Világpremier: a vadonatúj Mercedes-Benz E-osztály

Mercedes-Benz E-osztály

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.11. 07.00

Csillagporos hátsó lámpák, vadonatúj dízelmotor, mobiltelefon mint indítókulcs, és félautonóm technológiák: az E-osztály kitesz magáért.

Miután harminc lépés távolságból ikertestvérként hasonlítanak egymásra a Mercedes klasszikus limuzinjai, és jóformán csak colstokkal különböztethetők meg egymástól, kezdjük az ismerkedést a méretekkel. Az új E-osztály elődjénél 43 mm-rel hosszabb, a tengelytáv 65 mm-t nőtt.

Világpremier: a vadonatúj Mercedes-Benz E-osztály 1
 
Az autó egyéb paramétereit (a szélességét, magasságát vagy tömegét) egyelőre nem közölte a gyártó, de a számfetisiszták ne csüggedjenek: a tizenhárom oldalas sajtóanyagot csupán kedvcsináló előzetesnek szánta a Mercedes, hamarosan érkezik a hiánytalan, teljes és átfogó leírás, akit érdekel, abból kiböngészheti magának a hiányzó adatokat. Egyelőre annyit lehet még tudni, hogy a karosszéria rendkívül áramvonalas (Cw: 0,23), valamint könnyebb, mint eddig, hála a megnövelt arányban alkalmazott ultranagy szakítószilárdságú acéloknak, valamint alumíniumnak (első légterelők, motorház- és csomagtérfedél, orr, far).

Formai játékra a Mercedesnél nem igazán számíthatunk, de a szokásos trükköket itt is bevetették: az első hűtőmaszk (amely mögött egyébként lamella zárja el a levegő útját, ha nincs szükség hűtésre) kialakításából ezúttal is megmondható a felszereltségi szint. Hátul valódi újdonság az opciós csillagpor lámpatest, amely világelső reflektor-technológia alkalmazásával kelt egyedi fényhatást – kár, hogy ezt fotón nem illusztrálta a gyártó.

A belső térben is ismerős az összkép, a részletek között azonban érdekes újdonságokat találunk. Ilyen az S-osztályból leszivárgott, közös üvegpanel alá rejtett, két darab 12,3 colos gigakijelző (a virtuális műszeregység háromféle kivitelben jeleníthető meg), a valódi világújdonságnak mondott, érintésérzékeny kezelőfelületek a kormány küllőin, amelyekkel gyakorlatilag okostelefonhoz hasonlóan manőverezhetünk a menükben. Emellett megmaradt a középkonzoli, szintén érintésvezérelt kezelőközpont.

Az anyaghasználat értelemszerűen igényes, a belső megvilágítást LED-ekre bízták, ezek színe 64 árnyalat között variálható. A fény a panelek rései mögül árad, ahogy kell, még a 23 hangszórós Burmester hifi hangszórórácsaihoz is jutott dióda.

Az alsóbb, praktikumvezérelt kategóriák hozadéka a hármas osztású, 40:20:40 arányban dönthető hátsó ülés, míg a fűthető könyöklők az S-osztályból érkeztek.

Bevezetéskor mindössze kétféle motorral kínálják az E-osztályt: a 184 lóerős E200 (11 863 920 Ft) mellett megrendelhető a vadonatúj négyhengeressel szerelt, 195 lovas E220d (12 523 850 Ft – a Galériában a piros autó). Utóbbi erőforrás elődjénél jóval kompaktabb, turbója egylépcsős, változó geometriájú. A teljesen alumíniumépítésű motor forgatónyomatéka 400 Nm, átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,9 liter/100 km, álló helyzetből 7,3 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet.

Később E 350 e konnektoros hibrid (279 LE, 600 Nm, 6,2 mp, 2,1 l/100 km – képeinken a sötétkék szedán), háromliteres 350 d dízel (258 LE, 620 Nm, 5,9 mp, 5,1 l/100 km), valamint egy sor egyéb motor is megjelenik a kínálatban, a gyengébb, 150 lóerős kis dízeltől kezdve az összkerékhajtású E 400 (szürke autó) benzinmotorig, 333 lóerővel és 480 Nm nyomatékkal. Minden motornál alapfelszerelés a start-stop rendszer, valamint a kilencfokozatú automata sebességváltó.

Futóműből rendelhető acélrugós, háromféle beállítással, minden esetben adaptív csillapítással, valamint a kategóriában először elérhető többkamrás légrugózás, variálható karakterű rugózással, kerekenként szabályozott, változó csillapítással.

A sajtóanyag ugyanannyi terjedelmet szentelt a vezetőtámogató rendszerek ismertetésének, mint a típus összes többi jellemzőjének. Mi igyekszünk valamivel tömörebben fogalmazni, de nem lesz könnyű, mert az E-osztály dúskál a félautonóm technológiákban.

Alapfelszerelés a gyalogosérzékelő automatikus vészfékrendszer, az oldalszélasszisztens, az éberségfigyelő rendszer. Előbbi kiegészíthető kereszteződésfigyelő funkcióval (fékez, ha jobbról vagy balról veszély közelít) és torlódás-észlelővel (amely még korábban lassít, ha előttünk áll a sor), továbbá az elénk lépő gyalogos kikerülését (lásd még: jávorszarvas-manőver) elősegítő, aktív kormányrásegítéssel.

Az adaptív tempomat immár nemcsak a követési távolságot tartja, hanem az elöl haladó autó finom irányváltásait is leköveti, így akár 210 km/óráig szinte semmi dolga nem akad a sofőrnek; sőt, 130 km/óra alatt mindezt hiányzó sávjelzések esetén is képes végrehajtani az autó. A teljes állóra fékezés után akár fél perccel is képes újra elindulni a rendszer, a táblafelismerés funkció a beállított tempót az engedélyezett korlátozásokhoz igazítja.

Valódi újdonság az aktív sávváltás-támogatás: legalább 2 másodperces indexelés után az autó automatikusan átsorol a szomszéd sávba, amennyiben ott nem észlel más járművet.

Emellett a holttérfelügyelet egészen kis sebességeknél is aktív, az autó okostelefonról is leparkolható, mint nagyobb testvére, valamint a világon elsőként képes kommunikálni a környezetében lévő infrastruktúrával – amihez persze kompatibilis úthálózat, jelzőtáblarendszer, közlekedési eseményeket felismerő program és egy csomó egyéb minden is szükséges, de valahol meg kell tenni az első lépést.

A végére még néhány tudnivaló röviden: az autó ütközés előtti preventív rendszerei az ülések légkamráit felfújva odébb tolják az utasokat, a dobhártya védelme érdekében megelőző hanghatással készítik fel a fület a csattanásra. A LED-es lámpa oldalanként 84 eleme egymástól függetlenül vezérelve biztosít programozott fénycsóvát, indítókulcs helyett pedig immár mobiltelefonunk is elég lehet az autó nyitására és indítására, köszönhetően a beépített NFC technológiának.

Kommentek

  • mtbe

    Szép lett, meg úgy általában tetszik az új Mercik formaterve, bár nehezen fogom megkülönböztetni a C osztálytól. Az S is hasonló, de ott a menetfény csíkja alapján mindig kiszúrom (eddig 4-et láttam).

  • Vérmacy

    Remélem, ez nem zörög úgy, mint a CLA…

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.