Kvantum kontinuum és gyémánt-pentagon

Acura Precision Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.13. 14.00

A Honda amerikai presztízsmárkájának új formai irányát vázolja fel látványosan az Acura Precision kupétanulmány, a marketingesek azonban kissé túlzásba estek.

A modern fogyasztói technológiákat előállító iparágak imádják a bombasztikus elnevezéseket. Ha létezik világkupája a műfajnak, a Honda alá tartozó Acura marketingesei eséllyel indulhatnak a bajnokságon a címünkben is szereplő, rémületesen túltenyésztett kifejezésekkel.

Becsületükre legyen mondva, hogy legalább az egyiknek van értelme, hiszen a tekintélyes méretű (518 x 213 x 132 cm, 310 cm tengelytáv) Acura Precision négyajtós kupé hűtőmaszkja valóban ötszögletű, de nem ám csak úgy kétdimenziósan, hanem térbeli hálót alkotva. Ezt, ahogy a márka jövőbeli formanyelvét megelőlegező dizájn egészét, ugyanazok a tervezők jegyzik, akik az NSX szupersportkocsit is alkották.

A hűtőrácsban életre kelő, térbeli V idom aztán végigfut az autó egészén, a motorházfedéltől a lámpákon át a farig. Apropó lámpák: az elülső fényszórók organikus fraktál formában elrendezett LED-ekből állnak, amit a gyári terminológiában ékkő-konstellációnak neveznek (na tessék, ezt majdnem el is felejtettük).

Ennél bonyolultabb, és valójában jóval izgalmasabb megoldás a kvantum kontinuum, amely a belső és külső felületek közötti, szokásos határvonalat törli el. A küszöbpanel egységet alkot a belső küszöbbel, ami folytonosan megy át az ülések tartókonzoljába.

Sorozatgyártás, tisztán tartás és egyáltalán, együttélés szempontjából nem hangzik valami praktikusnak a megoldás, de az biztos, hogy lenyűgöző látványt és mérnöki bravúrt ígér (bár tegyük hozzá, az alábbi videón egy másodpercre megvillanó részletnél azért valami grandiózusabbra számítottunk).

Az utastérben szintén térbeli formai játszadozásra hív az Acura, bár ide már nem jutottak újabb hangzatos nevek: be kell érnünk a kétrétegű műszerfallal, és a nemes fából, kézzel kifaragott hangszórórácsokkal.

A vezetői környezet a maga modernségében szinte már hagyományosnak tekinthető: lebegő műszeregység, head-up kijelző, apró kormányra szerelt váltófülek, egy oldalon megtámasztott padlókonzol és ívelt LCD képernyő alkotja a kezelőközpontot. Az utóbbihoz egyedi vezérlőrendszer tartozik: lebegő érintőfelületen keresztül irányíthatjuk a fedélzeti rendszereket.

Az autó egyébként nagyon egyszerűen oldja meg a testre szabhatóság kérdését: beszálláskor azonosítja az aktuális felhasználót, és aktiválja a hozzá rendelt beállításokat.

Kommentek

  • PROVOCATOR

    Lopják a Mazdától a stílust rendesen akár az Opel.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.