Teljes blokád, csak a mentőket engedik át a taxisok

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.18. 16.10

Hiába házaltak a taxisok különböző hatóságoknál és minisztériumoknál, érdemben nem foglalkoztak a követeléseikkel. Teljes blokád a Deák térnél.

Friss
Korábban Gelencsér Zsolt, a tüntetés egyik szervezője közölte, megállapodtak a rendőrséggel, és a Bajcsy-Zsilinszky úton a Károly körút felé egy sávon átengedik este hét óráig a mentők, a rendőrök, a tűzoltók és a BKK autóit, utána pedig a többi járművet is. Már a Deák Ferenc tér felé is haladhatnak az autók.
    
Fél héttől végül az összes jármű közlekedhet.
Korábban
Egy-egy sávon megindulhatott a forgalom a József Attila utcától az Andrássy út és a Bajcsy-Zsilinszky út felé hétfőn késő délután, miután az Uber közösségi személyszállító szolgáltatás ellen tiltakozó taxisok eltávolították keresztben álló autóikat az úttestről.
 A Deák Ferenc tértől továbbra sem lehet a Bajcsy-Zsilinszky út felé autóval eljutni!
    
Gelencsér Zsolt, a tüntetés egyik szervezője közölte, megállapodtak a rendőrséggel, és a Bajcsy-Zsilinszky úton a Károly körút felé egy sávon átengedik este hét óráig a mentők, a rendőrök, a tűzoltók és a BKK autóit, utána pedig a többi járművet is. 
  
Teljes blokád, csak a mentőket engedik át a taxisok 1
  
Azt mondta, reggel nyolc óráig maradnak a demonstrálók. Hozzátette: nem tud arról, hogy más helyszíneken lesznek-e lezárások.
    
A taxisok azután döntöttek a lezárásról, hogy problémájukra nem született megoldás a képviselőik és Tarlós István főpolgármester közötti megbeszélésen, illetve küldöttségeik kérésével “nem foglalkoztak érdemben” a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál, a Nemzetgazdasági Minisztériumnál, a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál, valamint az Uber irodájánál sem. A taxisok információt próbáltak kérni követelésük teljesítésének időpontjáról. 
Teljes blokád, csak a mentőket engedik át a taxisok 2
A rendőrség hétfő délután felszólítást tett közzé a honlapján az Uber ellen szerveződött taxistüntetés szervezőihez és résztvevőihez címezve, miután a tiltakozók egy-egy útszakaszt teljesen lezártak a fővárosban. A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) akkor azt írta: a demonstráció résztvevői jogsértést követnek el.
    
A rendőrség felszólította a be nem jelentett demonstráció szervezőit és résztvevőit, hogy a Bajcsy-Zsilinszky út, a József Attila utca és az Andrássy út kereszteződésénél “állítsák vissza a rendezvény azon korábbi állapotát”, amelynél a forgalom haladása egy-egy forgalmi sávon biztosított volt.
    
Később újabb közleményt tett közzé a rendőrség, amelyben azt írták: a rendőrség felszólításának eleget téve három irányban, a Bajcsy-Zsilinszky út – József Attila utca, a Bajcsy-Zsilinszky út – Andrássy út, valamint a Bajcsy-Zsilinszky úton a Nyugati tér irányába egy-egy forgalmi sávban megindult a forgalom.
    
Ezzel együtt viszont második alkalommal is a felszólították a szervezőket, hogy a Bajcsy-Zsilinszky úton a Károly körút irányába egy forgalmi sávon biztosítsák a gépjárművek haladását.

A kormány a szabályosan dolgozó taxisok oldalán áll

A kormány a tevékenységüket legálisan, a kormányrendeletben rögzített személyi és műszaki feltételek betartásával végző, adófizető taxisok oldalán áll – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára hétfőn a taxistüntetés résztvevőit fogadva.
Az NFM közleménye szerint az államtitkár megerősítette: a minisztérium rendszeres párbeszédet folytat a szektor képviselőivel. 
    
