélésért. Mindig van olyan sötét, aki az ellenkezőjét próbálja elhitetni, pedig számtalan kutatás bizonyítja.

  • Iceman.

    Onassis: Nosza lássuk hát ezeket a kutatásokat. Számtalan van biztosan találsz egyet, amellyel alá tudod támasztani a levegőben logó állításaidat!

  • Onassis

    A dízelek kora lejárt, pár évig még vergődnek, oszt maradnak ott, ahova valójában valók. Nem a városokba, oda sosem lett volna szabad beengedni egyet sem.

  • Iceman.

    Onassis: Szóval láthatnánk egyet üres frázisok puffogtatása helyett?

  • Iceman.

    Onassis: Gondoltam, hogy nem lesz. Igazi fórum-klisé vagy, benyomsz egy állítást, ami vagy hamis vagy féligazság, alátámasztod azzal, hogy “rengeteg tanulmány bizonyítja”, amit nem tudsz reprezentálni, sőt neked áll feljebb… Ezt nevezik szarba fejelésnek…híg szarba fejelésnek!

  • Iceman.

    Onassis: Nohát sehol egy a számtalan kutatásból? Nem találod? Vagy? ;)

  • Onassis

    Zeldovich -képletet ne írjam le neked? Ne fárassz az álkérdéseiddel, mert akit érdekel az úgyis utánaolvasott és hiába játszod itt nekünk a hülyét, hogy nem olvastál róla, úgysem pazarolom rád többé az időmet.

  • Iceman.

    Onassis:Semmi baj kicsi hazudozó. Nem te vagy az első és nem is az utolsó, aki kemény karakán véleményt akart ellentmondást nem tűrően előadni. Csak van egy kis probléma. A haverokkal kibeszélni reggel a munkás vonaton nem éppen utána olvasás. Nehogy már neked álljon feljebb, hogy miután állítasz, hivatkozol, ÉS NEM TUDOD prezentálni a hivatkozást valaki kérdőre von… Sajna ez egy fórumon bármikor szembe jöhet olyasvalaki, aki tényleg utána olvasott és nettó hülyét csinál belőled… Milyen érzés? ;)

  • Onassis

    Majd anyád felvilágosít téged, szerintem két pofonnal

  • Iceman.

    Onassis: Biztos anyám is ideges lenne, ha ilyen hülyét csináltam volna belőle. Ellenben anyám nem hazug, mint te szóval…

  • Onassis

    okoska törpike magyar hangja iceman

  • Onassis

    A dízelek kora lejárt, pár évig még vergődnek, oszt maradnak ott, ahova valójában valók. Nem a városokba, oda sosem lett volna szabad beengedni egyet sem.

  • Iceman.

    Onassis; Nézd csak:

    https://www.google.hu/search?q=icct+test&oq=icct+&aqs=chrome.1.69i57j0l3.2008j0j4&client=ms-android-google&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#q=icct+diesel+test+report+

    Itt egy csomó olyan riport, ami többé kevésbé a te véleményednek megfelelő következtetéseket von le. Igaz, egyiket sem olvastad és egyiket sem értenéd, de ez egy részlet körülmény. Korábban bebizonyítottad, hogy pontosan semmilyen releváns információ birtokában vagy a témával kapcsolatban, a véleményed csak egy bégető birka hangja a sokból, aki most épp a dízelek ellen béget. Sebaj, tőletek is színes a fórum!;)

  • Onassis

    Ugye látatlanban is kitaláltam, hogy okoska vagy, most már biztos vagyok benne, hogy kék is. Lépj fel a hupikék törpikék következő részében már várnak.

  • Onassis

    Szóval most bohócot csináltál magadból.
    Pukkk a beképzelt hólyag kipukkant.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.