400 milliárdból újítják fel a magyar utakat

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.19. 10.00

Csaknem 401 milliárd forint forrást irányzott elő a kormány egy december végi határozatában a közúti közlekedés karbantartási feladatainak finanszírozásához.

A Magyar Idők keddi számában megjelent cikkben Nemes-Nagy Tibort, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatóját idézték, aki szerint “jelentősen javulhat a közutak állapota” az ötéves cselekvési és finanszírozási tervnek köszönhetően.

A felújítás azért is szükséges, mert Magyarország az európai uniós csatalakozáskor vállalta, hogy az utakat 11,5 tonnás tengelyterhelésre erősíti – közölte Nemes-Nagy Tibor, hozzátéve, hogy “ezt folyamatosan teljesítjük, de vannak még lemaradásaink”.
    
Az állami közúthálózat közel 32 ezer kilométernyi, ebből 1800 kilométer gyorsforgalmi út.

Kommentek

  • Fahrer

    Ez egy tipikus kormánynyilatkozat. Van benne egy adat, melyből semmi nem derül ki. Négyszáz milliárd Ft. Remekül hangzik, csak leginkább senkit nem érdekel. Azt mondják meg, hogy mikor lesznek végre mindenhol kátyúmentesek és tükörsimák az utak. Azt mondják meg, hogy Ausztriában miért nem kátyúsodnak az utak, melyek egyidősek a magyar utakkal, amiken több a lyuk, mint az összefüggő felület. A 400 milliárdos adat nekem csak azt mondja el, hogy mivel köztudottan háromszoros áron épít és újít fel a kormány, nagyjából 270 milliárddal fog úgy gazdagodni a haveri kör, hogy emögött az összeg mögött nem áll teljesítés, hiszen az utakat (melyeket is?) nagyjából 130 milliárdért fogják ezek szerint felújítani.

  • subtotal

    Szerintem ez ugyanaz, mint amiről itt szó volt, csak 2016 is benne van az összegben:
    http://www.vezess.hu/hirek/utfelujitasra-kolt-kormany/66594/

    Szóval ez 5 évnyi összeg, nyilván ‘okosan’ kommunikálva, hogy jól hangozzon. Azaz marad a nagyon-nagyon talán-talán javuló minőség.

  • DTF

    Nesze semmi fogdd meg jol… Senki sem az erre forditando osszegre kovancsi, hanem arra h mi lesz belole. Mert felujitanak csomo mindent, de a minoseg az kritikan aluli (erdemes vegigmenni az ide-oda fonodo becsi ut, frankel lei, majd bem rakpart vonalaln. Aki ezt igy atvette…)
    Mostanaban direkt figyelem ezeket: itt a no 3 kerven nemregiben kb 10 negyzettmetert felbonottak, majd visszaaszfaltoztak. 1 honap utan mar reped. Annyi eszuk nincs h a resek menten szigeteljek es vmiert a sarkoknal mindig tovabb vagjak…

  • Kempelen.

    DTF, aki írni sem tud, mint te, az inkább csendesedjen el tökfej! A kommentjeid helyesírási szintje alapján kb. a talicska száránál lenne a helyed b+.

  • Kempelen.

    Subtotal!

    Nem tudom te mivel foglalkozol, de gondolom amikor a saját melódról beszélsz, te is figyelsz a kommunikációra. Ha van főnököd, akkor azért, ha nincs, akkor meg az ügyfeleid kedvéért. ne légy álszent, randa dolog.

    (kezdheted a fidesznyikezést)

    Amúgy egyetértek, valószínűleg lassú lesz a fejlődés, de legalább lesz. Az mindenképpen érdekelne, hogy aki fanyalog, az milyen konkrét és jobb megoldási javaslattal állna elő adott helyzetben.

  • Kempelen.

    Fahrer, sehol nem tükörsimák az utak. Még Németországban sem, ahol köztudottan kolbászból van a kerítés is.

    “köztudottan háromszoros áron épít és újít fel a kormány”
    Ezt ugye nem tudod bizonyítani? :-D

  • szaboata

    Deja vu…,mármint ezt a nyilatkozatot.

  • Fahrer

    Szia Kempelen!

    Az önmagában elég bizonyíték, hogy az EU több magyarországi utat is azért nem finanszírozott végül, mert közölték, hogy 2,5-3-szor annyiért akarta megépíteni a kormány, mint amennyi a reális lenne. És hát ők sem hülyék, nem adnak valamire háromszor annyi pénzt, mint a reális. Van olyan út, amit EU támogatással akart megépíteni a kormány, de az EU arra is azt mondta, hogy nem. Erre elkezdték többszörös áron építeni mégis, természetesen a teljes útra való fedezet nélkül, beletettek vagy 90 milliárdot, mert úgy gondolták, hogy ez elég kényszerítő erő lesz az EU-nak, hogy egy utat ne hagyjon félkészen a semmiből a semmibe menni, hiszen önerőből nem tudjuk befejezni, újra az EU-hoz fordultak, hogy mégis kéne az a pénz, amire nemet mondtak már egyszer, de az EU ekkor újra beintett és megmondta, hogy nem…

    Mellesleg Ausztriában és Németországban soha nem találkoztam olyan kátyúval, egyetlen eggyel sem, mint Magyarországon bárhol találkozhatok. A hegyeshalmi átkelőtől induló A4-es autópálya Bécsig volt Ausztria legrosszabb minőségű útja, de egyrészt kátyú egy sem volt rajta, csak folt hátán folt, másrészt az elmúlt egy évben azt is teljesen újjáépítették és még ki is szélesítették.

  • subtotal

    Kempelen, ha jól tudom nem csak én dolgozom a privát szektorban. A lényeg, hogy én nem nézem hülyének a főnökeim és kollégáim, mert a büdzsével, ami rám van bízva, keményen el is kell számolnom vagy rövid úton repülök. Ha kapok egy nagy büdzsét és gyk. nincs látszatja, akkor is. Ha trükköznék a kommunikációval, az sem működne hosszú ideig.
    Itt ugye mindez nem így működik, több kormány óta. Én egyiknek sem nézem el. Te?

  • Marcikutya

    A cím még jó, de az alcím már csúnyán elcsúszott…a főcím még felújításról beszél, utána karbantartás van, a kettő meg nagyon nem ugyanaz.

    A karbantartás csak kátyúzás, maximum újraszőnyegezés, a felújítás meg teljes alépítménycsere a 11,5 tonnás tengelyterheléshez, szélesítés használható 2×1 sávra, de inkább 2×2 sávra. Mint Békéscsaba és Hódmezővásárhely közt, ott kétszer egy sáv lett.

    Ausztriában eleve az emelt tengelyterhelésre építették az utakat. Ha az út alja gyenge, akkor lehet akárhányszor újraaszfaltozni, az nem lesz tartós. Ott is vannak gyenge utak, csak ott nem engedik rá a teherforgalmat.

  • DTF

    Kempelen: ne szemelyeskedj, maradj a poen szintjen ;)

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.