Csúcsra ért a Lexus, köszönjük, ennyi volt

Lexus LC 500

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.12. 16.00

Négy évvel ezelőtti tanulmányautójából keltette ki új luxuskupéját a Lexus. Az LC 500 alighanem a legszebb dolog, amit a gyár valaha alkotott.

Nagy ritkán előfordul, hogy egy alkotó elérzékenyül saját teljesítménye láttán. Szemmel láthatóan ez történt a Lexus háza táján az LC 500 kapcsán: lényegre törő ismertető helyett mindenféle éteri, emocionális dolgokról esik szó a sajtóközleményben, a mérnökök és a formatervezők közötti, minden eddiginél szorosabb együttműködésről, járműtervezési kultúráról, szimbólumokról és hagyományokról.

Valójában teljesen érthető a Lexus lelkesedése: az LC 500 megőrizte a tanulmányautókra jellemző öncélú, célszerűtlen, költségnövelő részleteket, és pontosan ez teszi annyira vonzóvá az autót. A látszólag a semmiben véget érő tetőkeret, a fűzőbe szorított küszöb, a bonyolult rajzú fényszórók láttán minden bizonnyal kiverte a hideg verejték a pénzügyi osztályt, de nyilván őket is magával ragadta a lelkesedés, és egyszer az életben pont nem érdekelték őket a következmények.

Aztán az is az új padlólemezre épülő LC 500 javára írható, hogy meg sem próbált forradalmian újat alkotni, inkább maradt a rég bevált receptnél: a pörgős 5.0 V8 szívómotort (467 LE, 527 Nm) messze hátratolva zsúfolták bele az orrba, az automata váltó hagyományos, hidrodinamikus fajta (igaz, tízfokozatú, és gyorsabban kapcsol, mint egy DSG), a vezető pedig pontosan az (alacsony) tömegközéppontban foglal helyet, így az autó minden rezdülését úgy érzékeli, mintha az saját teste jól megtermett része volna.

A GL-A platform a jövőben egy sor nagyméretű luxusautónak szolgál majd alapjául, ám az elsőség az LC 500-at illette. A szénszálas tetőlemezzel és alumínium fedőlemezekkel könnyített vázszerkezet a legmerevebb, amit a Lexus valaha épített, a kormányzás és a futómű hangolásával a szokásosnál háromszor tovább pepecseltek a mérnökök.

Az LC 500 száguldásra termett (nézd azokat a brutális fékeket!), de persze közúton az olyan hívságok is jól jöhetnek, mint az új generációs audiorendszer grafikus kezelőfelülettel, vagy a vezetőtámogató berendezések, amelyek megakadályozzák a ráfutásos, sávelhagyásos, vakításos incidenseket.

Kommentek

  • Benics

    ocsmány pláne hátulról

  • 1000rörö

    Nyomorék ez kívül, belül.

  • muki136

    Kedves uraim!Sok mindent lehet erre az autóra mondani,csak egyet nem “ocsmány”
    továbbá “nyomorék”sajnálom önöket gondolom valami szutyok autó áll a garázsban!
    :-)

  • swattos

    Nem vagyok oda, meg vissza a japán autókért, de ettől leesett az álam.

  • subtotal

    Kedves Toyota, nem azonos az ízlésünk dizájnban, de a technikáért gratula!
    Mondjuk egy ilyen porszívót senki sem téveszt össze semmivel, ha szembejön ;)

  • DTF

    Sztem egyedul a toyota/lexus az, aki bartan nyul hozza az autokhoz es egesze fantasztukis, semmi mashol nem hasonlithato formakat dob piacra (prius, dx, nx, uj gs, is). Ezekehez kepest egy vw vagy audi/bmw/merci dog unalom.
    Az lc a lga es az elso genreacio ssc bravuros kevereke!

  • subtotal

    DTF: ízlésről nem vitatkozom :)
    Ezt csak a kisördög mondatja velem: “nem vak ez…vakmerő!!!” :D

    Amúgy Európában továbbra sincsenek a térképen (http://left-lane.com/european-car-sales-data/lexus/), még a GS-sel sem pedig az aztán nagyon próbál olyan lenni, mint dögunalmasék.

  • menőmanó

    A mai világban már igazi kincs a jó szívómotor.
    Már csak ezért kapásból jobb bármelyik vetélytársánál, ha a többi erényét figyelembe sem vesszük.
    Ízlésről meg kár vitatkozni, főleg ilyen egyszerű egyénekkel. :)

  • DTF

    Subtotal: a lexus sosem lesz rajta a terkeprn. Hal istennek retegauto, nem fordul meg minden 5. Utcasarkon, hanem csak mjnden 20.-on :)
    Es igen, a szvo motor, v8,0. A mai duplazrubos v6-ok kiraban unikom, ne id beszelve a triturbos dizelekrol…haha

  • Ankhiszesz

    Lehet vagy nem, de én akkor is kimondom: szerintem ez ocsmány (azért belül még elfogadható), ja és lehet gondolni bármit, hogy mi van a garázsomban, max nem talál!
    A technika az ok!

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.