“Már fejlesztjük a tisztán elektromos hajtásláncot a Mission E-hez hasonló típusunkhoz, továbbá vizsgáljuk a plug-in hibrid lehetőségeket, többek között a 911-eshez is” – árulta el a Detroiti Autószalonon Erhard Mössle Porsche-mérnök.

A 911 PHEV ráadásul már nem is csak valami távoli opció, hanem majdnem teljesen biztosra vehető, mondta, bár még nincs minden akadály elhárítva: elsősorban az akkucsomag mérete és tömege okoz fejtörést a mérnököknek. Nyilván részben ez is az oka annak, hogy tisztán elektromos 911-re hiába is várnánk (várt valaki ilyenre? bárki?), ugyanakkor a Mission E-ből hosszú távon kifejlődhet még egy kétajtós luxuskupé.

Mössle szerint feleslegesen aggódnak a hathengeres bokszermotor hívei: “Egyrészt fontos megkülönböztető jegy a 911 és a négyhengeres 718 – a jelenlegi Boxster és Cayman – között, másrészt bőven van még benne tartalék az emissziócsökkentés terén.”

2016-ra a teljes 911-család megújult; képünkön a Carrera alapmodell látható.