A modern fogyasztói technológiákat előállító iparágak imádják a bombasztikus elnevezéseket. Ha létezik világkupája a műfajnak, a Honda alá tartozó Acura marketingesei eséllyel indulhatnak a bajnokságon a címünkben is szereplő, rémületesen túltenyésztett kifejezésekkel.

Becsületükre legyen mondva, hogy legalább az egyiknek van értelme, hiszen a tekintélyes méretű (518 x 213 x 132 cm, 310 cm tengelytáv) Acura Precision négyajtós kupé hűtőmaszkja valóban ötszögletű, de nem ám csak úgy kétdimenziósan, hanem térbeli hálót alkotva. Ezt, ahogy a márka jövőbeli formanyelvét megelőlegező dizájn egészét, ugyanazok a tervezők jegyzik, akik az NSX szupersportkocsit is alkották.

A hűtőrácsban életre kelő, térbeli V idom aztán végigfut az autó egészén, a motorházfedéltől a lámpákon át a farig. Apropó lámpák: az elülső fényszórók organikus fraktál formában elrendezett LED-ekből állnak, amit a gyári terminológiában ékkő-konstellációnak neveznek (na tessék, ezt majdnem el is felejtettük).

Ennél bonyolultabb, és valójában jóval izgalmasabb megoldás a kvantum kontinuum, amely a belső és külső felületek közötti, szokásos határvonalat törli el. A küszöbpanel egységet alkot a belső küszöbbel, ami folytonosan megy át az ülések tartókonzoljába.

Sorozatgyártás, tisztán tartás és egyáltalán, együttélés szempontjából nem hangzik valami praktikusnak a megoldás, de az biztos, hogy lenyűgöző látványt és mérnöki bravúrt ígér (bár tegyük hozzá, az alábbi videón egy másodpercre megvillanó részletnél azért valami grandiózusabbra számítottunk).

Az utastérben szintén térbeli formai játszadozásra hív az Acura, bár ide már nem jutottak újabb hangzatos nevek: be kell érnünk a kétrétegű műszerfallal, és a nemes fából, kézzel kifaragott hangszórórácsokkal.

A vezetői környezet a maga modernségében szinte már hagyományosnak tekinthető: lebegő műszeregység, head-up kijelző, apró kormányra szerelt váltófülek, egy oldalon megtámasztott padlókonzol és ívelt LCD képernyő alkotja a kezelőközpontot. Az utóbbihoz egyedi vezérlőrendszer tartozik: lebegő érintőfelületen keresztül irányíthatjuk a fedélzeti rendszereket.

Az autó egyébként nagyon egyszerűen oldja meg a testre szabhatóság kérdését: beszálláskor azonosítja az aktuális felhasználót, és aktiválja a hozzá rendelt beállításokat.