Feszes tempóban adagolja újdonságait az új generációs Mini: először megépítette a kultikus JCW sportverziót, majd visszahozta a közkedvelt kabriót, végül most, kihagyhatatlan gyakorlatként egyesítette a kettőt.

A John Cooper Works (JCW) kabrió ugyanazt a 231 lóerős, 320 Nm nyomatékú, kétliteres turbómotort kapta meg, mint a zárt tetőszerkezetű modell.

Fedetlen izmokkal feszít a Mini 1

A vászontetős átalakítással járó, elkerülhetetlen súlygyarapodás egy testes utasnyi, mintegy 115 kiló pluszterhet jelent a hajtáslánc számára, ám a modell így is 6,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 242 km/óra (automata váltóval ugyanezek az adatok 6,5 mp, illetve 240 km/óra).

Az alapfelszerelés részei a 17 colos, egyedi keréktárcsák, a Brembo fékek, az elektronikus differenciálzár és a LED-es fényszóró; elöl a ködfények helyét is öblös légbeömlők foglalják el.

Szerencsére a modell kabrió funkcionalitása nem csorbult: ugyanaz a tető, mint az ősszel bemutatott, új kabrióban Csendesen nyílik és záródik, 18 másodperc alatt ér el egyik végpontból a másikba, félig elhúzva napfénytetőként szolgál, és brit zászlós dekorral is kérhető. A csomagtartó 160/215 literes, a tető állásától függően, a hátsó üléstámlák dönthetők.