Tartós blokáddal fenyegetnek a pesti taxisok

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.18. 14.20

Taxisokból álló küldöttség indult hétfő kora délután a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz, a NAV-hoz, valamint az Uber irodájához.

A taxisok célja, hogy információt kérjenek követelésük teljesítésének időpontjáról. Az MTI-nek nyilatkozó Czifery Csaba, a Magyar Taxisok Szakszervezetének elnöke azt mondta, számukra az az egyetlen lehetséges megoldás, ha megszűnik az Uber, vagy ezen szolgáltató is azokat a feltételeket teljesíti, amelyeket a “hivatásos” autósoknak kell.
    
Ha a négy felsorolt helyszínen nem kapnak pozitív választ vagy egy közeli határidőt az Uber beszüntetésére, lezárják a forgalom elől a teljes Bajcsy-Zsilinszky út-Andrássy út-József Attila utcai kereszteződést. A Nemzetgazdasági Minisztériumnál nem fogadták a taxisok küldöttségét.

Az Uber szerint a hétfői budapesti taxisdemonstráció csak megerősíti, hogy szükség van egy olyan modern szabályozási keretre, amely figyelembe veszi az új technológiák jelenlétét és pozitív hatását. A szolgáltató éppen erről tárgyal a döntéshozókkal is.

Az Uber múlt héten közölte, hogy a szolgáltatást használók száma Budapesten 2015-ben folyamatosan nőtt, már 80 ezernél tart, ami nyolcszorosa a tavaly év elején mértnek. Az autós partnerek száma a 2015. év eleji 200-ról év végére 1200-ra emelkedett. Az utasok többsége budapesti, de a külföldi felhasználók száma is jelentős.

Kommentek

  • DTF

    Arra mar nem gondolnak az okos taxisok h ha az uber megszunik, akkor az ott dolgozok mibol elnek meg? Tan elmennek taxisnak? Gondolkodni kene, nem durr bele akciozni.
    Megoldas lenne a taxistendelet lazitasa a tarifak tekinteteben. A tarsasagoknak azonos alapdij, de mas km/min tarifa. A sarga szint nem fogjak visszavonni, az rengeteg penzt olne fel a kartalanitas kapcsan.
    Bar itt kvazi mar nem nagyon lehet mit tenni, az uber annyival kulturaltabb, fejtettebb es olcsobb szolgaltatas, hogy versenyezni veluk igen nehez,..

  • Iceman.

    Persze nyilván kényelmes a taxisoknak, hogy megszűnt a verseny. Szerintem az állam TILTSA be az összes versenypiaci szolgáltatást és határozzon meg hatósági árakat MINDENRE(!), iszonyatosan káros kívülről, magas szintről így befolyásolni egy piacot. A taxis rendelet minden versenyt korlátozó része kukába való. Legyen sárga, legyen előírt korú-felszereltségű a kocsi, legyen meg az összes szigor ÉS majd EZ hozza magával az árszint változását, HA a korábbin már nem üzemeltethető nyereséggel. Mi a rák lesz holnap? Hajvágás fix 2000.-? Mert csak ezen az árszinten garantálható a minőségi szolgáltatás? Röhej ez az egész…

  • hulyemernok

    Nem tudom, hogy azoknak akik eddig taxival jártak hány százaléka tért át Uberre, de szerintem elenyésző. Aki igényli a taxi által nyújtott kényelmet, megbízható szolgáltatást nem fog Uberezni. Másrészt miért nem fognak össze és hoznak létre a taxi társaságok egy olyan applikációt, amiben az összes társaság és autó nyomon követhető? Nyilván az ilyen szintű közösködés már nem fekszik… Picit olyan érzésem van, hogy a taxisok semmilyen kompromisszumra, fejlődésre nem képesek, de várják a csodát… Ja mellesleg ez egy elég jó reklám volt az Ubernek…

  • nagya

    DTF!
    Itt van az uber honlapja, olvasd el.
    https://partners.uber.com/join/

    Ebben sem az adófizetésről, sem az eü. alkalmasságról sem az autó elvárt műszaki állapotáról nincs semmilyen utalás.

    Iceman!
    Hogy szűnt volna meg a verseny? Pont, hogy az azonos árak miatt a szolgáltatás kerül előtérbe, nem az, hogy hol olcsóbb? Így igazán nehéz versenyezni, amikor nem ajánlhatsz más alá árban, hanem csak fölé szolgáltatásban.

    nem is tudom, ti hol éltek?

  • Iceman.

    nagya – 2016.01.19 09:47: Elég butácska érv, hogy nincs szó adófizetésről. Az Uberes sofőr a jövedelme után mint magánszemély adózik. Ehhez semmi köze nincs az ubernek.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.