Azok az autóépítők, akik egy sportmotorkerékpár blokkját építik be négykerekűjük gyomrába, átlépnek egy határt, amelynek a túloldaláról már hiába próbálják meggyőzni a publikumot arról, hogy őket józan, észszerű elképzelések vezérelték.

Szerencsére az olasz Automobili Turismo e Sport (ATS) munkatársai meg sem próbálkoznak ezzel: legújabb, Dieci névre keresztelt alkotásuk kizárólag zárt pályán használható, ott viszont frenetikus élményt ígér.

A térhálós acél csőváz és az azon feszülő, üvegszálas borítólemezek révén az autó alig nyom valamit; rajtkész tömege 390 kg alatt marad. Ehhez bőségesen elegendő az egyliteres Honda-blokk 190 lóereje, amely szabályozható, részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el a parányi, 13 colos kerekekig. A fékek hatdugattyúsak, a kormányt a Sparco szállítja, a műszerfal teljesen digitális.

Az ATS 39 900 eurót, azaz 12,6 millió forintot kér el a kész autóért. Összesen 15 darabot készülnek építeni belőle, az FIA-homologizáció jelenleg zajlik. Később nagyobb motorokkal is gyártani szeretnék, ám ekkor az autó tömege is megnő, akár 40 kilóval – nem tűnik soknak, de a gyakorlatban nagyon is számíthat.