Hibrid összkerékhajtás a Tiguanban

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.11. 12.00

A fél évvel ezelőtt bemutatott konnektoros Tiguan hibrid plusz egy villanymotorral és elektromos 4Motion összkerékhajtással lép ismét színre.

Nevében egyetlen apró szó különbözteti meg a most bemutatott Tiguan-tanulmányt a tavaly ősszel már színre lépett koncepciótól: az Active ez esetben nem mást jelent, mint hogy egy helyett kettő villanymotor dolgozik a hibrid hajtásláncban, és ezzel kívánságra a hátsó tengely is hajthatóvá válik.

A korábbi 218 helyett 225 LE a rendszerteljesítmény, de a hibrideknél soha nem adhatók össze egyszerűen a számok: 150 lóerős az 1.4 TSI benzinmotor, az első villanymotor 55 LE-t és 220 Nm-t képes kifejteni (55 LE), míg hátra 115 LE és 270 Nm jut. Hátra nem vezet mechanikus hajtás, a 4WD kizárólag elektromotorral valósítható meg.

Hibrid összkerékhajtás a Tiguanban 1

Más is változott persze: az akkucsomag kapacitása marginálisan kisebb (13,0 helyett 12,4 kWh), ami 50 km-ről 32-re csökkenti a tisztán elektromos üzemben megtehető távolságot, az ilyenkor elérhető végsebesség 130-ról 120 km/órára módosult, ahogy a kombinált üzemű végsebesség is kisebb (200 helyett 193 km/óra.) Cserébe GTE (azaz dinamikus hangolású hibrid) üzemmódban 8,1 helyett jó másfél másodperccel fürgébben gyorsul 100 km/órára az autó, míg az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,9 helyett 1,4 liter/100 km.

Miközben a főbb méretek (4494 mm hossz, 2681 mm tengelytáv) azonosak, a szabad hasmagasság 200 helyett 225 mm; értelemszerűen a terepszögek is megnőttek.

A terepjárós zamatot válogatott stíluselemekkel is erősíti a VW: az alumínium tetőcsomagtartót beépített LED-es szpotlámpák dögösítik, oldalt alumínium küszöbvédelem virít, a 16 colos kerekeken pedig terepabroncsok biztosítják a zajos, de biztos előrejutást. Elöl és hátul fenéklemez-védelem gondoskodik a vezető lelki nyugalmáról, hátul két masszív vontatószem teszi lehetővé, hogy a Tiguan tulajdonosa másokat kihúzzon a pácból.

Az utastérben is a sportos és offroados stíluselemek dominálnak. Az új generációs moduláris infotainment rendszer 9,2 colos érintőképernyője végre megmagyarázza, az alapmodell középkonzoljába miért olyan sután építették be a szabványos méretű LCD-panelt, az extra széles formátum lehetővé teszi, hogy egyszerre két tartalmat is megjelenítsünk egymás mellett. Emellett a fő műszeregység is teljesen digitális, felette pedig head-up kijelző kapott helyet.

Kommentek

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

80 verda alatt a Föld körül

Mindig is érdekelt, hogy milyen autókat gyártanak a világ túlsó felén, de nem volt hol utánanézned? Az internet korában ez nem kifogás, de mi most segítünk.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.