Nevében egyetlen apró szó különbözteti meg a most bemutatott Tiguan-tanulmányt a tavaly ősszel már színre lépett koncepciótól: az Active ez esetben nem mást jelent, mint hogy egy helyett kettő villanymotor dolgozik a hibrid hajtásláncban, és ezzel kívánságra a hátsó tengely is hajthatóvá válik.

A korábbi 218 helyett 225 LE a rendszerteljesítmény, de a hibrideknél soha nem adhatók össze egyszerűen a számok: 150 lóerős az 1.4 TSI benzinmotor, az első villanymotor 55 LE-t és 220 Nm-t képes kifejteni (55 LE), míg hátra 115 LE és 270 Nm jut. Hátra nem vezet mechanikus hajtás, a 4WD kizárólag elektromotorral valósítható meg.

Hibrid összkerékhajtás a Tiguanban 1

Más is változott persze: az akkucsomag kapacitása marginálisan kisebb (13,0 helyett 12,4 kWh), ami 50 km-ről 32-re csökkenti a tisztán elektromos üzemben megtehető távolságot, az ilyenkor elérhető végsebesség 130-ról 120 km/órára módosult, ahogy a kombinált üzemű végsebesség is kisebb (200 helyett 193 km/óra.) Cserébe GTE (azaz dinamikus hangolású hibrid) üzemmódban 8,1 helyett jó másfél másodperccel fürgébben gyorsul 100 km/órára az autó, míg az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,9 helyett 1,4 liter/100 km.

Miközben a főbb méretek (4494 mm hossz, 2681 mm tengelytáv) azonosak, a szabad hasmagasság 200 helyett 225 mm; értelemszerűen a terepszögek is megnőttek.

A terepjárós zamatot válogatott stíluselemekkel is erősíti a VW: az alumínium tetőcsomagtartót beépített LED-es szpotlámpák dögösítik, oldalt alumínium küszöbvédelem virít, a 16 colos kerekeken pedig terepabroncsok biztosítják a zajos, de biztos előrejutást. Elöl és hátul fenéklemez-védelem gondoskodik a vezető lelki nyugalmáról, hátul két masszív vontatószem teszi lehetővé, hogy a Tiguan tulajdonosa másokat kihúzzon a pácból.

Az utastérben is a sportos és offroados stíluselemek dominálnak. Az új generációs moduláris infotainment rendszer 9,2 colos érintőképernyője végre megmagyarázza, az alapmodell középkonzoljába miért olyan sután építették be a szabványos méretű LCD-panelt, az extra széles formátum lehetővé teszi, hogy egyszerre két tartalmat is megjelenítsünk egymás mellett. Emellett a fő műszeregység is teljesen digitális, felette pedig head-up kijelző kapott helyet.