“A kormányzat a jövőben is minden szükséges lépést megtesz az utasok élet- és vagyonbiztonságát, a taxisok munkáját, megélhetését biztosító feltételek megerősítése érdekében.”
 
Teljes blokád, csak a mentőket engedik át a taxisok 3
A taxisok előzetes bejelentés nélkül kezdtek demonstrációba az Uber közösségi személyszállító szolgáltatás elleni tiltakozásul hétfő reggel a fővárosban. 

Csak a mentőket engedik át

A taxisok képviselői a nap folyamán a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz, az Igazságügyi Minisztériumhoz, valamint a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz mentek tárgyalni. A delegáltakkal érdemben sehol sem beszéltek, ezért hétfőn fél négy előtt nem sokkal teljesen lezárták a Deák tér környékét, csak a mentőket, a rendőröket, a tűzoltókat, valamint a buszokat engedik át.

Teljes blokád, csak a mentőket engedik át a taxisok 4

Az egyik szervező azt mondta, innentől kezdve mindenki a saját felelősségére vesz részt a demonstrációban. Az Origo információi szerint reggel nyolcig tartják fent a blokádot. A taxisok azt mondták, kitartanak, amíg kell, sőt vidéki társaikat is felhívják Budapestre. Úgy tudják, nagyjából kétszáz taxis csatlakozhat hozzájuk.

A taxisok fő követelés az Uber azonnali betiltása.

Teljes blokád, csak a mentőket engedik át a taxisok 5

Nem tudod mi az Uber?

Az Uber egy közösségi szolgáltatás, ami pofon egyszerűen működik: ahelyett hogy egy taxitársaságot hívnál fel, hogy küldjenek érted autót, a telefonos applikáció segítségével választhatsz egyet a közeledben furikázó emberek közül.

Nem csak profi sofőrök várják a fuvarokat, hanem bárki, aki regisztrál az alkalmazásban. Az árak pedig aszerint alakulnak, hogy milyen autót és milyen sofőrt kértél. De általában rendre olcsóbbak, mint a hagyományos taxitársaságok, ezért áll most a bál Budapesten.

A szolgáltatás 36 ország 130 városában indult már el, és mindenhol átütő sikert aratott a városlakók körében, felforgatva a személyszállítási piacot.

Nyilatkozott az Uber is

Az Uber szerint a hétfői budapesti taxisdemonstráció csak megerősíti, hogy szükség van egy olyan modern szabályozási keretre, amely figyelembe veszi az új technológiák jelenlétét és pozitív hatását. A szolgáltató éppen erről tárgyal a döntéshozókkal is.
Az Uber múlt héten közölte, hogy a szolgáltatást használók száma Budapesten 2015-ben folyamatosan nőtt, már 80 ezernél tart, ami nyolcszorosa a tavaly év elején mértnek. Az autós partnerek száma a 2015. év eleji 200-ról év végére 1200-ra emelkedett. Az utasok többsége budapesti, de a külföldi felhasználók száma is jelentős.

Így kezdődött a blokád

Az Uber közösségi személyszállító szolgáltatás ellen tiltakozó taxisok hétfőn délelőtt adták át petíciójukat a Főpolgármesteri Hivatalban. Majd a Városháza előtt megjelenő taxisok közül négy képviselő tárgyalt Tarlós István főpolgármesterrel. A petíció tartalmáról a taxisok nem árultak el részleteket.
    
Délelőtt a Városház utca a Főpolgármesteri Hivataltól a Pilvax közön át egészen a Ferenciek teréig megtelt taxikkal.
    
A taxisok hétfő kora reggel óta tartanak be nem jelentett demonstrációt a fővárosban a Bajcsy-Zsilinszky út, a József Attila utca és az Andrássy út kereszteződésében. A helyszínen mintegy száz gépkocsi sorakozott fel, egy-egy forgalmi sávot szabadon hagyva akadályozzák a forgalmat, jelentős torlódást okozva. A helyszínt a rendőrség biztosítja.

