A bogárszárnyra indult be Maranello

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.18. 11.00

Kihirdették a Ferrari dizájnpályázat győztesét. Nem csalódtunk a döntőbírákban, az internet népétől meg nem vártunk el többet.

Amikor a közelmúltban a vezess.hu oldalain ismertettük a Ferrari formatervezési versenyére benevezett pályaműveket, számos innovatív ötlettel és jó pár sablonos ujjgyakorlattal találkozhattunk. A zsűri mostanra meghozta döntését, és nem neheztelünk rájuk.

A Forma 1-es szivarokat idéző utcai autóktól a Bugatti Veyronhoz hasonló, használt szappan simaságú kavicsokon át a jelenlegi modellek szerény optikai átdolgozásáig jó néhány sablonosnak mondható tervet tolt félre a bizottság. Meg kell azonban hagyni, még így is maradt bőven miből válogatniuk, és aligha volt könnyű dolguk, amikor a harmadik Ferrari formatervezői pályázat győztesét ki kellett választaniuk.

A határidő azonban lejárt, pénteken voksolt a tervezőkből, versenyzőkből és gyűjtőkből álló zsűri, így ma kihirdethetjük a győztest: a Gran Premio Assoluto a francia Manifesto projektet illeti meg. A valenciennes-i csapat három francia és három belga dizájnerhallgatóból állt.

A zsűri értékelésében kiemelte, hogy az autó külső és belső kialakítása tökéletes egységet alkot, letaglózta őket (minket is) az újszerű ajtómechanizmus, valamint a kezelőszervek újszerű kialakítása. Érdemes megfigyelni a képeken és a videón a kormány elhelyezését: a szerkezet az ajtóval együtt felnyílik, persze valamivel elegánsabban, mint egy Isettában.

Teljes egészében a kezelőfelületre koncentrált a második helyre kihozott projekt. A Németországban tanuló orosz formatervező diák, Roman Egorov pilótacellája köré persze karosszériát is rajzolt, a lényeg azonban az ergonomikus, teljességgel szokatlan belső tér. A különleges, igényes anyaghasználatot is nagyra értékelték a bírák.

Amint annak idején megírtuk, a pályázatokra a rajongók is voksolhattak az interneten keresztül. Az online szavazatok a koreai Esfera pályázatot találták a legszebbnek. Ez pont azt a vonalat képviseli, amit a zsűri sikeresen elkerült: a Ferrari jelenlegi modellkínálatának merész modernizálásaként a DeEsfera ütős volna következő generációs kupénak, ám ha 25 év múlva is így néznek ki a szupersportkocsik, akkor teljesen felesleges dizájnpályázatokat hirdetni.

Kommentek

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.