Ennyien használják az Ubert Budapesten

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.14. 12.00

A budapesti Uber-felhasználók száma 2015-ben gyorsan és folyamatosan növekedett, jelenleg már 80 ezernél tart, ami nyolcszorosa az év eleji számnak.

Az autós partnerek száma az év eleji 200-ról év végére 1200-ra emelkedett, ami hatszoros növekedés. Az utasok többsége budapesti, de a külföldi felhasználók száma is jelentős.
 
2015 elején még nagyjából hét perc alatt érkezett az Uber alkalmazáson keresztül rendelhető autó, ám az átlagos érkezési idő decemberre 4 perc 40 másodpercre csökkent Budapesten. A legfrissebb statisztikák szerint ez 2016 év elején már mindössze négy perc.
 
A budapestiek munkanapokon este 6 és 11 óra között használják leggyakrabban az Ubert. De természetesen a legforgalmasabb időszak a hétvége: péntek és szombat 7 órától hajnal 1-ig kimagasló az utasok száma.
 
Az Uber 2015-ben több jótékonysági akciót kezdeményezett. Szeptemberben a Katolikus Karitász és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat adománygyűjtő munkáját is segítette. December elején négy budapesti gyermekkórházba vitte el az Uber a Mikulást, és közel 150 gyereknek szállított ajándékcsomagot. Szenteste a SOTE I. Sz. Gyermekklinika azon nővérei számára biztosított autót az Uber, akik egyébként nem vagy csak nagyon nehezen jutottak volna be az ügyeletre, illetve onnan haza.

Kommentek

  • DTF

    a taxi lassan felejtős: drágább, kényelmetlenebb, lassabb és a vezetők is sokkal bunkóbbak.

  • nagya

    Betiltani!

  • DTF

    Mar nem azert, de ezt budapest es a bkk szurta el, de nagyon. Ha nem vezettek volna be az egyseges tarifakat, akkor lehetet vona versenyezni az uberrel, igy nem lehet, mert a taxisoknak kotelezo a tarfa. Nem tudom mit baszakdonak az uber ellen: el kell ismerni h jobb, minosgeibb es olcosbb. Ennyi. A taxisokat sajnalalm, de ne az ubert szidjak, hanem a bkk-t es a fovarost, akik kitalaltak a mostani rendszert. Az ubert sosem fogjak tudni lenyomni, mert nem kehet rajuk kenyszeriteni a magyar szabalyozasokat.

  • Kempelen.

    DTF!
    1. az esztelen árharc a szolgáltatás színvonalát rontotta a béka segge alá. Nagyon rendben van az egységes tarifa, így egyrészt pontosan tudod mire számíts, másrészt a taxis is megél, fejleszt stb.
    2. az uberesek semennyi adót nem fizetnek, ergo adócsaló mindnek sitten a helye mindenkivel, aki ezt pártolja.

    Pont, leülhetsz sittes!

  • Iceman.

    A fix tarifás taxisrendelet egy legitimmé tett árkartell. Teljesen fölösleges így beleavatkozni egy klasszikus versenyszektorba, majd minden ágazat képes kialakítani magának fenntartható árszintet, ha esetleg mégsem, akkor egy összeomlás után kezdhetik elölről…

  • Kempelen.

    Pont így gondolom én is nagya! Köztörvényes bűnöző az összes uberes, a támogatóik pedig bűnpártolók.

  • Iceman.

    Kempelen: “az uberesek semennyi adót nem fizetnek”, Az uberen (és a társai hasonló szolgáltatások) elért jövedelem után 16% szja-t és 27% ehot fizetnek a sofőrök… Van aki nem fizet? Naná, de ez bármelyik hasonló ágazatra igaz.

  • DTF

    Kempelen: en taxizom es taxiztam rendsen, azelott es most is. Nem valtozott a helyzet: hiaba lehetne kartyaval fizetni, nincs vag nem mukodik a taxiban. Ilyenkor veszekedes a soforrel es mivel nincs kp, atmhez meg nem fog elvinni, igy ingyen fuvar. Nem egyszr raktak ki feliton a taxibol, de megszivtak, mert felfuggesztetek oket…
    Ha, es hibana kersz autot (botaxi, tele5, fotaxi) van amikor egyszeruen azt mindjak h nem jonnek, csak 20-30 prrc mulva. Es a soforok? A tobbseg apolatlan, es ossze-vissza vezet (besloben cammog, ide-oda korical, hireteln fekez, nem valt fel, stb). Es szuzykos az auto is: uletme en mar kb 1 ebe egy tele5-os egyes octaviaban: kb hajlektalan kinezetu aofor es undoritoan micskos autovan.
    Uber ezeknek az ellentete: meg nem talakoztam olyannal, mint akik a taxisoknak vannak.
    Es fizetnek adot, amelyik nem, azt majd a nav megtalalja.
    Es az iberesek Gps-szel
    Mennek, a taxisok meg slksuor dietkt hisszabb uton

  • Leszek

    A bkk honlapján (is) elolvashatod a taxirendelet teljes szövegét. Abból számodra is világossá válhat, mit, hol és ki rontott, javított a budapesti taxi piacon.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.