Ide nézz! Mi van egy pesti BMW belsejében!

Kommentek

  • menőmanó

    “…ezért pénteken fél négy előtt nem sokkal teljesen lezárták a Deák tér környékét, csak a mentőket, a rendőröket, a tűzoltókat, valamint a buszokat engedik át.”

    Pénteken?

  • dugo56

    A hírt nem értem. Miért hír az, hogy “pénteken fél négy …..”. Nem hétfőn zárták le a Deák teret?
    Nem szeretem a Taxisokat, de most is igazuk van. Már korábban tiltakoztak az UBER ellen. Én sem értem, hogyan működhet ez a formáció.
    Hazánk jogállam, tehát be kellene tartani és tartatni a vonatkozó törvényeket. A hatóságok léphetnének! A NAV revizor rendelhetne UBER-taxit és a fuvar végén eljárhatna. De ha egyszer tétlenek a hatóságok! Ha minden UBER-es kapna néhány olyan bírságot, amelyet a bejegyzett vállalkozóknak osztogatnak, akkor nem maradna sofőrjük. A taxikat nagyon kemény feltételek szabályozzák, olyan magasra tették a tarifát, hogy számomra nem kalkulálható egy taxis utazás. E mellé még bejön egy könnyített versenyző is, akkor tényleg jogos a felháborodás.

  • vatis

    nem az ubereseket kellene büntetni, taxis tarifákat illetve a rájuk kiszabott terheket kellene csökkenteni. nekik is több fuvar lenne és kevesebb kiadás. szájuk se járna. illetve azokat az utasokat akik még taxiba ülnek nem lehúzni kellene hanem megbecsülni.

  • tarantella1

    Olyan eszméletlenül és pofátlanul magas a taxis tarifa, hogy én nem is értem hogy ez a sok szerencsétlen, forint csókolgató, éhenkórász, hogy tud ebből megélni. Tudom, hogy a fidesznyik klientúra ocsmányul magas adót nyúz le róluk, de elképzelhetőnek tartom, hogy az UBER taxikat is csókos fidesznyikek üzemeltetik. Ebben az esetben lezárhatnak minden utat akár Mekkáig is akkor sem történik változás. Nem veszik észre, hogy Orbániában élünk?

  • erettpasi

    Kérnék egy NAV állásfoglalást arról, hogy 2016. február 01-től felfüggeszthetem az adószámomat s a jövőben úgy végezhetem a cégtevékenységemet, hogy semmilyen adót nem kell fizetnem. Az UBER precedens, mert engedik, akkor nyilvánvalóan az egyenlő versenyhelyzet érdekében senkinek se kell többet adót fizetni.Hurrá!

  • keresztesbaratom

    Szegények! Nagyon sajnálom őket, hogy szűkültek a lehetőségeik. Már nincsenek migránsok akiket lehetne Ausztria felé átcsempészni húszezer euróért, a multik is inkább adnak bérautót az utazók segge alá és még ez az Uber is. Hát nagy a gond. Lehet, hogy el kéne menni dolgozni a gyárba szalag mellé napi nyolc órát, vagy a radiológián lehúzni húsz órát plusz ügyelet 110000 nettóért. Jaaa, hogy büdös a munka! Az más! Akkor kéremszépen tessék nyelni. Szaralak ingyenélő, iskolázatlan csűrhe!

  • ADAD93

    Az Uber a legjobb taxis szolgáltatás a legközelebbi taxist hívja aki sokszor már 1 perc alatt ott van és messze a legolcsóbb is! Londonban élek és rendszeresen használom! Ahova egy normál taxis elvisz 30 fontért az a Ubernél 10 font! Mikor legutóbb otthon voltam egy taxis 10.000Ft ért akart kivinni XV. kerületből a repülő térre szerintem ez rablás! Hajrá Uber!!

