Hibrid összkerékhajtás a Tiguanban

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.11. 12.00

A fél évvel ezelőtt bemutatott konnektoros Tiguan hibrid plusz egy villanymotorral és elektromos 4Motion összkerékhajtással lép ismét színre.

Nevében egyetlen apró szó különbözteti meg a most bemutatott Tiguan-tanulmányt a tavaly ősszel már színre lépett koncepciótól: az Active ez esetben nem mást jelent, mint hogy egy helyett kettő villanymotor dolgozik a hibrid hajtásláncban, és ezzel kívánságra a hátsó tengely is hajthatóvá válik.

A korábbi 218 helyett 225 LE a rendszerteljesítmény, de a hibrideknél soha nem adhatók össze egyszerűen a számok: 150 lóerős az 1.4 TSI benzinmotor, az első villanymotor 55 LE-t és 220 Nm-t képes kifejteni (55 LE), míg hátra 115 LE és 270 Nm jut. Hátra nem vezet mechanikus hajtás, a 4WD kizárólag elektromotorral valósítható meg.

Hibrid összkerékhajtás a Tiguanban 1

Más is változott persze: az akkucsomag kapacitása marginálisan kisebb (13,0 helyett 12,4 kWh), ami 50 km-ről 32-re csökkenti a tisztán elektromos üzemben megtehető távolságot, az ilyenkor elérhető végsebesség 130-ról 120 km/órára módosult, ahogy a kombinált üzemű végsebesség is kisebb (200 helyett 193 km/óra.) Cserébe GTE (azaz dinamikus hangolású hibrid) üzemmódban 8,1 helyett jó másfél másodperccel fürgébben gyorsul 100 km/órára az autó, míg az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,9 helyett 1,4 liter/100 km.

Miközben a főbb méretek (4494 mm hossz, 2681 mm tengelytáv) azonosak, a szabad hasmagasság 200 helyett 225 mm; értelemszerűen a terepszögek is megnőttek.

A terepjárós zamatot válogatott stíluselemekkel is erősíti a VW: az alumínium tetőcsomagtartót beépített LED-es szpotlámpák dögösítik, oldalt alumínium küszöbvédelem virít, a 16 colos kerekeken pedig terepabroncsok biztosítják a zajos, de biztos előrejutást. Elöl és hátul fenéklemez-védelem gondoskodik a vezető lelki nyugalmáról, hátul két masszív vontatószem teszi lehetővé, hogy a Tiguan tulajdonosa másokat kihúzzon a pácból.

Az utastérben is a sportos és offroados stíluselemek dominálnak. Az új generációs moduláris infotainment rendszer 9,2 colos érintőképernyője végre megmagyarázza, az alapmodell középkonzoljába miért olyan sután építették be a szabványos méretű LCD-panelt, az extra széles formátum lehetővé teszi, hogy egyszerre két tartalmat is megjelenítsünk egymás mellett. Emellett a fő műszeregység is teljesen digitális, felette pedig head-up kijelző kapott helyet.

Kommentek

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.