Csökken az üzemanyagok ára

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.13. 12.35

A nagy olajárzuhanást követően pénteken tovább csökkennek az üzemanyagárak.

A benzin árát öt forinttal csökkenti a Mol, míg a gázolajért négy forinttal kell kevesebbet fizetni péntektől – írta a Holtankoljak.hu.

A benzin átlagára ezzel 318 forintra esik, míg egy liter gázolajat 306 forintos átlagáron tankolhatunk a hazai töltőállomásokon.

Kommentek

  • macuda6

    Zuhan, mi? A 306 forintból mennyi az adó? Vagy éppen mennyi az üzemanyag ára belőle? 50 ft?

    Máshol már majdnem utánaddobják a benzint de nálunk soha nem lesz “olcsó”, maximum saját magához képest.

  • Kempelen.

    “Máshol már majdnem utánaddobják a benzint”

    Oszt az hol van?

    Mikor lenne olcsó, ha ingyen kapnád? Irány Szaud-Arábia. Ha vér szerinti arabbá válsz, te is kapsz. 2 liter benzinért tán még erre is képes lennél mi? :-DDD

  • Marcikutya

    Azt elvárod, hogy a szemetet elvigyék, legyen egészségügy, takarítsák le az utakat a hótól, kátyúzzanak, a tűzoltó jöjjön ki, amikor kigyullad a házad, a rendőr jöjjön ki.

    Adót fizetni viszont büdös.

  • subtotal

    Marci: az elvárható, hogy európai mértékű üzemanyag adóztatásnál az utakat takarítsák, ahogy kell, és legyen jó értelemben vett európai úthálózati minőség (kátyúzás az nem az). Az, hogy szarok az utak és magas az adó, azt csak a birkák nyelik le, van amelyik még elégedetten béget is hozzá.
    A többi területnek, amit említettél, semmi köze az üzemanyagárhoz.

    Azt én még pluszban elvárom, ha egy politikai alakulat kampányában az üzemanyagok magas adótartalmának csökkentését ígéri és nemzethalált vizionál 300Ft-os üzemanyagárnál (100 usd feletti olajárnál), akkor ne csináljon segget a szájából és épp az ellenkezőjét kormányon.

  • Lordmotor

    A jövedéki adó az egyetlen fix tétel az állami terhekben, ez 120 ft/l. A többi százalékos (ÁFA, KKKSZ), így azok ugyanúgy csökkennek, ahogy az olaj ára. Van ezen kívül szállítási, finomítási költség + a kis és nagyker árrések. De ezzel együtt is képes lehet lemenni az üzemanyag ára akár 200 forintra is.
    Most 30 dodó körül van egy hordó olaj. De kiemelném,hogy nem ez a nagyon alacsony ár, hanem a 2-3 évell ezelőtti 100 dollár volt az extrém magas. Illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy egy dollár ma már közel egyenlő egy euróval. Ha visszaállna a korábbi 1,2 – 1,3 SD/EUR ra, akkor már most 250-260 körül mocorogna a benya.

  • Marcikutya

    @subtotal,

    általában gondoltam az adózásra. Nem gondolom, hogy az üzemanyag jövedéki adója pontosan az utak karbantartására és fejlesztésére megy el, de azért van egy gyenge kapcsolat.

    A magyar adózási mentalitással van baj, adót fizetni senki nem szeret, de még kérkedünk is az adóelkerülő magatartásunkkal, az adócsalás nem tartozik a főbenjáró bűncselekmények közé, mint az USA-ban és Németországban. Ezzel szemben tökéletes állami szolgáltatást várunk el, mivel az nekünk jár. Sokszor azoknak a szája a legnagyobb, akik a legnagyobb adócsalók.

    De nem is nagyon érdemes ezen vitatkozni, ez egy autós fórum. Csak a szélsőségesen tájékozatlan megnyilvánulásokat kell helyrerakni.

  • tengerimalac

    Az olaj ára 70%-ot esett. A Forint 70%-ot gyengült? Ki is van uralmon a hatodik éve? Ki az, aki a Forint gyengülése ellen tehetne? Ha 30 dolcsis olajárnál 315-320 körüli benyát produkálnak, akkor 100 dolcsinál mi lesz? Az adózási szakértőnek annyit, hogy ha vezíreink az adókat nem a saját zsebecskéikbe csordogáltatnák, értelmes, mindenkinek hasznos beruházásokra költenék és nem utolsó sorban elviselhető szinteken tartanák, akkor talán javulna a morál. A nagy hazzaffy bayerzsóti az elmúlt 8 évben szlovákrendszámos kocsiban átkozta a magyar államot. Mert nem volt hajlandó adót fizetni a rabló szociknak. Úgyhogy csak óvatosan ezekkel a nagy szavakkal!

  • Steppenwolf

    macuda6 – 2016.01.13 // 12:48

    Oszt hol dobják utánad Európában? Mert itt a környékünkön alig találsz 1-2 országot, ahol alacsonyabbak az üzemanyagárak, mint nálunk.

  • Steppenwolf

    tengerimalac – 2016.01.13 // 15:23

    Az ugye megvan, hogy az olaj világpiaci ára és a finomított olajipari termékek jegyzésára nagyon nem ugyanaz? És ugye az is, hogy az üzemanyagárakat mindenhol az utóbbi ármozgásai alapján állapítják meg?
    Akkor ugye nem kell tovább részleteznem, melyik irányban ülsz a lovon és mekkora demagóg baromságokat írsz…

  • Marcikutya

    Igen @Steppenwolf, más már itt írta egy hasonló cikk alatt, hogy az üzemanyag kiskereskedelmi árának csak kb. 30%-ában játszik szerepet a nyersolaj hordónkénti ára.