  • dugo56

    keresztesbaratom – 2016.01.18 18:08
    Ismétlem, nagyon nem szeretem a taxisokat, de gondolj bele. Végzed a munkád legálisan, tisztességesen (+,-, valamennyi). Erre minden teher nélkül belép egy illegális versenyző és elveszíted a vállalkozásod, a munkád.
    No erre mondom akkor én, hogy Te meg menj el Miniszterelnöknek havi többszázezerért. Taxisnak is kell lenni, taxi szolgáltatást is kell végezni valakinek. Nem tudom mivel foglalkozol, de nagyon le lehet nézve amit csinálsz, mert igen könnyen ítélkezel és lenézel másokat.

  • bokesz

    Ha egyszer az Über az olcsobb még jó hogy azt veszem igénybe szügség esetén

  • mzsuzsa6303

    T. Emberek! Maximálisan egyetértek a taxisokkal. Az én véleményem az, hogy nem csak a taxisoknak kellene mozdulni, hanem mindenkinek. Nézzük az egészségügyet, a bkk, a 3 műszakban dolgozó embereket, a biztonsági őröket, a rendőröket, stb, stb,. Nem fog semmi történni, ameddig csak egy egy cég, próbálkozik. Minden héten olvasok arrül, hogy hol ez, hol az, ilyent és ilyent csinált, És a végeredmény? a nagy 0. Arra jó csak, hogy az újságÍroknak van munkájuk. És tovább, van valami változás? A nagy emberek között kit érdekel ez? Senkit.

  • csodalatos

    Tisztelt keresztesbaratom, nyugodtan írd át a neved keresztesbaromnak.
    Kemény lehet a gyárban a szalag mellett dolgozni, hogy van időd ilyen értelmes dolgokat írogatni, vagy most éppen a radiologián dolgozol, mint másodállás?!

  • Janos84

    Szemét mocskos banda.vadásznak a részegekre,nőkre,külföldiekre.gátlástalanul leszednek mindenkit,ha szolsz,egy gombnyomás és máris husz hasoblo sárga hiéna fog körbe és ha mégmindig mersz tiltakozni,akkor megagyalnak .a külföldiektöl meg euroban kérik amit az ora forintba mutat.Hogyan merik márt megint megbénitan a közlekedést?meddig engedjük engedi a kormány?könnygázt,gumibotot,a milliomos szemétládáknak!

  • Ruhig

    Szegények!!!!!!!!! Kinn állnak a talicskákkal,várják a meg válltót,de hát csak nem jő el!! Viszont jönnek a negatív komentek,az ellenszenves meg nyilvánulások,de vajon rá jönnek hogy miért? Szerintem nem,párat le írok belőle: mert ingyenélők,dolgozni nem akarók,tolvaj retaldált banda,a szomszédom ép taxi s hát értelmesen nem lehet hallani beszélni,tán mert verik maguk,h mennyit vannak az utakon,de azért nem,h mennyiről indul a taxi óra,h emelkedik az üzemanyag,nekik is emelni kell,de most hogy fele annyi majdnem a lé,már nem is fontos az ára,de visszük a szerencsétlen jó módút,több ezerért pár km ert.Miért is baj,ha van egy cég,ki úgy véli,olcsóbban többet kap hó végén? Kedves Taxi sok,ami sok az sokk,menjetek haza,ragadjatok lapátot,nézzetek tükörbe s üssétek magatok,míg éltek,v lehet jobban járna az ország,ha ti is dolgoznátok,s nem a lepattanóra várnátok,külön sávokba utaznátok stb. Remélem ott fagy belétek a szar is!!!! De ha jól bele gondoltok,csak azzal mennyit tudtatok volna lopni,ennyi idő alatt,amennyi időt el vett az iromány XD Nem mondom,h nem kell a Taxi,valakinek jól jön,de ezért raplizni,h kicsit olcsóbb,többet keres ezzel? tegyél érte h te is többet menj,s kereshetsz,nem csak a semmire kell tartani a markot,pláne irreálisan sokért,indokolatlanul.

