Lehetséges jövőbeli formai irányokat kóstolgat és innovatív fedélzeti wellnessfunkciókat mutat be a Kia új tanulmánya – ez eddig nem feltétlenül hangzik érdekfeszítően, még akkor sem, ha tudjuk, a Kia remek érzékkel nyúl hozzá a dolgokhoz és gyorsított pályán járja az evolúciós folyamatot.

A Telluride azonban más: nem a nálunk megszokott, sportosan tetszetős, de alapvetően funkcionális irányvonalat képviseli, hanem a túlzások, a kényeztetés, a hedonizmus világát.

Olyan nagy mégsem lehet az a fényűzés, hiszen a Telluride egy már létező padlólemezre épülve szeretne a Sorento fölé lőni, márpedig a márkának jelenleg nincs prémiumterméke. Ugyanakkor tudjuk, hogy Észak-Amerikában, ahol a modell megszületett, szemrebbenés nélkül építenek teherautó-alapra luxus-SUV-ot, így a Telluride-nak sincs miért szégyenkeznie.

Annál is inkább, mert téglatestekből összepakolt fazonja – beleértve a LED-es pókfényszórókat is – üdítően hat napjaink agyonstilizált karosszériái mellett.

A hátrafelé nyíló hátsó ajtók ugyanúgy derékszögig tárhatók fel, mint az elsők, így a B oszlop nélküli autóba beszállni és pakolni egyaránt felszabadító élmény volna. Mind a négy ülés egyenértékű, és mind a négy szenzorokkal méri az utasok vitáladatait, amelyeket aztán meg is jelenít az ajtópanelen elhelyezett monitorokon.

A napfénytető alatt szárny alakú LED-panel található, ám ez nem hangulatvilágítási, hanem gyógyászati célokat szolgál: a Telluride fényterápia segítségével képes energizálni az utasokat, vagy segíteni nekik leküzdeni az időeltolódásból adódó levertséget.

Kezelőfelületeiben is hoz újat a nagy Kia: a második üléssoron kialakított padlókonzolt vékony, nyomásérzékeny sáv borítja, így az utasok kezükkel hessegetve válogathatnak a videók és zenék között, majd a kívánt fájlt “előredobhatják” a fedélzeti Harman Kardon audiorendszerre, vagy a vezeték nélküli fejhallgatókon keresztül diszkréten élvezhetik azt.

A Kaliforniában megrajzolt Telluride 181 centi magas, 201 széles, hosszúsága pedig szerény öt méter, jóval nagyobb tehát, mint a jelenlegi Sorento, amelynek módosított (+30 cm tengelytáv) padlólemezére a Telluride épül. Az autón minden túlméretes, a 22 colos kerekektől a hatalmas tigrisorr hűtőmaszkig.

Bármilyen nagy, és bármennyire is amerikai, a Telluride oldalt vezérelt V8-as helyett modern konnektoros hibrid hajtásláncot kapott. Az ujjlenyomat-olvasós indítógomb nyomására működésbe lép a 270 lóerős 3.5 V6 benzinmotorra épülő, 400 lovas hibrid hajtáslánc. A nyomaték hagyományos összkerékhajtáson keresztül jut el mind a négy kerékre.