Amikor az Audi 2013-ban üzembe helyezte környezetbarát CNG-gyárát, amely a hidrogéngyártás melléktermékeként állította elő fenntarthatóan a g-tron járművek üzemanyagát, már lehetett sejteni, hogy előbb vagy utóbb a hidrogénnel is kezdeni akarnak majd valamit.

És kezdtek is: a h-tron quattro fedélzetén üzemanyagcellában megtermelt áram táplálja a két villanymotort. Elöl 90, hátul 140 kW teljesítményű motor dolgozik, az autó maximális teljesítménye tehát 230 kW, azaz 310 LE. A végsebességet 200 km/órában maximálta az Audi, a rendelkezésre álló 550 Nm nyomatékkal nem egészen 7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

A megtermelt, de fel nem használt áramot (valamint a fékezéskor visszanyert elektromos energiát) lítium-ion akkumulátorokban tárolja az autó. A technológiának ez a része már tavalyról ismerős: akkor tisztán elektromos meghajtással, e-tron néven találkozhattunk a hamarosan bevezetésre kerülő, villanyüzemű Audi SUV előfutárával.

A h-tron padlóterületén három darab H2-tartállyal kénytelenek osztozni az akkuk. Ezekben 700 bar nyomáson tárolnak 600 kilométerre elegendő hidrogént; feltöltésük négy percet vesz igénybe.

Az autó tervezése során, ahol tudtak, igyekeztek csökkenteni az energiafelhasználást. A 0,27-es közeg-ellenállási együttható egész tisztességes érték ahhoz képest, hogy egy 193 centi széles, 154 cm magas szabadidőjárműről beszélünk; bár a tükröket helyettesítő kamerák és a 488 centis karosszéria fenéklemezét borító sík lemezek ismeretében kiemelkedőnek nem nevezhető. Ugyanakkor a h-tron álló helyzetben is képes áramot termelni: a tetőn elhelyezett napelemek (állítólag a legnagyobbak a szakmában) éves szinten akár ezer ingyen kilométerhez juttatják a boldog tulajdonost.

Az 500 literes csomagtartójával meglehetősen praktikusnak hangzó jármű természetesen önálló közlekedésre is képes, bár ezen tehetségét csak parkoláskor, illetve városi tempójú, sűrű forgalomban csillogtatja.

Miközben az autógyárak a multimédiás rendszerek fejlesztésével vannak elfoglalva (maga az Audi is organikus LED kijelzőkkel bolondította meg még a hátsó üléssort is), a h-tron különleges és igazán praktikus szolgáltatást vezet be. Mielőtt bepakolnánk a csomagteret, lerakjuk az autó mögé a poggyászt, és az autó lézeres szkennerrel felméri a csomagok méreteit, majd javaslatot tesz a leginkább helytakarékos elrendezésre.