  • szaboata

    Káosz uralkodik: hogyan működhet az Uber ebben a formában? és hogyan blokolhatják le a taxisok a közlekedést?Gyenge,vagy inkább sehol sincs a hatóság,a szabályozás egyik esetben sem.
    A nav nevű sóhivatal a sarki traffikban büntet,mert számla nélkül adtak gyufát.Talán egy uberrel mentek oda.

  • Barca

    Akkor azért nem tüntettek, mikor egységesen kb. 2x-ére emelkedett az átlagos fuvardíj az utasoknak, cserébe, olyan komoly szabályozás lett, mint, hogy legyen négy kereke a kocsinak kb. ja meg a legnagyobb költség legyen sárga, 50e lefóliázzák…
    Én csak azt mondom a sok buzi urbanista, vagy mi a f@szom, akik úgy gondolják itt a balkánon mindehová bicikli út kell és 4 sávból 1-et csinálni az is egyirányú kifelé a városból a kocsiknak, hogy álljanak már ki az Über mellett, mert mindig az a kritika egy ember ül a vastehenébe és az milyen szennyező! Végre van egy normális, gazdaságos, környezettudatos, innovatív közlekedési kezdeményezés, erre majd a sárga leszorítalak a sávodból majmok félnek, hogy kénytelenek lesznek este pár részeg tinit hazavinni, hogy a magyar átlag kereset 2x-sét vigyék haza alsó hangon!! cserébe, mert így már nem elég kocsikázni napközbe a kultúr turistát…
    Még csak annyit, hogy mikor 1 órát vártam kocsiba én bezony kabátba tettem, dideregve, túlélhető volt, míg a dízel sz@r áradt a parkoló taxisból, mert hát olyan rosszul megy nekik, hogy le se állította a motort, de tudom, mert nem éri meg kihűteni, meg öltönybe kell dolgozni stb. stb. Egyébként ilyenkor hol vannak a készenlétinek csúfolt rendőrök? Nem mintha támogatnám, de fociszurkolókra, kormányt váltani akarókra anno rögtön ment a gumilövedék, meg a bilincs, ez bejelentett tüntetés volt? Vagy mától, aki érvényt akar szerezni a szavának menjen egy sárga kocsival, mert akkor nagyobb a siker?

  • Robire

    Megállapodtak a rendőrséggel, hogy a mentőket átengedik, majd egy(!!) sávban a forgalmat is. Mi ez már? Ha én megállok keresztben egy 4-6 sávos úton és ott maradok, hogy tiltakozok, akkor az a minimum, hogy a kocsit lefoglalják engem meg bevisznek kihallgatni stb. Ezek azt csinálnak amit akarnak? Amúgy meg nem lehet olyan nagy bevétel kiesésük, ha egy napra csak úgy otthagyják a munkájukat.

    Hozzáteszem most csináltak az Ubernek egy szép nagy egynapos forgalmat és egy hatalmas marketinget, amivel pont az ellenkező hatást érték el. Szép munka!

  • Fahrer

    “A kormány a tevékenységüket legálisan, a kormányrendeletben rögzített személyi és műszaki feltételek betartásával végző, adófizető taxisok oldalán áll – mondta Fónagy János…”
    Nem jelenthetem ki, hogy egyáltalán nem létezhet ilyen, de találkozott már valaki becsületes taxissal? Olyannal, aki mindig a megfelelő tarifa szerint viszi az utasokat? Mindig a legrövidebb és leggyorsabb úton? Aki minden fuvarról számlát ad? Aki a külföldi utasokat nem csapja be a pénzváltásnál?…
    Én még nem láttam ilyen taxist, és nem is hallottam olyanról, aki látott volna ilyet, azaz becsületest, akinek “a kormány az oldalán áll”. Olyan taxissal sem találkoztam, akinek ne maradna meg minden létező kiadása után tisztán 3 kiló egy hónapban.

