Új prémiumautó gyártása költözik Magyarországra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.20. 11.28

Új modell gyártása költözik a győri Audi-üzembe: 2018-tól Magyarországon készül a Q3 SUV. Ez lesz az ötödik magyar Audi.

Változtatásokat hajt végre termelési hálózatában az Audi, a brüsszeli üzem egy elektromos SUV gyártását kezdi meg 2018-ban. A gyár mellé egy akkumulátorokat gyártó üzemet is felhúznak.

A változás átszervezésekkel jár, az eddig Brüsszelben gyártott Audi A1 a jövőben a spanyol Seat-gyárban, Martorellben készül. A győri Audi Hungaria pedig átveszi az ez idáig Spanyolországban készülő Q3 SUV gyártását.

A magyar telephelyen jelenleg négy Audi-modell készül: az Audi A3 szedán, az Audi A3 kabrió, valamint az Audi TT Coupé és az Audi TT Roadster.

Peter Kössler, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója szerint a döntés jól jelképezi Magyarország mint gyártó telephely versenyképességét. A világ összes piacára Győrből érkezik majd a Q3-as.

“Az új elosztás növeli gyártási hatékonyságunkat és tovább erősíti az érintett telephelyeinket” – mondta Rupert Stadler, az Audi igazgatótanácsának elnöke. “Magasan képzett munkatársainkkal már alig várjuk az új magyar Audi-modell gyártásának elindítását” – fogalmazott Peter Kössler.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ez remek hír. Egy szerény évi 200.000-es kontingenst jelent, ahogy nézem.

  • subtotal

    Ez egy nagyon komoly lépés előre megint az Audinak Győrben.
    Duplázódik a gyártás minimum, ha a többi modell is marad.
    125 ezer a jelenlegi kapacitás?

  • bokesz

    Attol még hogy Magyarországon rakják össze még nem magyar. Ha majd
    magyar tervezögárda tervez meg egy kocsit és itt is rakják össze
    arra majd lehet mondani hogy magyar autó

  • Kempelen.

    Leülhetsz bokesz.

  • keresztesbaratom

    Leülhetsz, Kempelen te is!
    MAjd eljösz szépen dolgozni Győrbe és meglátod, hogy mi a magyar és mi a német. Ha egy projekt sikeres, az német. Lehet, hogy egyetlen német sem vett benne részt, de a supervise meg a competence field az tőlük jön (nevezzük magyarul: észosztás). Ha pedig egy projekt bukik azt mindig a magyarok cseszték el. Lehet, hogy nem rossz a termék vagy szoftver, de akkor a határidő a bibi, mert tavalyra kellett volna. Ja, hogy ezt csak most mondjuk? Hát Schuldigung :-(

  • HERCULES

    Ha az EU szétesik, akkor még azok gyártása is megszünik, ami eddig volt..!
    Mondjuk, nekem nem hiányzik sem az EU, sem a Q3-as..!

  • keresztesbaratom

    Amúgy a kocsi biztos jó lesz és nagyon szép is.
    Cégesautónak elfogadnám , de saját pénzből biztos nem finanszíroznám a LUK széthullott dual mass flying wheeljét vagy a berágódott turbót.

  • csipke

    Nem autógyártás lesz az országban csak egy összeszerelő üzem az nem egy,és, ugyan az amúgy meg a fidess egy összeszerelő üzemmé züllesztette az országot

  • zoldfulu2000

    csipke: süt a kommentedből az ostoba és írígy mélymagyar sötétség. Ha van autógyár ami tudást, know howt és fejlesztést hozott akkor az az Audi. És ez függetlenül a mostani kormánytól, de persze úgy egészen véletlenül a mostani alatt is bővítenek….

    Mert szerinted mi a magyar autó? Létezett egyáltalán olyan személyautó amit nem valami licenc alapján hoztak át, bármiylen rövid életű is lenne az a modell?

    Az ilyen kretének miatt szenvedtünk a vilég legigénytelenebb Ikarusaiban vagy 20 extra évet. MIküzben bármelyik fejlődő vagy vadkeleti ország jobb bustzparkkal rendelkezett. De nekünk kibxxxott nemzeti ipar kell.

  • Steppenwolf

    csipke – 2016.01.20 // 18:40

    Mondjuk a győri Audira pont nem lehet mondani, hogy egy egyszerű összeszerelő üzem, ha valaki kicsit is képben van a tevékenységükkel, mellesleg pedig az ország egyik, ha nem a legnagyobb adófizetője, és kapaszkodj meg, ez a Fidesz kormányzása előtt is így volt, csak szerényebben.
    Szóval ezzel alaposan mellélőttél, inkább húzz vissza valamelyik politikai oldalra fröcsögni, abban legalább jó vagy.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.