  • subtotal

    Steppenwolf: de, a kettő (olaj világpiaci ára és a finomított olajipari termékek jegyzésára) nagyon is együtt mozog, szóval nem kell itt a nagy mellény, inkább olvasgass te is meg mindenki, aki érteni akarja a részleteket:
    http://www.portfolio.hu/gazdasag/energia/osszezuhant_az_olaj_alig_esett_a_benzin_hogy_is_van_ez.218389.html

  • tengerimalac

    Tisztelt Subtotal. Ne fáradjon egy ilyennel vitázni, mint az alant megszólaló. A kis okoska elvárná, hogy hozzászólási terjedelemben levezessék neki a késztermék és a nyersanyag árak, finomítói kapacitások és készletezések árban betöltött szerepét. Én csupán jelezni szeretném, hogy a zuhanó nyersanyagárak ellenére a mol 2014-ben a legesleges legjobb évét zárta. Maga a vezír haverja, a körözött büszkélkedik a beszámolójában, hogy a késztermékek árrését sikerült 10%-ra tornázniuk. Á, ezt nem mi fizetjük.:) Hihi! Ez pont az az eset, amikor az adót nem államocska szedi be, hanem mondjuk a biztosítók, bankok!

  • crazykid83

    tengerimalac, subtotal

    kérlek nézzétek meg, hogy külföldön, pl Németországban, hogyan változott az üzemanyagok
    ára. Nem véltek felfedezni némi hasonlóságot az itteni árakhoz viszonyítva?
    Nem lehet, hogy a kormánynak, alig alig van köze ehhez…

    tengerimalac
    csak gratulálni tudok, hogy minden rossz a kormány hibája, minden jó, pedig a te érdemed.
    A tökéletes panaszkodó, okoskodó marhát testesíted meg.

    subtotal,
    te is.

  • Steppenwolf

    tengerimalac – 2016.01.13 16:22

    Csak csendben jegyzem meg, hogy 2014-ben a mostaninál átlagban közel 100 forinttal magasabbak voltak az üzemanyagárak…
    Annak azért örülök, hogy rájöttél, hogy a MOL nem egy nonprofit szervezet, hanem egy nyereségorientált nagyvállalat. Egyébként meg nagyokat pislognál, mint pocok a lisztben, ha tudnád, a MOL porfóliójának milyen kis szeletét teszi ki a hazai üzemanyag-kiskereskedelem, úgyhogy ne legyél nagy mellénnyel, hogy te fizeted a nyereséget.
    Amúgy bármekkora is a MOL nyeresége (egyrészt mivel itthon bejegyzett anyavállalat és hazai többségi tulajdonú cég, mint a régió 2. legnagyobb multija visszaforgatja a hazai gazdaságba a profit nagy részét), az európai országok 90%-ában még mindig drágábbak az üzemanyagok, mint nálunk.

  • tengerimalac

    Hihi! Hát igen. 15500 Ft-os részvényenkénti áron 6 éve megvettük a MOLT IMF hitelből. Maga a vezír őfelségessége jelentette be. Most jó, ha 13500-at ér. Volt úgy 60 milliárdnyi a MOL befizetése ezen idő alatt. Mennyit bukunk? Ha azt az IMF hitelt csak a Nemzeti Bank forgatja, akkor már 20 kastélyt vehettek volna a nyereségen és a lé is megvolna! Hihi. A mol éppen most ad 2 milliárdnyi TAO pénzt a focira. A magyar melós pedig a legjobban fizetett az unióban. Amúgy nem is a fidióta kormányzat emelte meg a jövedéki adót az üzemanyag árában. Á, nem a 27%-os adót vetik ki rá. Á nem adóztatják az adót is az árban. Dehogy emelte meg a készletezési díjat a horda. Á dehogy mondta a vezír és hordája, hogy a 300 feletti benzinárnál le kell mondani! Jó, hogy csicska a fidióta, nade ennyire? Persze, persze mutogassunk csak hogy bezzeg a német árak! Amikor meg azon megy a vita, hogy bezzeg a német bérek, akkor húzzuk elő a bezzeg román béreket válaszul. Csak egyszer érném meg, hogy egy fidióta képes gondolkodni és nem bezzegezni!

  • Marcikutya

    tengerimalac, nagyon súlyos az állapotod…

    Nos, ha a részvényeket forgatási céllal vettük volna meg, akkor számítana, hogy most mennyibe kerülnek. De nem érdekel senkit, hogy mennyibe kerülnek, mert nem akarjuk eladni azokat.

    Nem mellesleg, ha egy vállalatban egy csoport (itt az állam) meghatározó részesedést szerez, akkor a részvények iránti kereslet leesik.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás az nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik a Mazda MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

Idén még nem parkoltak bunkóbb módon Budapesten

Egy diplomata-rendszámos Audit hanyagul a buszmegállóban hagyott gazdája. Mert miért ne? Úgysem vár senki a buszra.

Rosberg: Bottas nagyszerű megoldás

A visszavonult világbajnok Nico Rosberg szerint a Mercedes jól választott utódot Valtteri Bottas személyében, azonban nem lesz könnyű dolga a finnek.

Használt autók 1,5 millió forint körül

Kétmillió forint alatt erős a kereslet a használt autók iránt. Mi ebben a kategóriában, de inkább 1,5 millió Ft körüli áron ajánlunk használt autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.