Motorkerékpár Porsche turbóval

Kingston Custom BMW Turbo Salt Racer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.16. 09.00

Amikor léghűtéses BMW boxerekről beszélünk, a ‘félelmetes’ jelző a legritkábban kerül elő. Egy német átépítő-műhelyben azonban tudják, mitől döglik a légy.

Amikor Dirk Oehlerking, a Kingston Custom tulajdonosa belelapozott egy 1981-es motoros újságba, elakadt a szava: még a végére sem ért a turbómotoros BMW motorkerékpárról írt beszámolónak, amikor már tudta, hogy következő motorját feltöltővel lélegeztetett boxer hajtja majd.

A szándékot egy szerencsés véletlen segített tettre váltani: az interneten talált egy Stütz turbóval megtámogatott R100 RS-t, ami éppen új gazdát keresett. Azonnal megvette, és megkezdte a munkát.

Először szakmai érdeklődésből teljesen helyreállította az eredeti motort, “hogy lássa, mit is tudtak a nyolcvanas években,” aztán darabjaira szedte az egészet, és hozzálátott az átépítéshez.

Vett egy R100/7 vázat, valamint bontóból megszerezte egy Porsche 924 Turbo motorját. Utóbbiról leműtötte a turbófeltöltőt, és átültette azt a kéthengeres, léghűtéses blokkra. Az elhelyezésnél ügyelt a letisztult megjelenésre: ahogy a kábeleket elrejtette, úgy a feltöltőt is. Megtalálod?

Minden mozgó alkatrész tömegét csökkentette, a dugattyúktól kezdve a főtengelyen át a lendkerékig és a tengelykapcsolóig. A kompressziót visszavette, vadonatúj szelepeket épített be, a 40 mm-es Bing porlasztót 41-esre módosította, és áthangolta.

Az egyliteres BMW blokk, amely gyári, szűz állapotában 70 lóerős, a Stütz turbóval pedig 100 lóerős volt, Oehlerking munkája nyomán 126 lóerőre tornázta fel magát.

Ennél is lenyűgözőbb a fogyókúra, amit a német szakember összeállított a motornak: az R100RS teljes túrafelszerelésében 243 kilót nyomott, a csupasz R100/7 csupán 215 – a Kingston Custom steampunk hangulatú kétkerekűje ezzel szemben mindössze 156 kilót nyom, ami még ma, 2016-ban is tiszteletre méltó teljesítmény/tömeg arányt ad ki.

Forrás: BikeExif

Kommentek

Tarlós vs. közterület-felügyelet 39. rész

Egyeztetés kezdődött a kerületi közterület-felügyeletek ügyében – közölte Tarlós István csütörtök délután. A főpolgármester azt javasolja, hogy a kerületekkel valamilyen társulási formában valósítsák meg a feladatot.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.