    Inkább az Uber pártján állok, ahol előre tudod, hogy mennyit fogsz fizetni, tudod értékelni a sofőrt és nem csapnak be…

  • DTF

    Vkik tejeszteik h az uberesek nem fizetnek adot, es ezt sokan be is kajaljak… Hogyen fizetnenek…
    A masik h az ott allo taxisok tobbsege nem tarsasghoz tartozik es elnzeve jo par videot a bkokadrol, nem az eszukrol hiresek (szidalmazzak az eppen arr ajaro uberseket, lekopik az autojukat, rongaljak a kocsikat, stb.) es ezek taxisoforok, a bkk ilyen embereknek adja ki az engedely. Jo lenne a videofelvetelek alapjan ezeknek a soforoknek minel hamarabb bevonni az engedeley orokre…

  • Iceman.

    Amellett, hogy nyilvánvalóan szerencsétlen a taxisrendelet az Uber egy sokkal-sokkal modernebb, minőségibb, áttekinthetőbb és felhasználó barátabb szolgáltatás, mint a klasszikus taxi.

  • nagya

    Azért azt ne felejtse már el senki, aki itt a taxisokat sértegeti, hogy ők csak megélni akarnak, mint ti! Családot eltartani, mint ti! Az uberesek milyen autókat kell vegyenek, mennyi adót fizetnek ellenőrizhetően? Milyen infrastruktúrát kell üzemeltetniük az autóikban, a bankkártya olvasótól a rádión át?

    Ti szerettek amúgy ingyen dolgozni?

  • nagya

    Barca, ha neked kétszeresére emelnék a havi fizudat, akkor reklamálnál ugye? Vagy a felét az éhező gyerekeknek adnád?

  • nagya

    Egyébként pedig vízágyút a lezárásokért!

  • Iceman.

    nagya – 2016.01.19 09:22: A taxisok terhei egyáltalán nem kirívóak. Szolgáltatást nyújtanak, arra alkalmas eszközökkel, mesterségesen (a kereslet-kínálati piachoz képest) emelt árszinten.

  • nagya

    Iceman! És olyanokkal versengenek, akikre közel olyan befektetési-szabályozási környezet nem vonatkozik. Ez lenne a tisztességes verseny? Hááááát.
    Az árszint most jó. Ennyiből hivatásszerűen meg lehet élni.
    Miért hasonlítasz egy 2 órát uberben gagyizó Suzukist egy több milliós autót lízingelő taxishoz? Kb. olyan, mintha a Solingen márkaboltot versenhyeztetnéd a parkolóban késeket áruló próbanégerrel.

  • Iceman.

    nagya – 2016.01.19 10:27: Senkivel nem versenyeztek, amíg meg nem jelent egy újszerű megközelítés a személyszállításban. És nincs tisztességes verseny, de nem az uber miatt nincs, hanem az életszerűtlen taxis rendelet miatt nincs. Az árszint most jó? A kenyér meg legyen 3.60? Az árszint kialakítása egészséges piacon nem egy tollvonással történik, az ilyet egészséges piacokon kartellnek hívják és büntetik, persze itt ez az elvárt… :) Korábban nem lehetett megélni belőle? Akkor miért volt korábban is többezer taxis? Évekig csak veszteséget termeltek? Minden taxisnak volt 5 év szűk esztendőnyi tartaléka, amiből ezt finanszírozta? Ugyanmár. Ha nem lehet hivatásszerűen megélni a taxizásból szabad verseny mellett, akkor ennek a ‘szakmának’ vége van és jöhetnek az alternatív megoldások, mint az uber. Kádár sincs ma már, meg teknővájó sem, mégis van hordó, meg teknő is. Utaztam uberrel nem egyszer. A szolgáltatás színvonala semmivel sem múlta alul a klasszikus taxis szolgáltatásét sőt, a legszembeötlőbb különbség az volt, hogy nem próbált meg minden negyedik átkúrni, mondjuk nem is tudott volna mivel a rendszer robosztussága miatt.

    Mondjuk én mindig vártam a csalós taxist, mert az kedvtől függően vagy ingyenfuvar volt, vagy fegyelmi neki.

