Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát

Húzódj félre, Escalade!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.12. 15.30

Gigantikus, impozáns és elgondolkodtató autót mutatott be Detroitban a Kia. A Telluride óriás luxusterepjáró, és mint ilyen, nehéz kikerülni a bűvköréből.

Lehetséges jövőbeli formai irányokat kóstolgat és innovatív fedélzeti wellnessfunkciókat mutat be a Kia új tanulmánya – ez eddig nem feltétlenül hangzik érdekfeszítően, még akkor sem, ha tudjuk, a Kia remek érzékkel nyúl hozzá a dolgokhoz és gyorsított pályán járja az evolúciós folyamatot.

A Telluride azonban más: nem a nálunk megszokott, sportosan tetszetős, de alapvetően funkcionális irányvonalat képviseli, hanem a túlzások, a kényeztetés, a hedonizmus világát.

Olyan nagy mégsem lehet az a fényűzés, hiszen a Telluride egy már létező padlólemezre épülve szeretne a Sorento fölé lőni, márpedig a márkának jelenleg nincs prémiumterméke. Ugyanakkor tudjuk, hogy Észak-Amerikában, ahol a modell megszületett, szemrebbenés nélkül építenek teherautó-alapra luxus-SUV-ot, így a Telluride-nak sincs miért szégyenkeznie.

Annál is inkább, mert téglatestekből összepakolt fazonja – beleértve a LED-es pókfényszórókat is – üdítően hat napjaink agyonstilizált karosszériái mellett.

A hátrafelé nyíló hátsó ajtók ugyanúgy derékszögig tárhatók fel, mint az elsők, így a B oszlop nélküli autóba beszállni és pakolni egyaránt felszabadító élmény volna. Mind a négy ülés egyenértékű, és mind a négy szenzorokkal méri az utasok vitáladatait, amelyeket aztán meg is jelenít az ajtópanelen elhelyezett monitorokon.

A napfénytető alatt szárny alakú LED-panel található, ám ez nem hangulatvilágítási, hanem gyógyászati célokat szolgál: a Telluride fényterápia segítségével képes energizálni az utasokat, vagy segíteni nekik leküzdeni az időeltolódásból adódó levertséget.

Kezelőfelületeiben is hoz újat a nagy Kia: a második üléssoron kialakított padlókonzolt vékony, nyomásérzékeny sáv borítja, így az utasok kezükkel hessegetve válogathatnak a videók és zenék között, majd a kívánt fájlt “előredobhatják” a fedélzeti Harman Kardon audiorendszerre, vagy a vezeték nélküli fejhallgatókon keresztül diszkréten élvezhetik azt.

A Kaliforniában megrajzolt Telluride 181 centi magas, 201 széles, hosszúsága pedig szerény öt méter, jóval nagyobb tehát, mint a jelenlegi Sorento, amelynek módosított (+30 cm tengelytáv) padlólemezére a Telluride épül. Az autón minden túlméretes, a 22 colos kerekektől a hatalmas tigrisorr hűtőmaszkig.

Bármilyen nagy, és bármennyire is amerikai, a Telluride oldalt vezérelt V8-as helyett modern konnektoros hibrid hajtásláncot kapott. Az ujjlenyomat-olvasós indítógomb nyomására működésbe lép a 270 lóerős 3.5 V6 benzinmotorra épülő, 400 lovas hibrid hajtáslánc. A nyomaték hagyományos összkerékhajtáson keresztül jut el mind a négy kerékre.

Kommentek

  • Benics

    egy Rolls Royce koppintás SUV formába

  • Fahrer

    Számomra leginkább külsőre az új XC90-hez hasonlít.

  • subtotal

    Ez igen, nekem bejön (talán a hátulja nem annyira), még akkor is, ha nem kevés Jeep, GMC és talán tényleg egy kevés Volvo is van benne.

    Asszem a Bentley tervezői rapportra lesznek rendelve :D

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.