Megújult a Citroën prémium kompaktja

DS 3 és DS 3 kabrió

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.20. 13.15

Friss megjelenéssel, modern technológiákkal és még igényesebb kidolgozással folytatja pályafutását az immár önálló DS márka legkisebb modellje.

Amikor a Citroën 2010-ben útjára bocsátotta a C3 arisztokrata rokonát, a DS 3-at, nem számított eget rengető eladásokra, de azért az öt év alatt csaknem 400 ezer darab fogyott világszerte a kocsiból, ami nem mondható rossznak egy kategóriák között egyensúlyozó típus esetében. Még érdekesebb, hogy nem is Franciaország, hanem Nagy-Britannia az első számú piac.

Mostanra eljött a modellfrissítés ideje, főleg, mert a márkatársak mind frissebbnek, modernebbnek hatnak, mint a DS 3. Hozzájuk igazodva alakult át a hűtőrács és a fényszórók kialakítása, hátul térhatású LED-lámpákat alkalmaztak. A dizájnerek nem nyúltak a lebegő, eltérő színű tető koncepciójához, sőt, bővült a lehetséges színkombinációk választéka, összesen 78 variáció elképzelhető, míg a kabrió vászonteteje négy árnyalatban kérhető.

A fedélzeten teljes körű okostelefonos integráció, 7 colos érintőképernyő (ami drasztikusan csökkentette a nyomógombok számát), valamint új burkolatok és kárpitok – köztük egészen igényes anyagok is – várják az utasokat.

Számos technológiát, így a LED-es fényszórókat vagy az új automata sebességváltót már korábban bevezették a DS 3-nál, új viszont a ráfutásgátló robotfék, amely a karambol veszélyét észlelve előkészíti a fékeket vagy önműködően lassítani kezd.

A motorkínálat újdonsága a 130 lóerős, 1,6-os benzines turbómotor; a kínálat többi tagja, beleértve a DS 3 Performance 208 lóerős erőforrását, az elődből került át.

Kommentek

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.