  • Barca

    nagya

    A probléma ott kezdődik, hogy akkora über királyul meg lehet élni az Überből, akkor minden taxis azt csinálná. Én elhiszem, hogy rontja a piacot, de őszintén szólva még Über előtt is 2x annyi taxis volt pesten, mint kellene, ez tény! Ehhez jött a 2x-es ár, amivel boldogok voltak, de őszintén a pesti taxizás egy kudarcra ítélt valami, abbahagyni senki nem akarja, mert mint írtam akár 2x-ét megkeresik egy átlagkeresetnek. Amikor meg ez veszélybe kerül tüntetnek! Nevetséges! Képzeld a munkahelyemen mi írjuk a tanulmányokat pár kollégámmal, amire be van jelentve 10 ember havi 1,5 milláért, én nem ennyit keresek én dolgozok helyettük, meséljek még én is a “piaci versenyről” vagy ez így igazságos?
    Egyébként tisztességes verseny? Ugyan Te 2x anyiért viszed az utast, Ő meg fele annyiért egy gagyi Suzukiba, el kell fogadni sokaknak nincs pénze többre, egyszerű kereslet kínálat. Egyébként az Über még így is 1000x hívogatóbb is jobb, mint a régi 27 millió színben pompázó 200 éves mercis hiénás taxisokból élló horda, akik évtizedeken át lerabolták, átverték az embereket. Mindenkinek van rossz tapasztalata! Ez véletlen? Engem kicsit jelenleg jobban felháborít az orvosok fizetése, mintsem, hogy a milliós kocsiba gurulgató taxis kénytelen este pár részeg tinit is bevállalni, hogy 3x annyit vigyen haza, mint egy életet mentő rezidens orvos! Nem emlékszem ők mondtak volna olyat nem látlak el, de ezek a bunkó és többségében buta taxisok lezárják az utcákat, mert nincs jóval magasabb jövedelmük, mint az átlagnak? Agyam megáll, ezt nézik a rendőrök, rendkívüli ülést hívnak össze Tarlósék, hát bocsánat de hányok, én eddig ha úgy volt taxit hívtam, de mostantól már csak elvből is Übert fogok, és ahogy látom leszünk még páran.

  • DTF

    Miért a bunkók közül mentek ki a legtöbben a taxisok? néztem ahogy köpdösik és rúgdossák más autóját. a rendőr meg nézi. én a renőr helyben bevinném 1-2 éjszakaára és megmutatnám neki milyen az, amikor nála erősebbek tágítják

  • nagya

    Iceman!
    1. A kartellezés fogalmával nem vagy tisztában, keress rá, gugli a barátod.
    2. Szerintem most van igazi verseny, leírtam, hogy miért? Versenyezni szolgáltatással is lehet, nem csak árral.
    3. Azért volt korábban több taxis, mert befektetés nélkül mindenféle trágya autókkal lehetett taxizni (ahogy az ubernél)
    4. Megélni és megélni közt van különbség. Azt gondolom, hogy valamiből tisztességesen megélni nem szégyen. Gondolom ezzel te is így vagy, amikor éppen nem vádaskodsz, meg hánysz általad ismeretlen emberekre.
    5. Nem tudom te mennyit taxizol, én azért heti rendszerességgel 1-2 alkalommal. Lényegesen jobbak az autók és kulturáltabbak a sofőrök. Tapasztalom. Hát te?
    6. Mérges vagyok a tüntetés miatt és szétlövetném az egészet, mert zavarja az embereket, de meg tudom érteni, hogy szimplán csak a hátralévő lizing futamidőkért, az infrastrukturális befektetéseikért, a munkájukért küzdenek.

    Miközben te itt okádsz.

  • nagya

    Barca, hogy te mit, mennyiért csinálsz, az a te bajod. De ha jönne egy applikáció és még a nyamvadt 150-edet is elvenné, akkor biztosan te is nyűgös lennél.

