Motorkerékpár Porsche turbóval

Kingston Custom BMW Turbo Salt Racer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.16. 09.00

Amikor léghűtéses BMW boxerekről beszélünk, a ‘félelmetes’ jelző a legritkábban kerül elő. Egy német átépítő-műhelyben azonban tudják, mitől döglik a légy.

Amikor Dirk Oehlerking, a Kingston Custom tulajdonosa belelapozott egy 1981-es motoros újságba, elakadt a szava: még a végére sem ért a turbómotoros BMW motorkerékpárról írt beszámolónak, amikor már tudta, hogy következő motorját feltöltővel lélegeztetett boxer hajtja majd.

A szándékot egy szerencsés véletlen segített tettre váltani: az interneten talált egy Stütz turbóval megtámogatott R100 RS-t, ami éppen új gazdát keresett. Azonnal megvette, és megkezdte a munkát.

Először szakmai érdeklődésből teljesen helyreállította az eredeti motort, “hogy lássa, mit is tudtak a nyolcvanas években,” aztán darabjaira szedte az egészet, és hozzálátott az átépítéshez.

Vett egy R100/7 vázat, valamint bontóból megszerezte egy Porsche 924 Turbo motorját. Utóbbiról leműtötte a turbófeltöltőt, és átültette azt a kéthengeres, léghűtéses blokkra. Az elhelyezésnél ügyelt a letisztult megjelenésre: ahogy a kábeleket elrejtette, úgy a feltöltőt is. Megtalálod?

Minden mozgó alkatrész tömegét csökkentette, a dugattyúktól kezdve a főtengelyen át a lendkerékig és a tengelykapcsolóig. A kompressziót visszavette, vadonatúj szelepeket épített be, a 40 mm-es Bing porlasztót 41-esre módosította, és áthangolta.

Az egyliteres BMW blokk, amely gyári, szűz állapotában 70 lóerős, a Stütz turbóval pedig 100 lóerős volt, Oehlerking munkája nyomán 126 lóerőre tornázta fel magát.

Ennél is lenyűgözőbb a fogyókúra, amit a német szakember összeállított a motornak: az R100RS teljes túrafelszerelésében 243 kilót nyomott, a csupasz R100/7 csupán 215 – a Kingston Custom steampunk hangulatú kétkerekűje ezzel szemben mindössze 156 kilót nyom, ami még ma, 2016-ban is tiszteletre méltó teljesítmény/tömeg arányt ad ki.

Forrás: BikeExif

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.