És a 2016-os Dakar győztese…

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.01.16. 19.15

Az autósoknál a francia Stephane Peterhansel, a motorosoknál pedig az ausztrál Toby Price nyerte a dél-amerikai terepen rendezett Dakar-ralit.

A verseny honlapja szerint a Villa Carlos Paz és Rosario közötti 699 kilométeres szakaszon – amelyből 180 km volt a mért táv – a Sébastien Loeb, Daniel Elena duó volt a leggyorsabb az autósok mezőnyében.
Összetettben azonban a Peterhansel, Jean Paul Cottret egység nyerte a 2016-os Dakart. Az 50 éves Peterhansel most indult 24. alkalommal a Dakar-ralin (először 1988-ban állt rajthoz), és a 12. elsőségét ünnepelhette – korábban hatszor a motorosok, ötször pedig az autósok között bizonyult a leggyorsabbnak -, a versenybe tavaly visszatérő Peugeot ötödször nyerte a tereprali-viadalt.
És a 2016-os Dakar győztese… 1
A motorosoknál a chilei Pablo Quintanilla nyerte az utolsó szakaszt, összetettben pedig Price győzött. 
    
A quadok mezőnyében a Yamahával versenyző argentin Marcos Patronelli, a kamionosoknál az Ivecóval induló Gerard de Rooy, Moises Torrallardona, Darek Rodewald összetételű holland, spanyol, lengyel egység zárt az élen.
Eredmények, 13. (utolsó) szakasz, Villa Carlos Paz-Rosario:
    
Autósok (699 km, ebből szelektív 180 km):
1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, monacói, Peugeot) 1:46:51 óra
2. Mikko Hirvonen, Michel Perin (finn, francia, Mini) 1:13 perc hátrány
3. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Mini) 1:36 p h.
  
A végeredmény:
1. Stephane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, Peugeot) 45:22:10ó
2. al-Attijah, Baumel 34:58 p h.
3. Giniel De Villiers, Dirk von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota) 1:02:47 ó h.
Motorosok (699 km, ebből szelektív 180 km):
1. Pablo Quintanilla (chilei, Husqvarna) 1:51:27 ó
2. Kevin Benavides (argentin, Honda) 1:41 p h.
3. Helder Rodrigues (portugál, Yamaha) 2:37 p h.
    
A végeredmény:
1. Toby Price (ausztrál, KTM) 48:09:15 ó
2. Stefan Svitko (szlovák, KTM) 39:41 p h.
3. Quintanilla 48:48 p h.
Az elmúlt tíz év győztesei:

Autósok:

2006: Luc Alphand (francia, Mitsubishi)
2007: Peterhansel (Mitsubishi)
2008: elmaradt
2009: de Villiers (Volkswagen)
2010: Carlos Sainz (spanyol, Volkswagen)
2011: al-Attijah (Volkswagwen)
2012: Peterhansel (Mini)
2013: Peterhansel (Mini)
2014: Nani Roma (spanyol, Mini)
2015: al-Attijah (Mini)
Motorosok:
2006: Marc Coma (spanyol, KTM)
2007: Cyril Despres (francia, KTM)
2008: elmaradt
2009: Coma (KTM)
2010: Despres (KTM)
2011: Coma (KTM)
2012: Despres (KTM)
2013: Despres (KTM)
2014: Coma (KTM)
2015: Coma (KTM)

Kommentek

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.