    Az orvos fizetéséért tényleg érdemes aggódnod, mert a kórházi vagyonnal folytat magán praxist, mellette jattot kér és tulajdonképpen ugyanúgy nem gyógyít meg, mint a patkoló kovács. Érdemes érte aggódni valóban. Magyarul pont úgy átb.sz, mint a taxis, ráadásul több tízmillióért tanult az egyetemen közpénzből….jól látod te a dolgokat, nem is érdemelsz 150-nél többet.

    A blokád ügyében egyetértünk és minden bizonnyal abban is, hogy sok a bunkó a taxisok közt is, ahogy mindenhol. Ennek ellenére nem fair valakiket komoly beruházások után sarokba szorítani és azt gondolom, hogy a taxisok szénája most jobban kell, hogy álljon. Ha támogatnom kell valakit én biztosan őket támogatom, nem pedig a szürke fuvarosokat.

  • Magyar1

    Taxisok naggya csaló…

  • Iceman.

    nagya – 2016.01.19 16:06: :)

    1; A kartell egy versenyellenes szövetség, amelynek egyik jellemzője például az árak -magas szinten való- rögzítése. Attól, hogy ez itt legitim formában valósul meg még ugyanazt a hatást váltja, váltotta ki. Tehát van egy szolgáltatási terület, amelyen a verseny során kialakult árszórás, amit utána hatóságilag rögzítettek a magas áron dolgozó vállalkozók árszintje FÖLÖTT! :)

    2; Semmilyen verseny nincs. A szolgáltatás minőségében nem lehetséges markáns különbség kialakítása. A szolgáltatás maga személyszállítás… Ma már nem indokolt nekik semmilyen beruházás -a kötelezőkön túl-, hiszen nem jelent versenyelőnyt, nem jelent nagyobb bevételt, így minden beruházás közvetlenül csökkenti az eredményt. Íme a versenyed. Amit leírtál egy levegőben lógó butaság, már csak azért is mert magad is csak dobálózol a szolgáltatás minőségével, de nem tudod konkréttá tenni, ami nincs is.

    3; Baromság. A piac javát nagy cégek adták korábban is és most is. Az évek alatt 3 különböző céggel volt céges szerződésem, mindháromnál belső szabályzata hasonlóan szigorúan szabályozta az autók állapotát és korát, mint a taxis rendelet.

    4; Semmi gondom nincs azzal, ha valaki meg akar élni. Azzal van gondom, ha egy kicsi ágazat lobbija olyan erős, hogy kikényszerít a szabályozóból egy versenyellenes gyakorlatot és pontosan ezt láttuk itt is. Az egész csak arra ment ki, hogy a viszonylag tőkeerős taxisok és a nagy cégek felosztogatták egymás között a budapesti piacot fix áron. Tisztességesen megélni nem szégyen, de ez minden csak nem tisztességes. Elmúlt már a jó szocializmus, nem kell így manipulálni a piacgazdaságot, más rendszer, más elvek. Mi is történik most? A taxisok saját maguk porrá rombolták a saját piacukat, majd elkezdtek rinyálni, hogy ez így mégsem lesz jó. Erre jön állambácsi vagy a főváros és veled és velem fizetteti ki egy ágazat saját veszteségét. Persze, ha jön egy modern példa arra, hogy ezt lehet másként, lehet sokkal jobban is csinálni, akkor meg jön a blokádozás, amolyan taxis módra. Ugyan mikor vádaskodtam?

    5; Írtam, hogy volt szerződésem. A taxis rendelet előtt heti 3-4 alkalommal ültem taxiban. Akkor és azóta is pontosan ugyanaz a flotta. Újabb Octaviák, Mondeók, kicsit öregebb Passatok stb, szóval ma ugyanazt kapom majdnem kétszer annyiért. Nem tudom értelmezni a kulturáltabbak a sofőröket sem. Több pénze van jobb arcszeszt használ vagy mi? Pontosan ugyanazok a sofőrök is, akik korábban voltak. Lehet, hogy a rendelet lemorzsolt pár hiénát, de velük épeszű ember soha nem ment se előtte, se utána.

    Lehet véleményed. De ne csodálkozz, hogy darabokra szedik, ha baromság…

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.