Csúcsra ért a Lexus, köszönjük, ennyi volt

Lexus LC 500

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.12. 16.00

Négy évvel ezelőtti tanulmányautójából keltette ki új luxuskupéját a Lexus. Az LC 500 alighanem a legszebb dolog, amit a gyár valaha alkotott.

Nagy ritkán előfordul, hogy egy alkotó elérzékenyül saját teljesítménye láttán. Szemmel láthatóan ez történt a Lexus háza táján az LC 500 kapcsán: lényegre törő ismertető helyett mindenféle éteri, emocionális dolgokról esik szó a sajtóközleményben, a mérnökök és a formatervezők közötti, minden eddiginél szorosabb együttműködésről, járműtervezési kultúráról, szimbólumokról és hagyományokról.

Valójában teljesen érthető a Lexus lelkesedése: az LC 500 megőrizte a tanulmányautókra jellemző öncélú, célszerűtlen, költségnövelő részleteket, és pontosan ez teszi annyira vonzóvá az autót. A látszólag a semmiben véget érő tetőkeret, a fűzőbe szorított küszöb, a bonyolult rajzú fényszórók láttán minden bizonnyal kiverte a hideg verejték a pénzügyi osztályt, de nyilván őket is magával ragadta a lelkesedés, és egyszer az életben pont nem érdekelték őket a következmények.

Aztán az is az új padlólemezre épülő LC 500 javára írható, hogy meg sem próbált forradalmian újat alkotni, inkább maradt a rég bevált receptnél: a pörgős 5.0 V8 szívómotort (467 LE, 527 Nm) messze hátratolva zsúfolták bele az orrba, az automata váltó hagyományos, hidrodinamikus fajta (igaz, tízfokozatú, és gyorsabban kapcsol, mint egy DSG), a vezető pedig pontosan az (alacsony) tömegközéppontban foglal helyet, így az autó minden rezdülését úgy érzékeli, mintha az saját teste jól megtermett része volna.

A GL-A platform a jövőben egy sor nagyméretű luxusautónak szolgál majd alapjául, ám az elsőség az LC 500-at illette. A szénszálas tetőlemezzel és alumínium fedőlemezekkel könnyített vázszerkezet a legmerevebb, amit a Lexus valaha épített, a kormányzás és a futómű hangolásával a szokásosnál háromszor tovább pepecseltek a mérnökök.

Az LC 500 száguldásra termett (nézd azokat a brutális fékeket!), de persze közúton az olyan hívságok is jól jöhetnek, mint az új generációs audiorendszer grafikus kezelőfelülettel, vagy a vezetőtámogató berendezések, amelyek megakadályozzák a ráfutásos, sávelhagyásos, vakításos incidenseket.

Kommentek

  • Benics

    ocsmány pláne hátulról

  • 1000rörö

    Nyomorék ez kívül, belül.

  • muki136

    Kedves uraim!Sok mindent lehet erre az autóra mondani,csak egyet nem “ocsmány”
    továbbá “nyomorék”sajnálom önöket gondolom valami szutyok autó áll a garázsban!
    :-)

  • swattos

    Nem vagyok oda, meg vissza a japán autókért, de ettől leesett az álam.

  • subtotal

    Kedves Toyota, nem azonos az ízlésünk dizájnban, de a technikáért gratula!
    Mondjuk egy ilyen porszívót senki sem téveszt össze semmivel, ha szembejön ;)

  • DTF

    Sztem egyedul a toyota/lexus az, aki bartan nyul hozza az autokhoz es egesze fantasztukis, semmi mashol nem hasonlithato formakat dob piacra (prius, dx, nx, uj gs, is). Ezekehez kepest egy vw vagy audi/bmw/merci dog unalom.
    Az lc a lga es az elso genreacio ssc bravuros kevereke!

  • subtotal

    DTF: ízlésről nem vitatkozom :)
    Ezt csak a kisördög mondatja velem: “nem vak ez…vakmerő!!!” :D

    Amúgy Európában továbbra sincsenek a térképen (http://left-lane.com/european-car-sales-data/lexus/), még a GS-sel sem pedig az aztán nagyon próbál olyan lenni, mint dögunalmasék.

  • menőmanó

    A mai világban már igazi kincs a jó szívómotor.
    Már csak ezért kapásból jobb bármelyik vetélytársánál, ha a többi erényét figyelembe sem vesszük.
    Ízlésről meg kár vitatkozni, főleg ilyen egyszerű egyénekkel. :)

  • DTF

    Subtotal: a lexus sosem lesz rajta a terkeprn. Hal istennek retegauto, nem fordul meg minden 5. Utcasarkon, hanem csak mjnden 20.-on :)
    Es igen, a szvo motor, v8,0. A mai duplazrubos v6-ok kiraban unikom, ne id beszelve a triturbos dizelekrol…haha

  • Ankhiszesz

    Lehet vagy nem, de én akkor is kimondom: szerintem ez ocsmány (azért belül még elfogadható), ja és lehet gondolni bármit, hogy mi van a garázsomban, max nem talál!
    A technika az ok!

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.