Sportkupé a régi recept szerint

Buick Avista Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.13. 11.00

Hátsókerék-hajtás, turbómotor, 2+2 ülés: a General Motors leendő prémium sportautóját a Buick neve alatt vázolta fel a konszern.

Amerika rájött, hogy felesleges a nagy motor, meg a hátsókerék-hajtás: ezek nélkül is lehet dinamikus, fürge járműveket építeni. Aztán mostanra arra is rájött Amerika, hogy mégsem felesleges a nagy motor, meg a hátsókerék-hajtás: a rajongók, főleg ha tehetősek, szeretik a régi recept szerint elkészített ínyencségeket.

Hogy valóban megvalósul-e az Avista, vagy megmarad tanulmánynak, egyelőre nem tudni – a Buick mindenesetre csak turbómotoros hajtásláncát emlegette konkrétumként. A 400 lóerős, ikerturbós, hengerlekapcsolásos 3.0 V6 elektronikus vezérlésű, nyolcfokozatú automatán keresztül hajtja a hátsó kerekeket, de további részletekbe nem bocsátkozott a gyártó.

Annyit lehet még tudni, hogy a felfüggesztés adaptív, a beltéri burkolatokat 3D-nyomtatóval állították elő, a felületeket szénszálas és alumíniumdekoráció díszíti, a padlókonzolon pedig érintőképernyő fut végig egészen a hátsó, nem teljes értékű ülésekig.

Még az sem bizonyos, hogy valaha sorozatgyártású autó épül az Avistából, arra meg végképp sovány az esély, hogy Európa is kaphatna a hátsókerék-hajtású GM-kupéból. Ha mégis van okunk reménykedni, az egy banális apróságnak tudható be: a Buick európai módi szerint, milliméterben is megadott néhány méretet: a tengelytávot (2811 mm), valamint az első (1601 mm) és hátsó (1598 mm) nyomtávot.

Kommentek

  • subtotal

    Az autó nagyon rendben van, a hátsó kialakítás lehetne elegánsabb, ez a hosszan elnyúló lejtés és a hátsó lámpa nekem nem jön be, szerintem nincs összhangban az elejének az eleganciájával, túlságosan emlékeztet a Chrysler Crossfire-re.

    Amúgy az itthon elég kedvelt Captiva, akarom mondani Antara kategóriájéban érkező Envison-ről lesz majd hír? Elég ígéretes modellnek tűnik és realitásnak is az Opelnek.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.