400 milliárdból újítják fel a magyar utakat

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.19. 10.00

Csaknem 401 milliárd forint forrást irányzott elő a kormány egy december végi határozatában a közúti közlekedés karbantartási feladatainak finanszírozásához.

A Magyar Idők keddi számában megjelent cikkben Nemes-Nagy Tibort, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatóját idézték, aki szerint “jelentősen javulhat a közutak állapota” az ötéves cselekvési és finanszírozási tervnek köszönhetően.

A felújítás azért is szükséges, mert Magyarország az európai uniós csatalakozáskor vállalta, hogy az utakat 11,5 tonnás tengelyterhelésre erősíti – közölte Nemes-Nagy Tibor, hozzátéve, hogy “ezt folyamatosan teljesítjük, de vannak még lemaradásaink”.
    
Az állami közúthálózat közel 32 ezer kilométernyi, ebből 1800 kilométer gyorsforgalmi út.

Kommentek

  • Fahrer

    Ez egy tipikus kormánynyilatkozat. Van benne egy adat, melyből semmi nem derül ki. Négyszáz milliárd Ft. Remekül hangzik, csak leginkább senkit nem érdekel. Azt mondják meg, hogy mikor lesznek végre mindenhol kátyúmentesek és tükörsimák az utak. Azt mondják meg, hogy Ausztriában miért nem kátyúsodnak az utak, melyek egyidősek a magyar utakkal, amiken több a lyuk, mint az összefüggő felület. A 400 milliárdos adat nekem csak azt mondja el, hogy mivel köztudottan háromszoros áron épít és újít fel a kormány, nagyjából 270 milliárddal fog úgy gazdagodni a haveri kör, hogy emögött az összeg mögött nem áll teljesítés, hiszen az utakat (melyeket is?) nagyjából 130 milliárdért fogják ezek szerint felújítani.

  • subtotal

    Szerintem ez ugyanaz, mint amiről itt szó volt, csak 2016 is benne van az összegben:
    http://www.vezess.hu/hirek/utfelujitasra-kolt-kormany/66594/

    Szóval ez 5 évnyi összeg, nyilván ‘okosan’ kommunikálva, hogy jól hangozzon. Azaz marad a nagyon-nagyon talán-talán javuló minőség.

  • DTF

    Nesze semmi fogdd meg jol… Senki sem az erre forditando osszegre kovancsi, hanem arra h mi lesz belole. Mert felujitanak csomo mindent, de a minoseg az kritikan aluli (erdemes vegigmenni az ide-oda fonodo becsi ut, frankel lei, majd bem rakpart vonalaln. Aki ezt igy atvette…)
    Mostanaban direkt figyelem ezeket: itt a no 3 kerven nemregiben kb 10 negyzettmetert felbonottak, majd visszaaszfaltoztak. 1 honap utan mar reped. Annyi eszuk nincs h a resek menten szigeteljek es vmiert a sarkoknal mindig tovabb vagjak…

  • Kempelen.

    DTF, aki írni sem tud, mint te, az inkább csendesedjen el tökfej! A kommentjeid helyesírási szintje alapján kb. a talicska száránál lenne a helyed b+.

  • Kempelen.

    Subtotal!

    Nem tudom te mivel foglalkozol, de gondolom amikor a saját melódról beszélsz, te is figyelsz a kommunikációra. Ha van főnököd, akkor azért, ha nincs, akkor meg az ügyfeleid kedvéért. ne légy álszent, randa dolog.

    (kezdheted a fidesznyikezést)

    Amúgy egyetértek, valószínűleg lassú lesz a fejlődés, de legalább lesz. Az mindenképpen érdekelne, hogy aki fanyalog, az milyen konkrét és jobb megoldási javaslattal állna elő adott helyzetben.

  • Kempelen.

    Fahrer, sehol nem tükörsimák az utak. Még Németországban sem, ahol köztudottan kolbászból van a kerítés is.

    “köztudottan háromszoros áron épít és újít fel a kormány”
    Ezt ugye nem tudod bizonyítani? :-D

  • szaboata

    Deja vu…,mármint ezt a nyilatkozatot.

  • Fahrer

    Szia Kempelen!

    Az önmagában elég bizonyíték, hogy az EU több magyarországi utat is azért nem finanszírozott végül, mert közölték, hogy 2,5-3-szor annyiért akarta megépíteni a kormány, mint amennyi a reális lenne. És hát ők sem hülyék, nem adnak valamire háromszor annyi pénzt, mint a reális. Van olyan út, amit EU támogatással akart megépíteni a kormány, de az EU arra is azt mondta, hogy nem. Erre elkezdték többszörös áron építeni mégis, természetesen a teljes útra való fedezet nélkül, beletettek vagy 90 milliárdot, mert úgy gondolták, hogy ez elég kényszerítő erő lesz az EU-nak, hogy egy utat ne hagyjon félkészen a semmiből a semmibe menni, hiszen önerőből nem tudjuk befejezni, újra az EU-hoz fordultak, hogy mégis kéne az a pénz, amire nemet mondtak már egyszer, de az EU ekkor újra beintett és megmondta, hogy nem…

    Mellesleg Ausztriában és Németországban soha nem találkoztam olyan kátyúval, egyetlen eggyel sem, mint Magyarországon bárhol találkozhatok. A hegyeshalmi átkelőtől induló A4-es autópálya Bécsig volt Ausztria legrosszabb minőségű útja, de egyrészt kátyú egy sem volt rajta, csak folt hátán folt, másrészt az elmúlt egy évben azt is teljesen újjáépítették és még ki is szélesítették.

  • subtotal

    Kempelen, ha jól tudom nem csak én dolgozom a privát szektorban. A lényeg, hogy én nem nézem hülyének a főnökeim és kollégáim, mert a büdzsével, ami rám van bízva, keményen el is kell számolnom vagy rövid úton repülök. Ha kapok egy nagy büdzsét és gyk. nincs látszatja, akkor is. Ha trükköznék a kommunikációval, az sem működne hosszú ideig.
    Itt ugye mindez nem így működik, több kormány óta. Én egyiknek sem nézem el. Te?

  • Marcikutya

    A cím még jó, de az alcím már csúnyán elcsúszott…a főcím még felújításról beszél, utána karbantartás van, a kettő meg nagyon nem ugyanaz.

    A karbantartás csak kátyúzás, maximum újraszőnyegezés, a felújítás meg teljes alépítménycsere a 11,5 tonnás tengelyterheléshez, szélesítés használható 2×1 sávra, de inkább 2×2 sávra. Mint Békéscsaba és Hódmezővásárhely közt, ott kétszer egy sáv lett.

    Ausztriában eleve az emelt tengelyterhelésre építették az utakat. Ha az út alja gyenge, akkor lehet akárhányszor újraaszfaltozni, az nem lesz tartós. Ott is vannak gyenge utak, csak ott nem engedik rá a teherforgalmat.

  • DTF

    Kempelen: ne szemelyeskedj, maradj a poen szintjen ;)

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.