25 éves az Opel Magyarországon

Negyed évszázad számokban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.12. 14.00

25 éves születésnapját ünnepli az Opel Magyarország, a cégeket – a gyárat és a kereskedelmi vállalatot – 1991 januárjában jegyezték be hivatalosan.

A világ akkori legnagyobb autóipari cége, a General Motors a 80-as évek végén európai leányvállalatának, az Opelnek a motorgyártó kapacitását kívánta bővíteni. Tudatosan Közép-Európában keresett megfelelő helyet, mert az itteni alacsonyabb gyártási költségek nyilvánvaló versenyelőnyt jelentettek.

Már a magyar kormánnyal folytatott tájékozódó megbeszéléseken vetődött fel – magyar részről – egy autógyártó üzem létrehozása. A felvetést az Opel vezetői érdeklődéssel fogadták. Akkoriban az importautókat még jelentős vám- és illetékterhek sújtották, tehát a hazai gyártás egyértelmű piaci előnyökkel kecsegtetett. Végül a szentgotthárdi projekt kibővült egy – elsősorban a hazai piacra dolgozó – személyautógyárral, az erről szóló megállapodást 1990 júliusában írták alá a magyar kormány és az Opel képviselői.

A hivatalos kezdet 1991 januárjára datálódik. Ekkor jegyezték be a General Motors Autóforgalmazó Kft.-t, amely még abban a hónapban megkötötte az első tíz Opel márkakereskedői szerződését hazai partnereivel. Az Opel magyarországi jelenlétének történelmi pillanata volt, amikor 1992 márciusában Antall József miniszterelnökkel a volán mögött legördült a szalagról az első magyar autó, az első Opel Astra. Az első Astrát – amelyet az Opel a budapesti Közlekedési Múzeumnak ajándékozott – 1998-ig, ameddig a hazai gyártás tartott, több mint 80 ezer követte. És pár ezer Vectra is.

Szentgotthárdon azóta is készülnek motorok és hengerfejek a különböző Opel-modellekhez. Sőt, szinte napra pontosan húsz évvel az első magyarországi Opel-projekt bejelentése után az Opel újabb, félmilliárd euró értékű beruházást jelentett be, amelynek révén a világ egyik legkorszerűbb, legrugalmasabb motorgyára épült fel Szentgotthárdon alig több mint két év alatt.

Magyarországon az Opel a mai napig a legnépszerűbb márka, a statisztikák szerint Opelből fut a legtöbb a magyar utakon (több mint 480 ezer). Az elmúlt öt évben is az Opel adta el a legtöbb személyautót Magyarországon. A márka egész Európában nálunk a legnépszerűbb, itt a legnagyobb az Opel piaci részesedése (jelenleg 11,5%).

Az Opel Magyarország kereskedelmi szervezete 1991 januárja és 2015 decembere között összesen 404 425 autót értékesített. Szentgotthárdon 1992 és 1999 között 80 835 Opel Astra és 4404 Vectra hagyta el a gyártósort. Motorból 1992 júniusa óta 8 268 006 készült, hengerfejből pedig 1997 óta 6 364 051.

Kommentek

  • Konszignacios

    Én is ott “bábáskodtam” az OPEL alkatrész ellátás körül, de csak 2 évig tartott a “reményteli jövő”, mert “változtak az idők, és benne az emberek személye is” !?! Majd végül sikerült az ’56-s Mr. Smits-nek “lenyúlnia” az általunk 2 év alatt megszervezett közel 60 tagú hazai OPEL szervíz hálózatot !?! Az akkor számunkra teljesen új tengeren túli “door to door” alkatrész ellátási rendszer “öszetörte az akkor felcsillant következő 23 év reményeit” Hogy azóta, milyen az OPEL alkatrész ellátás minősége, milyensége azt nem tudhatom, mert “útilaput kaptam” még 1993 őszén, állítólag az angol nyelv hiánya miatt is ?!? De azért “vigyázó szememet” az OPEL márkán tartom azóta is !?!

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.